Strona 3 z 4

: 2017-08-14, 16:16
autor: matek_p
Trzeba przyznać. Jest to dobry olej w dobrej cenie. I robiąc częste wymiany nie pustoszymy portfela.

: 2017-08-15, 20:48
autor: Ad@mus
I jeszcze na dolewki starcza :D

: 2017-08-15, 21:25
autor: matek_p
Dolewki dolewkami. Teraz czekać ... Jutro mam dzwonić do lakiernika... No i jak wróci wpadają eibachy od killera i lampy na przód :D będzie fajnie

[ Dodano: 2017-09-13, 19:23 ]
Mała aktualizacja:D lampy od killer2000 na pokładzie. Eibach na przedzie tez siedzi już ale tutaj nie widać za wiele.

Obrazek

[ Dodano: 2017-09-13, 19:26 ]
A no i tłumik od Bziuk'a. Jest tez mała obsuwa z blacharką. Lakiernik leci w kulki cos. Bede szukać innego.

: 2017-09-13, 20:36
autor: Ad@mus
No to jak nic nie widać to co tu oceniać :D
Dobrze że ją pieścisz-ona lubi piepszoty :)

: 2017-09-13, 21:17
autor: janusz
Czy ja dobrze widzę - też masz założone ograniczniki do wycieraczek lamp :d

: 2017-09-13, 22:30
autor: deadduck
Owiewek może nie chcesz? :)

: 2017-09-14, 06:54
autor: matek_p
Ad@mus, nie było wczoraj możliwości zrobienia fajnego zdjęcia itd :D ale zrobie, mimo tego, że przód tylko na razie z Eibach'a. na razie tak zostanie. Springi na tył jeszcze poczekają w kartonie. Zdejmując swoje sprężyny okazało się, ze na aucie z przodu też był eibach tylko był nieco wyższy i miał więcej zwoi. Co oceniać... Lampy, nie widzisz ? :D janusz, tak, mam ograniczniki założone. Dorwałem z poprzednimi lampami poliftowymi :D (już mi sie zrobił magazyn lamp i kierunków hahaha). deadduck, jakie owiewki to mi proponujesz ? ^^

[ Dodano: 2017-09-14, 08:25 ]
Wpadły jeszcze nowe łączniki itd. W sumie w zawieszeniu na przedzie są wszystkie gumy, koncówki, łączniki i inne elementy kuliste itd nowe. Na tyle są nowe łożyska, amory, sprężyny. W sumie to tylko wahacze, sanki, drążek, piasty i tylna belka zostały stare.. :D ale nie ma sensu tego zmieniać :D trzeba zająć sie tą blachą... no i... nie macie ktoś tylnej półki do bagaja na sell ? :)

: 2017-09-14, 08:03
autor: Ad@mus
To jeszcze sound check nagraj z nowym tumolem.

: 2017-10-11, 09:52
autor: matek_p
Małe zmiany.. ala mugen... wypadł :D wpadł jednak oem GTi mój po drobnych naprawach... Jest niebo ciszej a mam wrażenie, że i wróciły niuty ze środkowego zakresu obrotów, które chyba gdzieś uciekły przy tym hondowskim czymś :D

Jest jeden problem... w sumie serce Almerki seria, dany tylko kolektor z n14 GTi i zapłon na 17*. Ostatnio na hamowni wypluła 140hp i 160Nm (seria 143hp/173Nm). Gdzie to zniknęło? Przebieg 326k zabił kilka? O silnik dbane przecież.. ;c

No i wreszcie konretne info i termin kiedy wyląduje u blacharza. Wszystko co wyszło na nadwoziu będzie usunięte. Przed końcem roku wyślę jeszcze na podłogę.

Smuteczek no :-(

: 2017-10-11, 11:54
autor: Ad@mus
Podajesz wyniki serii ale seria to to nie jest, no i ma swój przebieg jak już zauważyłeś.

Żeby wynik był zbliżony do serii musiał byś powrócić do 100% serii i sprawdzić czy trzyma parametry-w co wątpię.

