Strona 3 z 4

: 2016-10-17, 10:29
autor: arczar
- Wymieniłem żarówki bagaja, lampki dachu i oświetlenia do czytania mapy - wpadły chińśkie LED-y - świecą mocniej,biało i bez niebieskiej poświaty. W bagaju w końcu coś widać.
- wleciał nowy teleskop klapy bagażnika, bo już miałem guza na głowie (teleskop tylko jeden - co by nie rwało klapy z rąk)
- na wczasach nad morzem, w nudny desczowy dzień wykręciłem dysze z wtrysków LPG Barracuda
- założyłem mikrofon w słupku, żeby w końcu wykorzystać Bluetooth w radiu.
- nie myłem samochodu przez 2 miesiące :-o

A tak to lecą kilometry...powoli, bo powoli ale do końca tygodnia pęknie 10000km. Niestety dopiero teraz wymiana oleju, itd.. Chociaż z drugiej strony było zalane AR2300 i przejechane 5000km, więć miała kiedy sprzątać.

Up będzie w weekend, po kilku niezbędnych czynnościach. BTW do zdjęcia obu misek olejowych trzeba zrzucać belkę pod silnikiem?

P.s. Właśnie idzie do mnie skórzana kierownica z S14A :D

: 2016-11-20, 17:04
autor: janusz
UP!

: 2016-11-24, 13:30
autor: arczar
Zacznę od drobiazgów:

- rozebrane lusterko wsteczne i każda krawędź podklejona samoprzylepną paroizolacją (super się nadaję do podklejania deski,spinek, etc) bo trzeszczało w trakcie jazdy
- wymiana filtra powietrza
- zmiana kierownicy na taką z 200SX S14a i renowacja skóry
- zimówki Hankook Winter i'cept RS 195/65/15
- AR6400 do baku = 700km na benzynie


Grubsza robota:


- płukanka Penrite/zdjęcie misek olejowych/czyszczenie/zalewanie naftą tłoków przez 3 dni
- płukanie Comma Flush Out 2,5L
- Filtr Mann + Specol Gold 5W30 (będzie zmiana po 7000km)

- montaż kolektora z P10 eGT + dopasowanie starej osłonny termicznej, relokacja sondy, tłumik w obudowie kata AWG 55mm zamiast oryginalnego katalizatora

- poduszki silnika (oprócz tej od rozrządu zalane poliuretanem 3M)



WNIOSKI:

1. oryginalnego kabla do sondy wystarcza nawet jeśli sonda jest przeniesiona tuż za łącznik elastyczny (trzeba tylko ładnie wyciągnąć go z wiązki, a potem puścić oddzielnie w ładnym peszlu) i nic nie trzeba przedłużać

2. poduszki poli: silnik i dzwignia zmiany biegów już nie tańczy, mniej kangurkuje przy prędkościach miejskich i odpuszczaniu gazu. Minusem są delikatne wibracje w okolicach 1300-2000 obrotów. Następnym razem zalałbym tylko puste przestrzenie w poduszkach, albo ponawiercał otwory.

3. wydech zrobił się głośniejszy, chociaż mniej buczy w okolicach 3 krpm. Na plus góra obrotów i zbiera się 1krpm wcześniej.

Kilka zdjęć z roboty:

Kod: Zaznacz cały

https://1drv.ms/f/s!Av4BXWzPRzrEtX1cld3sLEmynly5

: 2016-11-25, 21:21
autor: janusz
arczar, jak się sprawdziła płukanka Penrite? Czarno było na smoku :d Co wygrzebałeś z miski olejowej?

