Strona 2 z 2
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-04-27, 09:31
autor: smeru
wygląda jak terenówka z takim prześwitem.
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-04-27, 09:56
autor: bandito
Trochę niestety tak. Miało to finalnie inaczej wyglądać ale te sprężyny kayaby na przodzie coś nie chcą się ułożyć. Już tysiąc km na nich i przód stoi jak stal po wymianie
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-07-28, 11:13
autor: bandito
W miarę możliwości czasu i chęci, zrobiłem konserwację podłogi. Okazało się że jest dziura w prawym tylnym rogu. Ale została zaspawana. Szczotka druciana, wiertarka, czyszczenie, odtłuszczanie, podkład antykorozyjny i baranek.
I zmieniłem belkę tylnego zawieszenia. Okazało się że tylne prawe koło rozjechane jest o 6 stopni. I tu ciekawostka odnośnie belki. Wyjąłem ja z 2lirrowego polifta liftbacka i okazało się że mocniejsza jednostka silnikowa miała mniejsze tarcze i zaciski hulcowe niż u mnie
A wahacz tył okazał się grubszy niż u mnie był dotychczas.
Gorne wahacze czekają na wymiane bo aktualne łożyskowane strzelają. No i primera nadal za rewelacyjnie się nie prowadzi. Mam wrażenie jak by kierownicą nie chciała odbijać do końca .
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-07-28, 14:41
autor: janusz
W P11, nieważne czy przed czy polift były dwa rodzaje tarcz z tyłu 278mm i 258mm. Zacisk, z tego co kojarzę jest taki sam. Różnica jest w jarzmie. A i w poliftach były dwa rodzaje systemów hamulcowych - Lucas-TRW i ATE
_
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-07-28, 18:01
autor: bandito
Zaciski może i podobne do siebie ale jednak nie takie same. Pewnie inny system hamulcowy tak jak piszesz
janusz. W tylnych zaciskach z tego co się dowiedziałem w hurtowni, są dwie średnicę tłoczków. Napewno komplet jarzmo + zacisk są zamienne. Klocki są te same w obu przypadkach.
Ale czy zacisk pasuje pod oba rodzaje jarzma to niestety nie testowałem.
Przy okazji belki kupiłem też białe zegary z myślą przełożenia tarcz bo mój licznik jest po kapitalnym remoncie. I skucha. W innym miejscu ma kontrolki. No cóż... Myślę sobie, rozbiore po lutuje i włożę w całości do siebie. I następna skucha. Inne kostki. Czyli następna różnica w p11.144. I tym sposobem mam ładny biały licznik na półce - jak by ktoś chciał to nie długo będzie w dziale giełda.
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-07-28, 20:44
autor: janusz
Bo był lift i lift liftu
Przy okazji w manualu można wyczytać, że coś jest do danego numeru VIN, a po danym numerze coś innego
_
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-08-13, 10:26
autor: bandito
Idąc dalej za ciosem konserwacji podwozia wziąłem się wreszcie za progi.
Niczego nie świadomy zdejmuje listwy a tam tak niespodzianka:
No to długo nie myśląc diaks , spawarka i ogień.
Idąc dalej dokopałem się do dziury w bagażniku. Ale wszystko też za spawane
Spawy może nie idealne ale dopiero powoli opanowuje spawarkę
Wszystko uszczelnione i zabezpieczone. Do tego listwy progowe przyklejone klejem do szyb - trzyma jak przymurowane
Wpadła ostatnio też prawie nowa kierownica - dzięki dla użytkownika
lgruca
A tu stara już trochę zmęczona życiem
Dziś przed pracą zarzuciłem na auto górne wahacze bo łożyskowane już kaput
I na koniec pytanie do użytkowników sedanów - co powinno znajdować się w bagażniku na zamieszczonych fotach
Z rekonstruowałem bagażnik. Brakuje mi kilku spinek ale te uchwyty ostatnio mnie zastanawiają. w jeden wsadziłem gaśnice
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-08-13, 12:06
autor: janusz
W tym miejscu po prawej stronie powinien być chyba trójkąt
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-09-02, 13:35
autor: bandito
Trójkąt mi tam niestety nie wejdzie bo mam z n16
Na wstępie, od świeżony mieszek zmiany biegów kremem NIVEA
Ciągle walczę z tym sterowaniem primery, wszystkie zabiegi przynoszą jakieś tam pozytywy, ale też nieoczekiwane skutki uboczne.
