Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P12 "Wrona" by Berny_P

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-27, 20:41

Berny_p, mówiłem, że mam też 5-kąty :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-06, 10:06

To teraz mam i ja.
Spoko. Kosztował 1 dobre piwko. Jednego mogę nie wypić :)
Czasem wieczorem mam ochotę pogrzebać przy aucie bez wcześniejszego planu. Na pewno się przyda.
______________________________________

Ok. Dzisiaj kurier przywiózł mi paczkę z okleiną bo niektórych elementów auta.
Jak znajdę chwilkę to pokażę po co mi ta okleina :)
______________________________________

Plan na weekend:
1. Zmiana kół na letnie z alufelgi
2. Czyszczenie EGR (może How To dla dCi :) )
3. Rozmawiałem ze znajomym spawaczem i pozbywam się kata :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-06, 11:06

berny_p, wywal kata,
EGRu nie czyść tylko go zaślep, przy czyszczeniu często gesto zawor się uszkadza i masz czek endzin bankowo, zaslepienie nie wywala bledu bo czujnik pozostaje wpięty, jedynie co to spalinami nie dostaje i nie gnoi kolektora

przy okazji zakup preparat do czyszczenia kolektora LM i zastanow się nad czyszczeniem wtryskiwaczy LM (pezposrednie wpiecie srodka w zasilanie ON)

a potem daj mi znac co z tego wyszlo :)
w moim starym megane DTI 98ps przyniosło dość zaskakujące efekty ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-06, 11:13

Już czyściłem EGR raz w tym aucie. Mam sposób który jest mało ryzykowny.
Co do zaślepienia to masz na myśli zaślepienie rurki od wydechu??

Wtryskiwacze ostatnio miałem sprawdzane i mam ponad 90% sprawności na każdym (ładne i czyściutkie - lej porządną ropę).
Co do czyszczenia kolektora to zastanawiam się nad tym.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-06, 12:10

dokładnie, zaslep rurke egr, uzyskasz czystszą mieszankę i nie będzie ci sadzić w dolocie nagarów, przy okazji dłużej pożyje EGR

Czy po wywaleniu kata nie musisz korekty w kompie robic po czujnikach?

przyjedź kiedy do mnie z Januszem to cie ustawie na program, mam ziomala który wisi mi przysluge wiec cos w dobrej kasie uda się może zawirusować (ostatnio za 450zl robil poleconej przezemnie osobie wirusa w e46)

po wywaleniu kata, zaslepieniu egr i czyszczeniu kolektora odzyskasz sprawności a wirusem postawisz krope nad I
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-07, 10:07

Korekta na kompie już jest nie potrzebna :P
Nie usuwam fizycznie obudowy katalizatora tylko rozkręcam go (tak w tym modelu kat jest rozkręcany na 2 części) i wywalam środek. Zostaje pełna obudowa do której w przyszłości będzie dołączony wydech.

Nie chce nic mówić ale sam bawię się softem w moim aucie. Nie lubię jak ktoś inny grzebie przy moich komputerach (takie zboczenie zawodowe :P ). Pomyśle o zaślepieniu EGR tylko że nie dzisiaj :P
Idę zaraz pogrzebać w aucie

Update
Egr zaślepiony. Wystarczy odkręcić plastikową obudowę i wywalić taki wodzik z blaszką i sprężynką. To powoduje zamknięcie egr, nie pozwala mu się otworzyć. Jak na razie zrobiłem 27 km i nie ma błędów.
Teraz czekam na wywalenie katalizatora :D
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2015-03-07, 10:47

FOTY Panie Foty :)
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-07, 18:39

Wieczorkiem dam foty z wywalania katalizatora oraz fotę z elementu egr który usunąłem bo trzeba się trochę nakręcić żeby się do tego dostać ( demontaż wycieraczek, podszybia plastikowego, podszybia dolnego metalowego oraz silnik wycieraczek wraz z ramionami) za to ładnie opiszę
___________________________________________________________________________

Ok zgodnie z obietnicą dodaje fotki.
Najpierw Katalizator:
Co nam jest potrzebne:
1. Kanał (o wiele łatwiej się dostać do katalizatora)
2. Porządne klucze (częste różnice temperatur są przyczyną problemów z odkręcaniem śrub)
3. Palnik (na uparte śruby)
4. długi łom oraz młotek

Z racji tego że nie mam dostępu do kanału pojechałem do mojego specjalisty od wydechów. Andrzej dysponuje wszystkimi wymienionymi powyżej elementami układanki.
Odkręcamy osłonę termiczną katalizatora (3x śrubki 12). Często się zdarza że już te śrubki nie wytrzymują odkręcania (tak było i w tym przypadku). Po odkręceniu zostały nam do odkręcenia śrubki 13 w ilości sztuk 6. W tym miejscu palnik będzie niezbędny. Przyjechałem do Andrzeja już z rozgrzanym silnikiem co trochę pomogło ale kilka śrub nie chciało się odkręcić.
Jak już się wszystko uda to polecam odkręcić 3 śrubki łączące dół katalizatora z resztą wydechu (no i znowu palnik w ruch :P ).
Gdy wszystko odkręcimy naszym oczom ukaże się katalizator
Obrazek

