Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Nissan Almera GTI serie OBRtech

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-08-25, 20:07

tył nie

upDate:

najpierw zaległe fotki:

1) śruby whiteline

Obrazek

2) fotel i pasy w aucie:

Obrazek

3) zegarki vdo:

Obrazek Obrazek

a teraz nowie wieści:

1) udało sie kupic nabe do N15 wiec mam swoją kiere Nardi w aucie

Obrazek

2) wczoraj doszedł set poliuretanów na przód StrongFlex Sport:

Obrazek

Dziś odwiedziłem Coobcia, który przerobił przepustnice oraz przestawił wałek ssący = WIELKIE DZIĘKI jest fajniej, wiec został mi jeszcze wydech 55mm i sprawy silnikowe mamy zamknięte :yes: a później trza bedzie to zhamić :rotfl:

A 18.09.2010 czeka mnie kolejny SuperOes. zobaczymy jak spisze sie nowy zawias
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-04, 19:51

O kurcze ale tych zabawek nakładłeś :)
Ps. nie zmieniaj wydechu puki co, nie wiele on pomoże lepiej odkładaj na lepszy kolektor wydechowy albo skrzynię biegów, zmiana wydechu z fi52mm na te fi57-60 doda Ci może z 2-3KM i 1-2Nm, teraz masz przelot i nich tak zostanie :D

Hehe miło mi że mnie odwiedziłeś i chciało Ci się przyjechać aż z Kielc na moda rozrządu i przepustnicy...

W trasie przyjemniej się jechało, trzeba było czasem redukować poniżej 5tki :P ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-09-04, 19:53

Dziś miałem okazje oblookać wóz ;) Bardzo ładna ta almerka ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-04, 19:54

Widzę na niej czarną grafikę Coobcio Garage - taką dyskretną jak na Pawła GTi-R :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-04, 20:43

Limon dzieki za opinie, miło mi :lol:

Kuba co do wydechy się zastanowię moze pojade na hamke i zobaczymy co wyjdzie ale z 2 strony te 2-3KM sa kuszące :mrgreen: ;-) . Oj na skrzynie to mam osobną "Świnkę skarbonkę" i wiesz że od początku mówię że bardzo chcę tą z VZR-a
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-04, 21:23

Zamiast wydechu dotykać odkładaj na to:
http://www.jimwolftechnology.com/custom ... ?PartID=12

A jak Ci będzie mało o nie korzystasz na torze z zakresu poniżej 4 tyś obr.min to lepiej zamówić S4R bąć nawet S5R - nie ma ich na stronie, trzeba by emila wysłać jak z terminami wykonania...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-04, 22:10

a co ze sprężynkami zaworowymi?? pisza że seria wystarcza do 6800rpm choć to dziwne bo N15 kręci się do 7100 na serii
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-05, 05:32

Gdzieś tam poczytałem że maks do 7600 można na nich kręcić bez wymiany sprężynek...
Ps. Panie Puma gałki w naszych Nissanach to my mamy mega męskie - szukaj mi proszę takiej do Sunnego bo w 200SX już dumnie siedzi na swoim miejscu :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-08, 09:03

Dziś pojechałem na hamownie, tą sama co wcześniej żeby porównanie było. Temperatura podobna wiec mimo jakiś tam błędów przy samym hamowaniu (lub ich braku) daje ten pomiar wiarygodny pogląd na przyrost mocy. Wykres:

Obrazek

i porównanie obu wykresów:

Obrazek

A więc wymiana kolektora wydechowego na ten z p10GT/N14GTI wspawanie tłumika przelotowego o seryjnej średnicy 50mm (przy zachowaniu całego układu o tej średnicy), przerobieniu przepustnicy oraz przestawieniu wałka ssącego (by Coobcio) zyskałem 10KM 12Nm. Mnie się wydaje że bardzo ładny przyrost.