WG mnie u ciebie wydech jest lekko poprawiony, ale nie ma szans, żeby on poprawił wyniki mocy i momentu na seryjnej średnicy i seryjnych puszkach.

Po drugie, od kąd cię znam, trąbie o tym pseudo dolocie. Mit basters ale stożek mocy nie doda jeśli będzie źle dobrany, będzie słabej jakości no i jeśli nie jest odseparowany. Po za tym sama długość dolotu, która jest u ciebie skrócona, oraz jego objętość, która nie jest seryjna, też wpływa na wyniki.

Po trzecie, przyśpieszony zapłon przy praktycznie zerowych modach, niczego nie wprowadza.

Reasumując, wynik optymalny i realny. Można poprawić. U howarda w temacie jest opisane+wyniki z hamowni, co i jak zmienia w mocy srki.

: 2017-10-11, 12:07
autor: matek_p
Ad@mus.. co by ten dolot poprawić musze znów do gazownika co by mi przerzucił reduktor bo niestety nie starczy obecnych rurek itd no chyba, że pokombinuje to moze wyjdzie, bo inaczej sie nie zmieści.. Zapłon jak sam widziałeś już przestawiony był (sam mi to pokazałeś zresztą :D ).. sprawdziłem tylko kąt na lampie u ojca. Co do wydechu... też mi się tak wydaje, że trzeba będzie zmienić ale to na spokojnie, byłoby na cały z nierdzewki już ale... blacha... Była możliwość zmierzenia więc skoczyłem i przynajmniej wiem co i jak nie ? :P Co do tematu howarda... podawałeś mi już na pw i czytałem. Na chwilkę obecną trzeba bardziej pomyśleć w kierunku blacharskim. Ogarniemy blachę i będziemy myśleć co dalej z piecykiem.

: 2017-10-11, 14:00
autor: Ad@mus
Reduktor się ogarnie, nie trzeba gazownika. tylko nowe rurki i baryłki i lecimy z kokosem.

Wydech nie musi być steiness, jak jest dobry blaszany to też daje rade. Średnica 55mm i dwa duże przelotowe tłumiki i temat zamknięty z pomrukiem i ze śmocom. Zamiast kata przelot z serduszkiem.

Dolot na podstawie moich testów i wyników Howarda warto oprzeć na oem puszku+wkład Pipercorss lub KN + zimny dolot z nadkola. Do pełni szczęścia regolowane kółka od aliego za ok 200zł i kreconko na hamowni.

Okolice 160ps do wyciągnięcia.

: 2017-10-11, 14:05
autor: matek_p
a czemu nie np wydech średnicy 63.5 (wewn. 60mm) za duzo ? Obecny jest średnicy 50mm. Tylko... pierw wole sie zająć blachą i ew popróbuję coś upchnąć w weekend z tą puszką. moze obejdzie się bez przekładania... zobaczymy

: 2017-10-11, 14:21
autor: Ad@mus
zbytnie odetkanie nie będzie miało większego efektu, samo wyjście z kolektora to 55mm (po zewnętrznej jak dobrze pamiętam). Więc robienie wydechu na 63,5m mija się z celem skoro już na początku jest ciasno. Chyba, że SSAC. Wtedy po całości można iść szerzej i końcowym tłumikiem zamknąć jape na fi50mm (tak robione były kitcary peugeota 106). Daje to doprężenie końcowe i poprawia moment, który się traci po odetkaniu. Natomiast odetkanie daje nam kunia, zwłaszcza górą tak więc trza szukać kompromisu.

Oczywiście wszystko na dużych puszkach przelotowych co by było luźno i w miarę cicho.

: 2017-10-11, 14:24
autor: matek_p
No tak, średnica wyjścia z kolektora n14 gti to jest 55mm po zewnętrznej. Coś zrobimy z czasem :) Spawarke masz ? :D

: 2017-10-11, 15:04
autor: Ad@mus
Jak mi jom kupisz to mam :D
Albo zciepka narodowa i jadymy :) tiga se kupimy :)

: 2017-10-11, 18:39
autor: subbas
matek_p, ja robiłem zimny dolot na oem puszce, kąt zapłonu ale największą różnicę w mocy poczułem po wymianie kompletnego zapłonu tj. kable, świece, kopułka, palec no i sonda. Czasem zdrowa seria daje więcej niż "ulepszanie" a z przebiegiem 330k wypluło 151,5 km

: 2017-10-11, 20:29
autor: matek_p
Świece, kable, kopułka i palec sa generalnie nówki.