Bierzemy łom i młotek i "delikatnie choć zdecydowanie zajmujemy się" zawartością aż naszym oczom ukaże się pustka
Obrazek

Po zakończeniu skręcamy wszystko tak jak było (Andrzej polecił użyć "cementu" do wydechów co też uczyniłem aby wszystko uszczelnić).
Nie zapomnijcie o osłonie termicznej!! (w moim przypadku trzeba było ją przychewtać do reszty :P )

Dodatkowo opis zabezpieczenia EGR przed otwarciem:
Odkręcamy wycieraczki oraz demontujemy podszybie plastikowe (uwaga aby nie uszkodzić snepsów). Kluczem nasadowym 10 odkręcamy silnik wraz z prowadnicami wycieraczek, a następnie zajmujemy się demontażem dolnego, metalowego podszybia. Po demontażu wszystkich elementów mamy łatwy dostęp do starowania zaworem EGR.
Odpinamy wtyczkę i śrubokrętem PH1 odkręcamy 4 śruby trzymające plastikowy kapturek.
Jak wszystko odkręcimy to naszym oczom ukaże się takie coś:
Obrazek
Wykręcamy tą "śrubkę" i usuwamy wraz z blaszką oraz sprężynką.
Czyścimy wszystko (ja użyłem preparatu do czyszczenia ERG) i skręcamy w kolejności od dołu:
1. Uszczelka metalowa
2. Chłodzenie EGR (taki korpus z 2 przewodami podłączonymi)
3. uszczelka metalowa
4. plastikowo-metalowy kapturek

Po skręceniu 4 długich śrub trzymających kapturek, podłączamy wtyczkę do sterowania EGR i skręcamy wszystkie pozostałe elementy (polecam użyć smaru miedzianego do śrub, nie będzie problemów z ewentualnym odkręcaniem w przyszłości).
Ten sposób jest łatwiejszy niż zaślepianie fizyczne EGR. Nie powoduje błędów w komputerze. Jedynie zapobiega otwarciu zaworu czyli nie dopuszcza spalin do kolektora dolotowego.

Rezultat działań:
Autko żwawiej reaguje na pedał gazu, szybciej się wkręca na obroty oraz delikatnie wolniej z obrotów schodzi. Auto nie dymi, nie ma błędów.
Ostatnio zmieniony 2015-03-08, 12:32 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-07, 18:46

Berny_p, kolejny dowód na to, że katalizator to jest coś zbędnego w aucie :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-08, 20:38

ok dłuższa trasa za mną.
Wrażenia:
Wrona lepiej się zbiera z niższych obrotów i przyśpiesza do około 4200 obr.
Większość trasy zrobiłem na 5 biegu bo:
a) nie było miejsca na wbicie 6
b) tak jakby 6 bieg osłabł - na tym biegu dopiero od 120-130 km/h (około 2100 - 2300 obr.) zaczyna być reakcja na wciśnięcie pedału gazu

Chyba trzeba będzie kupić preparaty o których Ad@mus pisałeś :)
Zobaczymy co będzie po zastosowaniu.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-08, 21:32

wydaje mi się ze to kwestia dekompresji jaka powstala w wydechu. OEM kat przyduszał wydech, dlatego może niuta było więcej, w dieslu z turbo nie wskazane sa komory rozprężne, jedyna taka może być ta na końcowym tłumiku

wg mnie powinieneś gdzies uspawac downpipe i pozbyć się obudowy kata
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-08, 22:21

zastanawiałem się czy nie wykorzystać tej obudowy kata przy budowaniu nowego wydechu.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-09, 09:25

Ad@mus, tu nie ma co rozpisywać się o wydechu, bo po prostu jest on mało ważny. Turbo to turbo, czy benzyna czy diesel, suszarka dmucha i tyle. W wolnossących jednostkach owszem, takie cudowanie z wydechem będzie miało duży wpływ. Ale czy tak czy siak, robienie skoków średnic w wydechu będzie miało negatywny wpływ w każdym układzie. Pędzący gaz nagle zwalnia bo jest duża puszka, a następnie musi znowu przyspieszyć, żeby wpłynąć do otworu małej średnicy i dlatego dzieją się cuda.

berny_p, powinieneś w miejsce wkładu katalizatora wspawać rurę takiej średnicy jak reszta układu.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-09, 10:17

Wiooreck pisze:berny_p, powinieneś w miejsce wkładu katalizatora wspawać rurę takiej średnicy jak reszta układu.
wlasnie o tym pisałem, zamiast tego kata zrobić nowy down pipe o średnicy równej reszty układu

można nawet wywalić srodkowy tłumik, i nie będzie glosno
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-09, 12:48

Ad@mus pisze:o średnicy równej reszty układu
No no :) albo nawet większej , co by po kolei robić i nie pakować się od razu w duże koszta.