: 2016-11-25, 23:38
autor: Ad@mus
no wlasnie-ni ma fot :D
Napisz cos więcej o plusach modów

: 2016-11-26, 06:50
autor: janusz
Ad@mus, zdjęcia są
arczar pisze:

Kod: Zaznacz cały

https://1drv.ms/f/s!Av4BXWzPRzrEtX1cld3sLEmynly5

: 2016-11-26, 08:48
autor: Ad@mus
Przepraszam, przyzwyczaiłem się do zdjęć w temacie, a nie linku w temacie do zdjęć :D

Arczi, wszystko ładnie pięknie, nawet z budą kichy nie ma. Ale stołki musisz poszukać sobie ładniejsze ;)

: 2016-11-26, 11:22
autor: arczar
janusz, miska i smok były czyste! Byłem w szoku. Może inaczej to ujmę - były czarne, ale nigdzie nie było nagaru który byłby miękki i możliwy do wygrzebania. Sitko smoka czarne, ale było w pełni drożne. Praktycznie wszystko było nie do ruszenia chemią, więc silnik też tego nie "jadł". Dolna miska praktycznie mogłaby wlecieć po przetarciu szmatą z Nitro. Miska aluminiowa została potraktowana stalową szczotką na wiertarce.
A tak wgl to gładzie cylindrów mają piękną jodełkę - jestem zadowolony ze stany motoru! :D

Trochę to dziwne, bo silnik cały czarny (zdjęcia z wymiany usczelki pokrywy - na pierwszej stronie) to też było widać czerń, a jednak w silniku dość czysto. Gulf 5W50 po 11kkm i płukance Penrite czarniutki, ale po odstaniu praktycznie brak osadów na dnie wiadra. Comma którą płukałem silnik po nafcie była brązowa, a nie czarna, choć w niej było już sporo osadów (nafta ruszyła pierścienie, zwłaszcza, że kręciłem wałem po namoczeniu).

EFEKT: po tych zabiegach i zalaniu Specola 5W30, HLA nie odzywają się nawet po 3 dniach stania auta na dworze w aktualnych temperaturach. Wcześniej potrafiły przez 2 sekundy "pocykać".
Kontrolka ciśnienia gaśnie tak szybko, że ciężko to zarejestrować.


Ad@mus,

- stołki wlecą z polifta sport, ale to jak skończę mechanikę. Na razie zostały mi amorki tył, poli na przód i dobre strojenie LPG (ale to jak następnym razem zrobię dolot 80mm z nadkola do ori puchy).
- Co do rdzy: jej po prostu nie ma. Jedyne gdzie była to łączenie nadkoli tylnych z podłogą, ale w minimalnym stopniu. Mniej nić u innych. Reszta zdrowa. Nawet śruby w przedniej belce poszły bez jakichkolwiek problemów,a cała belka jest idealnie zdrowa. Właśnie dlatego cieszę się, że rok temu zakonserwowałem kompresorem całą furę. Latem może ogarnę podwozie od spodu.
- wydech trochę za głośny - jak coś padnie to wrzucę wydech z Accorda jak u lgrucy.
- wibracje w mieście ciut za duże - drży mi uchwyt na telefon. Latem ściągnę belkę i nawiercę poduszki - teraz mi się już nie chce.

P.S. zdjęcia w galerii, bo korzystam z OneDrive, a oni miewają problemu z bezpośrednim linkiem do zdjęcia.

: 2016-11-27, 11:00
autor: Ad@mus
Czyli stołki będziesz miał takie jakie ja mam u siebie :) Dobry wybór.

: 2016-11-28, 23:43
autor: arczar
Będę chciał kupić z boczkami, żeby przełożyć materiał do moich boczków (mam zielone).

Ciekawostka:
po zastosowaniu AR6400 do baku i wyjeżdżeniu 1,5 zbiornika ( na tyle starcz 430ml). Wtryskiwacze benzynowe zaczęły głośniej pracować (bardziej słychać cykanie - jak gazowe czerwone Valteki).

P.S. Demontując aluminiową miskę zobaczyłem pęknięcie obudowy simmeringu wału. od strony skrzyni Nie ma ktoś na zbyciu ze starego bloku? Wymieniłbym kiedyś przy wymianie sprzęgła:)

: 2016-11-29, 09:03
autor: Ad@mus
arczar, chcesz powiedzieć, że AR6400 zaszkodził?
Mam mały patent, który może pomóc takim głośnym wtryskom, ale jest to patent, który stosujesz na własną odpowiedzialność. Ja tak zrobiłem i zapomniałem o wtrysku PB.