Niestety nie udało sie złamać 160KM wiec następny mod to dopasowanie układu wydechowego do 55mm tym bardziej że wyjście z kolektora wydechowego właśnie jest o tej średnicy, więc wypadało by pociągnąć wszystko tak.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-08, 09:09

Ładny przyrościk i to w całym zakresie obrotów - do czego was już chyba przyzwyczaił wujek Coobcio ;)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-08, 09:13

Coobcio pisze:Ładny przyrościk i to w całym zakresie obrotów - do czego was już chyba przyzwyczaił wujek Coobcio ;)
nie no mnie to dopiero przyzwyczajasz ;-)

mówisz że wydech 55mm da mi 2-3KM?? a jak Nm?? Z kivim gadałem kiedyś to twierdzi że sporo mu sie Sunny odetkał po takiej zmianie

a najsmutniejsze jest w tym to że na tym w zasadzie kończą się tanie mody :cry:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
calatrava
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-08-27, 10:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: calatrava » 2010-09-08, 09:17

Eeeeelegancko :mrgreen:
Zazdroszcze momentu...

Daj też znać jak się jeździ na żółtych gumeczkach w przednim zawiasie.
N15 GTI

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-09-08, 20:14

calatrava pisze:Zazdroszcze momentu..
Nie wiem jak u mnie z momentem. PumaRST, kolektor ssący masz seryjny z almery? Coobcio kiedyś mi wspominał że ciężko ugrać 200 Nm na seryjnym z gti jak wspomniałem, że taki właśnie moment będę chciał u siebie ugrać.

Damn i ja muszę na rolki podjechać.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-08, 21:28

tak seryjny mam ssący
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-09-08, 21:57

Czyli nie w ssącym tkwi problem.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-09-09, 13:59

Ładny niuton szkoda, że mi pomimo dodatkowego strojenia smt6 i wydechu 2,5 cala nie udało się zrównać z tobą momentami.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-09, 17:21

ale Moc masz wyższa ;-)

a ja ci zazdroszczę tarcz hamulcowych.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-09-09, 18:00

Bardzo ładne wyniki na hamce, widać ze auto i silniczek w bdb stanie ;-) Też bym coś u siebie ruszył :mrgreen:
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-20, 20:52

no i kolejny Oes za mną. 17 na 24 w kasie i 51 na 77 w generalce, cóż mogę powiedzieć było fajnie dość technicznie i dość regularnie - różnica miedzy najlepszym a najgorszym przejazdem to 1s nie licząc pierwszego który traktuje jako rozgrzewkę i utrwalenie trasy.

o to mapa:

Obrazek

A teraz kilka fotek;

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Foty wybrałem celowo, po tym Oesie zaczynam się zastanawiać nad dalsza przyszłością "Chrupka". Jak widać na każdym zakręcie auto bardzo się przechyla co generuje duże straty, jak wiadomo muszę trochę wolniej jechać żeby nie wypaść a do tego ten przechył zaczyna generować słaba przyczepność. I tu dochodzimy do problemu który nazywa się zawias. Przeszukałem chyba cały świat za czymś sensownym i żeby to nie pochodziło z Chin/Tajwanu. i Dupa najtaniej co znalazłem to około 5000PLN. Też nie twierdze że to zawieszenie jest złe ale według mnie nadaje się do jazdy na co dzień lub do rajdów ale nie toru.

Z pozytywów to przestałem się bać prędkości :hah:
Ostatnio zmieniony 2010-09-20, 20:57 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-09-20, 20:57

Coobcio miał intraxa do almery własnie, jak sie nie myle ma gdzies go w garażu :->

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-20, 20:58

Limon pisze:Coobcio miał intraxa do almery własnie, jak sie nie myle ma gdzies go w garażu :->
ma i nie chce go sprzedać. bo przód mu pasuje do Sunny.

Swoją droga ja nie bede chciał sprzedać Almery jak zdecyduje ze to nie ma sensu to zrobi sie braki w nadwoziu, wsadzi wnętrze oraz LPG i bedzie dupo-wóz bo lubię to auta
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
calatrava
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-08-27, 10:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: calatrava » 2010-09-21, 07:52

Foty wybrałem celowo, po tym Oesie zaczynam się zastanawiać nad dalsza przyszłością "Chrupka". Jak widać na każdym zakręcie auto bardzo się przechyla co generuje duże straty, jak wiadomo muszę trochę wolniej jechać żeby nie wypaść a do tego ten przechył zaczyna generować słaba przyczepność. I tu dochodzimy do problemu który nazywa się zawias. Przeszukałem chyba cały świat za czymś sensownym i żeby to nie pochodziło z Chin/Tajwanu. i Dupa najtaniej co znalazłem to około 5000PLN. Też nie twierdze że to zawieszenie jest złe ale według mnie nadaje się do jazdy na co dzień lub do rajdów ale nie toru.
Spokojnie wątpliwości miną, ciężko w tych samych pieniądzach znaleźć dość lekkie auto z dwulitrową szesnastką pod maską i jednak sporymi możliwościami modyfikacji ;).