Po założeniu nowych wahaczy i ustawieniu zbieżności zaczęło trzęść kierownicą przy hamowaniu. Zjawisko te dotychczas występowało tylko przy hamowaniu na 5iątym biegu i największy rezonans osiągało przy 80km/h . teraz przy wyższych prędkościach nie trzesię ale przy zatrzymywaniu się jest to czuć dość znacznie.
Zauważyłem tez problem z układem kierowniczym, tj na pełnym skręcie potrafi być takie ciśnienie, że przewody od wspomagania skaczą i strzelają.
Kiedyś usuwałem klapki z kolektora ssącego i odłączyłem gruszkę oraz zaworek podciśnieniowy:
I czy on odpowiada za prawidłowe działanie układu wspomagania? nie pamiętam dokładnie jak to było podłączone...
I czy w wersji bez klapek jest ten zaworek taki sam??
Z tego co udało mi się ustalić podciśnienie z tego zaworka idzie tą rurką co są strzałki i dalej do "dwójnika" co jest na przewodzie od wspomagania przy pompie
Service manual w kwestii podciśnień nie wiele mówi, no chyba że nie mogę znaleźć...
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-09-19, 09:04
autor: ronnie333pl
na rysunku jest prawdopodobnie kolektor bez klapek. na tym z klapkami, rurka która idzie przez całą długość, ma po jednej stronie dwa wejścia. Do jednego podłączasz krótki wężyk podciśnieniowy i łączysz go właśnie z tym zaworkiem ze zdjęcia. drógi króciec od zaworka podłączasz do takiej "gruszki", która steruje klapkami kolektora.
do drugiego wejścia w długiej rurce na kolektorze, najprawdopodobniej podłączasz podciśnienie od dolotu
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-11, 19:58
autor: bandito
Dziś zostały wymienione świece. Różnica w przerwie widoczna gołym okiem. Przebieg świec około 35 kkm.
Przyjemna delikatna poprawa na pb lecz gorzej na lpg.
Tysiąc kilometrów temu wymieniłem olej. Standardowo shell helix hx7 10w40. Z zalewanych 3 litrów z silnika zeszło jakieś 2,6-2,7 litra przez 8 tyś km przy kończących się uszczelniaczach walu i wilgotnej misce. Wynik chyba dobry
W planach jest jeszcze sporo rzeczy ale niestety brak czasu....
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-11, 20:03
autor: janusz
Te świece nie były jeszcze złe
Zielkq ma gdzieś w garażu swoje Championy, które miały nalatane chyba ze 180kkm jak nie lepiej
Mam nadzieję, że te NGK to Made in Japan
Podrzuć mi VIN na PW, bo chciałbym coś zobaczyć.
_
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-12, 08:51
autor: bandito
Niestety in france. Zresztą jak poprzedniczki.
Vin Ci podrzucę wieczorkiem;-)
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-12, 19:48
autor: Sake
janusz pisze: ↑2018-10-11, 20:03
Mam nadzieję, że te NGK to Made in Japan
_
Teraz mnie zaciekawiłeś. Podejrzewam że świece Made In Japan lepsze?
Właśnie dziś zakupiłem świece NGK do mojego Micrusa LPG Edition.
Zmniejszyć przerwę na elektrodach czy nie ruszać? Stare mają około 20 tys. przelotu. Chyba że mechanik nie zmienił.
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-12, 20:13
autor: janusz
NGK made in Japan są dużo lepsze niż niż te Made in France. Gdzieś słyszałem/czytałem, że NGK zaczęło wynosić produkcję z Francji, bo było bardzo dużo reklamacji..... Trzeba zobaczyć jaka ma być przerwa w manualu. Championy - oryginały, które mam są ustawione na 1mm
I szczerze powiedziawszy moje SR20DEH lepiej na nich pracuje niż na NGK
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-12, 21:43
autor: bandito
Janusz poszło PW. I co do produkcji NGK w Francji to też słyszałem /czytałem że mogą się trafić gorszej jakości. Na chwilę obecną odpukać, nic się nie dzieje.
Przerwa według producenta świec wynosi 1.1 mm, a te wyjęte już ponad 1,4 miały.
Sake LPG masz której generacji?
Przy pierwszej i drugiej spotkałem się z tym że trzeba zmniejszać przerwę bo strzela w dolot ale przy sekwencji to nie słyszałem
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-13, 10:08
autor: Sake
bandito: Ja u siebie w Mikrusie mam sekwencję. Ogólnie chodzi spoko. Ale silnik potrafi zgasnąć przy wysprzęgleniu podczas jazdy
Janusz: W takim razie następnym razem montuje Championy
Minęło pół roku i jakieś 10 tys. przebiegu, możesz podrzucić jakiś fajny olej w pełnym syntetyku?