Mianowicie, jest ten magiczny środek smarny, Rafik już wytestował i parę innych osób. Chodzi o Motorlife vel militec. Zalewasz ok 100ml przez kilka tankowań. Smaruje pompe paliwa i przesmaruje też wtryski. Zabieg taki wykonałem też w Fabii 1.9 tdi, po zalaniu przez małżona benzyny do ropniaka, pierw wlałem oleju do 2t syntetyka a potem 200ml na bak motorlife. Do benzyniaka wlałem mniej ale kilka razy. Daje rade ;)

ps. jeśli masz czerwone waldemary to lepiej pomyśl nad ich zmianą. Teraz TECH wprowadził ciekawe wtryskiwacze, zowią się tech yeti. Nie zrujnuje a silnik poratuje.

: 2016-12-05, 11:44
autor: arczar
Myślę, że do zaszkodzenia daleko. Moja teoria mówi, że były ciche, bo zarąbane brudem. Teraz sobie ładnie cykają ;D

W temacie są zdjęcia z wymiany całej instalacji gazowej (poza butlą) i te czerwone elektrozawory zwane wtryskiwaczami poszły won, a teraz są baraki w pojedynczym montażu.

Mamy teraz w nocy -3. Auto stało 2 dni i po odpaleniu nie było słychać HLA, nawet przez chwilę. Nie przypisuje tego taniemu Specolowi 5W30, chociaż spisuje się nieźlę. Dużo szybciej łapie temperaturę niż Gulf Racing 5W50.
WNIOSEK: Płukanki działają - IMHO zwłaszcza mineralna Comma

: 2016-12-06, 00:08
autor: janusz
arczar pisze:Nie przypisuje tego taniemu Specolowi 5W30, chociaż spisuje się nieźlę. Dużo szybciej łapie temperaturę niż Gulf Racing 5W50.
Szybciej łapie temperaturę - jakoś mnie to nie dziwi :d
arczar pisze:WNIOSEK: Płukanki działają - IMHO zwłaszcza mineralna Comma
Płukanki działają -ja to już dawno odkryłem :d

: 2016-12-06, 09:32
autor: arczar
janusz, wiem że to oczywiste oczywistości, ale niech czytający (chociaż pewnie niewielu) mają z tego jakiś pożytek.

A co do płukanki to też wiedziałem, że działają, ale nie spodziewałem się tak dobrego wpływu na HLA (zwłaszcza, że raz już płukałem).

P.S. niedługo będziemy zalewać na 9kkm Shell Helix Ultra 5W40 i płukankę LM do dość "ciemnego" silnika 2JZ-GE - podzielę się efektem w odpowiednim wątku

: 2016-12-06, 12:35
autor: Ad@mus
Ten Shell nie ma dobrych opinii i szybko się przypala ;)
IMHO arczar-po za płukanką zrobiłeś też naftowanie baniaków. Jeśli nie mówimy o uciszeniu HLA to sam silnik, o ile pierścienie popuściły pasa, powinien pracować przyjemniej, lepiej odpalać no i łykać mniej oleum ;)

Może temat olejowy jest już dla wielu z forumowiczy nudny, ale dla mnie jest on ciekawy. Z każdą nową metodą, nowym olejem czy specyfikiem dochodzimy do ciekawych wniosków. Fajnie się to czyta, zmusza do myslenia. Najpiękniejsze jest w tym wszystkim to, że dobry olej wcale nie musi kosztować pierdyliona, oraz to, ze czasem za większe złotówki niż potrzeba wlewa się żurek w silnik.

ps. W jakim wozie ten 2jz-ge? "Ciemny" znaczy, że syf w środku? Moja Tojotka miała mjut malina, nawet po 15tkm zlewałem złoty sik.

: 2016-12-06, 23:48
autor: arczar
Chciałeś napisać "same dobre opinie" (nawet na oilclub.ru). Zgodzę, się jednak, że mówi się o jego szybkim zużyciu. Ale biorąc pod uwagę zalety, cenę oraz fakt, że będzie w silniku przez max.9kkm spokojnego użytkowania to wydaje się być w sam raz.