: 2017-10-12, 09:14
autor: Ad@mus
No a sonda? :D
BTW subas ty masz p11gt więc masz wynik lekko lepszy +/- błąd pomiarowy = seria.

: 2017-10-12, 09:39
autor: matek_p
A sonda wciąż ta sama :P ale nic nie wskazuje na to by była uszkodzona :P

: 2017-10-12, 20:07
autor: moher3
a jak diagnozowałeś sondę? Często jest tak że jest ona już przymulona i wolno koryguje albo zakres korygowania się zmniejsza. A ogólnie sonda na przebieg kresek wpływ ma ale na maksymalny wynik już nie bo przy maksymalnej pinesce jest przecież open loop

: 2017-10-13, 14:11
autor: Ad@mus
Open loop łapie chyba już od 3500rpm

: 2017-10-13, 14:22
autor: matek_p
Generalnie jakiś czas temu nissan był pod kompem podpięty i nic nie wykazywało no i przy zmianie kolektora wydechowego (jakoś w lipcu chyba) też niezauważyłem, by wyglądała jakoś źle, generalnie pomiarów napięcia w sumie nie robiłem itd, samochód nie szaprie podczas przyśpieszania, spalanie w normie (dynamiczna jazda po mieście) 12,6L LPG na 100km. Zobaczymy, idzie weekend, jak mówiłem tak zrobię, jeszcze dzisiaj może zerknę czy uda sie jakoś wepchnąć ori puszke tam w miejsce obecnego stożka bez przenoszenia reduktora. Jeżeli tak to będziemy pracować nad tym.

: 2017-10-13, 18:13
autor: subbas
matek_p, 12,6 l przy takiej budzie? moja prima przy ciśnięciu bierze ok 11,5, po wymianie sondy spalanie spadło o litr

: 2017-10-13, 22:10
autor: moher3
Ad@mus,

nie ważne już nawet czy przy 3,5k czy przy 4,5k bo bardziej chodziło mi o to że na maksymalny wynik pomiaru nie powinno mieć wpływu. Jak chomiki zaczynają wlewać wiaderkami ile wlezie to wychodzi ile kunia siedzi pod zardzewiałą maską :)

: 2017-10-14, 00:53
autor: matek_p
U mnie spalanie cały czas jest takie samo. W eko ok 10 a dynamiczna 12 z groszem

: 2017-10-14, 06:01
autor: bandito
Ja jeździłem almera GTI przez trzy lata z tego pół roku wgl bez sondy. Spalanie nie zmieniło się przez cały okres użytkowania

: 2017-10-14, 12:24
autor: Ad@mus
Sonda to taki eko bzdet, ale lanie paliwa (które ona niby koryguje) też zabiera max mocy. Srka górą jest przelana i o ile w turbowozie nie przeszkadza zbytnio bo jest dmuchawa to o tyle w n/a zabiera mocy. Szkodliwości dla silnika po za nieprzepalonym PB, które rozrzedza olej-pominięto.

Reasumując. Warto się upewnić czy sonda jest OK.

: 2017-11-04, 18:12
autor: matek_p
Delikatny Up. Płytka z nawiewu znowu przestała działać. Bezsens chyba reanimować znowu. Zbliża sie wymiana oleju. Chyba jakoś ogarnę w tym tygodniu może.

Poszukuje przedniej atrapy z VZ-R. Pojdzie w czarny jak lampy i kierunki. Pany, nie dziala mi lewy pas z tylu. Ktoś wie czemu tsk może być ? Nie dziala już od czasu zakupu, ale ze tyle osób ze mną nie jeździ to to olałem ale... Zrobiłbym może to.



Obrazek

: 2017-11-05, 13:49
autor: foo