Stan licznika 260 tyś km+, od 50 tyś km jeżdzę na syntetyku Elfa
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-13, 20:07
autor: bandito
W kwestii oleju poszukaj tematów i postów Janusza ma duże doświadczenie. A co do przygasania to tylko na LPG tak się dzieje? Trochę obiaw podobny do przestawione go TPSu
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-13, 22:21
autor: janusz
Bandito no to jest właśnie Made in France. Mi w NGKu z Francji porcelanka zaczęła się ruszać....... Sporo jeździłem na BKR6EY, ale po przesiadce na Championy RC9MCC4 silnik zaczął zupełnie inaczej pracować
Ostatnio w swoim topicu pisałem, coś na temat oleju, co kolega
Modzelito potwierdził
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2018-10-27, 13:13
autor: bandito
Nissan przekroczył 220 kkm i przyszła pora na regenerację przednich hebli.
Długo chodziłem i myślałem jaki zestaw kupić, aż w końcu inspirowany postami
Janusza wybrałem tarcze rotingera
Klocki ATE chodź potrafią pylić dają pozytywne wrażenia z hamowania. Poprzednich również ATE zostało jeszcze około 40% po przejechaniu 50kkm. Do tego zestawy naprawcze zacisków bo już tłoczki dwa lata temu kwalifikowały się do wymiany. Tłoczek lewego zacisku chodź 2 lata temu rozbierany, czyszczony i smarowany tak się zapiekł że kluczem do rur musiałem go wyciągać
A tu efekt końcowy
Hamulce hamują. Ostro nie sprawdzałem ale jeszcze raz go odpowietrzę i powinno być dobrze
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2020-02-23, 16:23
autor: bandito
Od ostatniego postu trochę minęło. Ale nissan dalej jeździ i nic się nie dzieje. Przez ostatni rok standardowo wahacze górne , tuleja dolnego wahacza i oleje.
Aktualny przebieg
Wpadły dwie nowe opony zimowe chyba nie potrzebne. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam.
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2020-08-29, 08:09
autor: bandito
Stało się. Pierwsza większą awaria nissana która mnie unieruchomiła. Urwany kruciec chłodnicy. Jak wiadomo do qg w primerze nie dostaniemy identycznego zamiennika i trzeba montować to co jest dostępne. Zakupilem chłodnicę thermotec D71003TT, przerobiłem przewody i już kilka dni wszystko prawidłowo śmiga. A tu foto:
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2020-08-29, 18:28
autor: janusz
Czyli zrobiłeś po januszowemu
_
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2020-08-30, 19:45
autor: PrzeRuSco
Ja bym spróbował oddalić trochę od kolektora wydechowego
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2020-08-31, 09:46
autor: MEFisto087
jakiś rękawek termiczny nie zaszkodzi na tym przewodzie bo faktycznie może ci go przetopić od wydechu
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2021-06-03, 08:13
autor: bandito
Nissan jeździ, kolejne wymiany oleju. Przytrafiła mi się kolejna awaria. 250 km od domu auto zgasło i kaplica. Okazało się że padł czujnik położenia wału. Na leżąco pod bramą musiałem go wymienić Bo nie mogłem po lawetę się do dzwonić, a warsztat odmówił naprawy od ręki, na drugi dzień chciał naprawić.
Kolejna para wahaczy mi się kończy więc po kilku latach oczekiwania tuleje z strongflexa się doczekały:
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2021-06-03, 08:38
autor: janusz
To ile masz ma blacie teraz?
I jak Ci się Rotingery sprawdzają?
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2021-06-03, 09:23
autor: bandito
Co do tarcz to raczej wszystko dobrze. Nie biją, progi już się zrobiły, ale jeszcze na drugie tyle wystarczą. Klocków też jeszcze połowa została.
Ogólnie to dysza spryskiwacza mi się popsuła i poszukuje najlepiej dwóch i trójnik do nich pod maskę. I akumulator w styczniu już się kończył więc go wymieniłem.
Re: [ Primera] P11.144 Primera QG18DE
: 2021-06-03, 13:04
autor: janusz
Dyszę mogę gdzieś mieć (ale nie obiecuję) mogę Ci poszukać. Trójnik możliwe, że też gdzieś bym miał.