2JZGE w Lexusie GS300 1gen 97r. To już drugi w rodzinie, oba z Holandii. Oba potwierdzają regułę, że za granicą wcale lepiej nie dbają o olej.

: 2016-12-07, 12:45
autor: Ad@mus
Za granicą dbają o olej i starają się stosować reguły longlife ;)
Mam znajomego, który zawsze sprowadza auta po upalonym tłoku, to jest właśnie przyczyna głupiego wydłużania interwałów. Ale co, tam za dwie pensje można wyjechać np nowym NOTE z salonu, więc traktuje się samochody użytkowo a każda naprawa jest odkładana w czasie bo skąpi się na podstawowym serwisie-bo po co.

Wszystkie samochody wrażliwe na zmianę oleju z zachodu już nie wracają o własnych siłach :)

: 2016-12-07, 20:27
autor: janusz
Ad@mus, za granicą nie dbają o wymianę oliw, oni po prostu mają lepsze oliwy. Widziałem silniki po niemieckim castrolu i były czyste. Zobacz jak wygląda silnik kolegi Totenkopf i porównaj to z naszymi.....

: 2016-12-07, 23:25
autor: Ad@mus
janusz, ja widzialem pofirmowe dizle po spaleniu tloka i zaspawanym dpf :)
ale oliwy maja lepsze to fakt

: 2016-12-09, 16:44
autor: arczar
Moim zdaniem ciężko o regułę. Lexus taty to już 2gi z zagranicy i oba nie mają zbyt czysto w środku (nagarów brak, ale do złotego koloru żeliwa i alu daleko).

Moja P11-ka też była sprowadzona z Holandii w 2011 i też czyściutka w środku nie była (no chyba, że 50kkm w Polsce ją tak załatwiło).

: 2016-12-10, 09:01
autor: Ad@mus
Może Holendrzy zalewają silniki Lotosem :shock:

: 2017-01-19, 12:08
autor: arczar
1. Na początek, nawiązując do oleju - wleciał zgodnie z serwisówką mineralny Total Fluid ATX Dexron IID, ale do pompy wspomagania od Oktana (dzięki!):

Poniżej różnice między moją pompą, a pompą z GT-ka Oktana. Po lewej nowa (ZF). Jak widać "to jest Nissan, tego nie ogarniesz". Dowód na to, że różnica w pompach jest nawet między przedliftami, a nie tylko przedlift vs. polift.

Na szczęście pompy pasują zamiennie, bo koło pasowe wychodzi w tej samej osi. Nowa pompa to ZF stara... jakiś Vision albo coś w tym stylu. Oczywiście obie z naklejką Nissana. Gdyby ktoś chciał mieć bazę do regeneracji pompy, a nie chciał unieruchamiać auta to oddam swoją pompę za bardzo dobry 4-pak piwa (wyła, ale ciśnienie trzymała).



Obrazek

Obrazek

Obrazek


2. Na mrozie poniżej -5/-10 nie działał mi czujnik ciśnienia oleju i obrotomierz startował z dużym opóźnieniem, więc poprawiłem masę:

Obrazek

Obrazek

Niestety w powyższych kwestiach niewiele się zmieniło.

3. Już wiem po co jest osłona pod schowkiem w niektórych wersjach. Na autostradzie, przy temperaturach -15* po prostu wieje stamtąd zimnem - wpadające powietrze ziębi całą strefę nóg pasażera zanim trafi do nagrzewnicy. Ja osłony nie mam, ale wpakowałem tam płat Armaflexa gr.3cm i nic nie wieje po nogach = żona zadowolona.