Dumny jestem, że to traktor :mrgreen: aż mnie kusi, żeby wrzucić ten motor do P11 :->

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-10, 21:12

Ok. Wskaźnik zamówiony. Elektroniczny z sensorem. Jak przyjdzie to dam fotki. :hah:

[ Dodano: 2015-03-09, 12:56 ]
Wiooreck, zobaczymy jaki będzie efekt końcowy. Ciężko będzie Ci ten silnik wpasować bo jest cholernie wysoki i do tego pełno elektroniki. Jak coś to wbijaj na Dolnośląski zlot w tym roku (teraz masz piękną trasę z Łodzi do wrocka)

[ Dodano: 2015-03-10, 21:15 ]
Pozbywam się syfu z kolektora dolotowego w piątek z pomocą:
Obrazek
Zobaczymy jak zadziała :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-10, 22:05

tez jestem ciekawy jak po czyszczeniu będzie
przspiesz prace do jutra :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-23, 13:54

Letnie obuwie Przygotowane do założenia :P
Obrazek

No i tak się prezentuje Wrona na lato 2015 :)
Obrazek
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-03-23, 17:02

Tak, patrząc za okno wypadałoby już myśleć o zmianie :D
Jak tam preparat do czyszczenia kolektora? Dał radę jeżeli już się nim bawiłeś?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-24, 23:19

Przez tydzień byłem chory więc nie dałem rady. Muszę jeszcze raz uśmiechnąć się do Janusza bo do czyszczenia potrzebne są 2 osoby a ostatnio nie wypaliło.

Wrona jak do tej pory śmiga.
Jeszcze przed hamownią zastanawiam się nad wymianą oleju, filtra oleju i filtra paliwa.
_____________________________________________________________________

Haha
Dzisiaj przyszedł Ładny i nowy wskaźnik ciśnienia turbiny firmy Defi. Średnica 60 mm. :)
Zestaw gotowy do montażu (zaworek to wentyl od Ciężarówki :P )
Obrazek

_____________________________________________________________________

Ok i po czyszczeniu kolektora dolotowego pry pomocy w/w środka LM:
Lepsza reakcja na wciśnięcie gazu. Auto teraz ciągnie na biegach do 4 aż do 4,5 tyś obr.
Jedyny minus ale to chyba przejściowo to w aucie śmierdzi trochę tym preparatem.

Ad@mus, Preparat naprawdę dobry

Wiooreck, Jeżeli nie jesteś pewny czy masz czysty kolektor dolotowy to Polecam wydać te 80 PLN. Tylko stosuj wedle instrukcji i najlepiej rób to na świeżym powietrzu bo będziesz się czadził tak jak Janusz i ja dzisiaj :P

Dzięki Janusz i Filip za pomoc :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-24, 23:56

Berny_p, ja w nosie mam osady po tym, o twarzy i rękach nie będę wspominał.......

Tak więc jak ktoś ma zamiar robić takie coś to na świeżym powietrzu, albo w masce "słoniu" (jeśli ktoś wie o czym napisałem :d ).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2015-03-25, 09:45

Bardzo ciekawy ten zegar - dasz rade na niedziele zamontować to z chęcia rzucę okiem :)
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-28, 18:59

Wskaźnik zamontowany. Niestety nie udało się go podłączyć elektrycznie (rurka z dolotu do kabiny jest wyprowadzona i podłączony jest czujnik).
Dzięki chłopaki (Janusz, Janek BMW i Piotrek) za pomoc i ogarnianie tego czego ja nie ogarniałem/ nie ogarniam :P
Docelowo wskaźnik będzie zamocowany tak:
Obrazek Obrazek

Moim zdaniem to najlepsze miejsce na montaż :P
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-30, 11:26

berny_p, w moim przypadku kolektor będzie całkowicie zdemontowany, środek wymoczony i ewentualnie doszlifowane kanały. Ale na razie jestem w kropce z programem...

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-30, 18:37

ok.
U mnie silnik był wciskany nogą do tej budy więc żeby cokolwiek zrobić to musisz zdemontować 1/2 auta więc ten preparat jest super.

Proponuję bo nie wiedziałem jaki masz plan na kolektor. Teraz już wiem i śledzę mody :)
______________________________________________________________________

Wskaźnik podłączony i widać jak dmucha.
na początek Pokazanie jak wygląda przy odpalaniu i gaszeniu silnika:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a2EaZBL ... e=youtu.be[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2015-03-30, 20:35 przez berny_p, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-30, 20:31

Berny_p, Ty dawaj filmik jak to działa w warunkach rzeczywistych :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-03-30, 21:45

Ostatnio zmieniony 2015-03-30, 21:54 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-30, 22:02

Trochę nerwowo pracuje, Trzeba jakiegoś małego kondziołka dołożyć :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-03-30, 22:04

Dziwnie skacze ta wskazówka. Tak mu dawkuje sterownik doładowanie?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-30, 22:09

Masa kabla sygnałowego wychodząca ze wskaźnika nie jest podpięta - wisi w powietrzu - nie chciałem robić pętli masy, bo to wtedy byłoby ciekawie. Masa od czujnika jest podpięta pod budę i od wskaźnika również. Pytanie - czy projektanci układu podpięli masę na wyprowadzeniach wskaźnika.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”