A może przetrzesz szlak i podpasujesz do almery KYB AGX dedykowane do sentry, jeśli rzeczywiście pasują??? :-D
N15 GTI

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-21, 08:05

AGX pasuje na 100% ale on nie ma skróconego skoku a mnie jest potrzebne coś takiego jak ma auto w twoim avatarze. No ale zobaczymy.

Inna sprawa że Almera ma możliwości zwiększenia mocy i tego nie kwestionuje ale tam gdzie ja jej chce użytkować to ważniejsze jest dla mnie zawieszenie i hamulce a tu już w rozsądnej kasie to zaczyna kiepsko wyglądać.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Zell
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:17
Lokalizacja: Lbn

Post autor: Zell » 2010-09-21, 08:08

http://cgi.ebay.de/INTRAX-GEWINDEFAHRWE ... 58886823e0

zawsze coś tam taniej

a jak chcesz coś innego to musisz sprawdzać fora zagraniczne, głównie brytyjskie, co jakiś czas ktoś sprzedaje jakieś gwinty

ewentualnie to o ile mi wiadomo Zerkopol jeszcze istnieje i mogą ci tam zrobić zawias taki jaki chcesz na podstawie Bilsteina

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-21, 08:21

Zerkopol może ale tylko amorki co mi nie obniży auta. zresztą cena pewnei też by była na poziomie 2-3tyś. Angole wsadzają BC gwinty a to jakieś chiny są. To już bym wolał tego Intraxa
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
calatrava
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-08-27, 10:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: calatrava » 2010-09-21, 08:22

Dupa najtaniej co znalazłem to około 5000PLN. Też nie twierdze że to zawieszenie jest złe ale według mnie nadaje się do jazdy na co dzień lub do rajdów ale nie toru.
Używasz auta na pojeżdżawkach i tak pewnie zostanie, więc wydaje mi się, że za gwint w cenie 5000 otrzymasz wszystko czego oczekujesz i nawet więcej...

Dla mnie problemem jest tu tylko cena zawieszenia w wysokości 35% wartości auta :cry:
N15 GTI

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-21, 08:29

dal mnie też jest ten sam problem, przecież tu chodzi o koszt bo są Teiny, Intraxy, HP - czeski odpowiednik OHlinsa (zrobią za 5700zł co sie chce, itd. ale cena na poziomie 5tyś to za dużo. Gdzie do Hondy za 2 tys moge przebierać w zawiasach jak chce i gdzie chce - Indywidualność Kosztuje.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
calatrava
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-08-27, 10:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: calatrava » 2010-09-21, 08:41

dal mnie też jest ten sam problem, przecież tu chodzi o koszt bo są Teiny, Intraxy, HP - czeski odpowiednik OHlinsa (zrobią za 5700zł co sie chce, itd. ale cena na poziomie 5tyś to za dużo. Gdzie do Hondy za 2 tys moge przebierać w zawiasach jak chce i gdzie chce - Indywidualność Kosztuje.
Ale właściciele Hondy muszą kupować 1L ojeju na każdą pojeżdżawkę i dolewać go w trakcie zabawy :D

Ich też boli, kolektor i wydech oparty na gratach tody + hondata w takim ciciu type-r to równowartośc naszych almer.
N15 GTI

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-09-21, 08:49

niby masz racje, ale np. civic 4gen lub CRX z D16 dłubnięty na 140-150KM ( a to nie są duze koszta) z jakimś zawiasem robi z N15 na torze co chce i tu jest róznica. A te przeróbki kosztują tyle co sam zawias do N15.

Ale tu dodam że nie przepadam za H. Jakoś wole Nissana, mazde czy toyote.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
calatrava
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2010-08-27, 10:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: calatrava » 2010-09-21, 09:08

Fury lekkie i zazwyczaj wydmuszki.
Wiekszość z nich smiga na B6 albo żółtych Koni, wydaje mi się, że KYB AGX znacznie nie odstaje od wspomnianych amorów i w połączeniu z spręzynami eibacha (bo chyba takie masz?)nie było by tak żle.

Opcji jest taka, albo drogi gwint...
N15 GTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”