4. Przysłoniłem pół chłodnicy, co by Primerze cieplej było i wypaliłem kilka baków LPG.
Spalanie na trasie 500 km, 2 osoby i ładunek - prędkość 140-160 = 9,9 LPG
Krótkie odcinki,miasto, zimny/niedogrzany = 13,5 LPG

: 2017-01-19, 18:50
autor: foo
Chłodnicy nie zaślepiaj, tylko zmień termostat na porządny :mrgreen:

: 2017-01-19, 23:22
autor: arczar
foo, ale to nie tak :mrgreen:

Auto było dogrzane nawet przy -20 (trzyma temperaturę). Termostat zmieniany zaraz po kupnie (chyba Gates), a przysłona to raczej w celach szybszego grzania zimnego auta, co by tak ciepła spod maski nie wywiewało. Ot takie zimowe placebo - jak jej nie jest cieplej to przynajmniej mi :-P

: 2017-01-20, 00:03
autor: vixo
Ale jak jest auto zimne to przecież przez chłodnice nie idzie plyn. Dopiero jak termostat puści to idzie xD albo coś pomieszałem albo karton na chlodnicy w tym przypadku nie powoduje szybszego grzania się

: 2017-01-20, 00:09
autor: arczar
Przeca napisałem, ze spod maski a nie chłodnicy ;D

I nie karton, a czarny poliwęglan ;D

A poza tym mniej wtedy pali na trasie, bo więcej energii idzie na tłoki, a nie na grzanie płynu :-o

Nie, nie piłem :cry:

: 2017-01-20, 09:53
autor: Ad@mus
Teoretycznie termostat nie zamyka się szczelnie :) Ma przecież przelew. WIęc do momentu wygrzania coś przez niego się przelewa. Jeśli w praktyce arczarowi grzeje szybciej, i nie przegrzewa, to znaczy ze jest ok. Ponadto jak silnik zagrzany, wskazowka w normie, to i tak bardziej niż w lato się wychładza, nie tylko przez owiewanie chłodnicy zimnym minusem, ale też przez odbieranie dodatkowego ciepła z nagrzewnicy.

Trza potestować, ale wg mnie zagrycie nawet połowy chłodnicy może poprawić komfor podróżowania (lepsze grzanie kabiny)

: 2017-01-20, 20:15
autor: arczar
Musi mniej pracować, żeby mieć tak samo ciepło - mniejsze straty :)

Nie drążymy. Tak jest dobrze:) Temperatura wskoczy powyżej 10 to wyciągnę.

: 2017-05-12, 05:54
autor: janusz
Up!

: 2017-05-13, 19:11
autor: arczar
A miałem tylko kupić nowe letnie opony na przód...

Kupiłem nowe i męskie (KUMHO ECSTA SPT KU31 205/50/16 87W) , to i reszta musiała dorównać do szeregu.


Z wielkimi podziękowaniami dla mojego taty! Bez niego nie dałbym rady. 6 dni roboty....!

W linku zdjęcia ze stanów pośrednich oraz FILM obrazujacy stan roznitowanego tłumika tarczy sprzęgła(!!!), które wyciągnąłem - już wiem, dlaczego szarpał przy odpuszczaniu gazu. A ja myślałem, że to rozrząd :D

Kod: Zaznacz cały

https://1drv.ms/f/s!Av4BXWzPRzrEu3fyPSnsZTkraONI
[/color]

Zaczęło się tak: (na zdjęciu brak poliuretanów dolnych wahaczy i stabilizatora, oraz wahaczy górnych SRL, bo były już zamontowane - zdjęcia przedstawiają puste opakowania)

Obrazek
Obrazek

Tylne kolumny z P12 przygotowane do założenia:
Obrazek

Połowa na złom. Amory, wahacze górne, sworznie i tuleje z dolnych oraz kolumny tył

Obrazek

Potem było tylko lepiej:

1. Wymiana obudowy i uszczelniacza (na zdjęciu już nowa obudowa - patent na zdjęcie starej i założenie nowej, bez zdejmowania górnej miski to wykręcenie szpilek przechodzących przez nią - 2 nakrętki, kluczyk i wykręcamy! )

Obrazek

Ręcznie zabielone koło już na miejscu:


Obrazek

Pomału do przodu:

Obrazek
Obrazek

Jedna strona prawie gotowa:

Obrazek

Efekt końcowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek