Strona 58 z 66

: 2018-02-10, 19:13
autor: janusz
Puchacz, you know, that to your engine this pump doesn't fit, you need a little bit different pump :]

moher3, Aisin has a metal rotor :]
__________________________________________________________

Puchacz, wiesz dobrze, że do Twojego silnika nie podejdzie, potrzebujesz nieco innej pompy :]

moher3, AISIN ma metalowe łopatki :]

: 2018-02-17, 11:35
autor: subbas
janusz, dokładnie tak, niedawno zakładałem aisina i jest metal ;-)

: 2018-02-20, 21:43
autor: janusz
ok small up.
Last time i changed the fuel strainer and fuel pump, because i thought that the source of troubles with injection timing is wrong fuel pressure.......
_________________________________________________

Dobra, mały up
Ostatnio zmieniłem filtr paliwa i pompę, ponieważ myślałem, że źródłem problemów z czasami wtrysku jest złe ciśnienie paliwa........



Fast disassembly on the front (perceptive people will notice a changes under the hood on the photo :] )
____________________________

Szybki demontaż z przodu (Spostrzegawczy zauważą na zdjęciu drobne zmiany pod maską :] )

Obrazek



and on the rear
______________

i z tyłu

Obrazek



mess on the outside
________________

bałagan na zewnątrz

Obrazek



the pump has been removed
___________________________

pompa wyciągnięta

Obrazek



new on board
___________________

nowa na pokładzie

Obrazek



After mounted i checked the fuel pressure - 3,9 bar with vacuum, without 3,4 bar, but injection timings is still to long - in my opinion...... So i decided for the one more step - the part was ordered - photo will be in the near time, and then we'll see what happens..... My ideas are coming to an end why i've injection timings on the level 2,6-2,7ms.......
_________________________________________________________________

Po montażu sprawdziłem ciśnienie paliwa - 3,9 bara z podciśnienie, bez podciśnienia 3,4 bara, ale czasy wtrysków nadal są za długie - w mojej opinii..... Więc zdecydowałem się na jeszcze jeden krok - część została już zamówiona - fotka będzie wkrótce, i wtedy zobaczymy co się stanie..... Moje pomysły na to, dlaczego czasy wtrysków są na poziomie 2,6-2,7ms kończą się........



Long time i thought about buy this tools - mainly oil filter wrench. But i found occasion and i bought in the good price. Totenkopf thanks for motivation.

Długo się zastanawiałem nad zakupem tych narzędzi - głównie klucza do filtrów. Ale znalazłem okazje i kupiłem w dobrej cenie. Totenkopf, dzięki za motywację.

Obrazek

: 2018-02-21, 18:42
autor: subbas
Wydaje mi się, że odświeżyłeś pokrywę klawiatury ;-)
Na starej pompie było takie samo ciśnienie?

: 2018-02-21, 19:47
autor: janusz
Subbas, what do you mean by saying "you've refresh the valves cover"?

On the old fuel pump the pressure was a little lower, but the condition of the pump after disassembly showed, that she probably had had enough.
________________

Subbas, co masz na myśli mówiąc - odświeżyłeś pokrywę klawiatury?

Na starej pompie ciśnienie było nieco niższe, jednak po rozebraniu pompy okazało się, że ona miała chyba już dość.




_

: 2018-02-21, 20:18
autor: Puchacz
janusz, czerwone napisy :)

janusz, jak to janusz, bez autopsji zużytej części nie był by sobą;)

: 2018-02-21, 20:19
autor: subbas
janusz, Wydawało mi się, że nie miałeś wytłoczeń na czerwono ale może się mylę

: 2018-02-21, 20:35
autor: lgruca
janusz, a nie przypadkiem inna pompa hamulcowa?

: 2018-02-21, 20:39
autor: janusz
Puchacz, Subbas. you found the first difference. Now i'm waiting for the second one :]

Puchacz, autopsy it's a reason why something doesn't work like it should work. After autopsy you find answer what happened :D

lgruca, eeee why you think that?

________________________________________________

Puchacz, Subbas, znaleźliście pierwszą różnicę. Teraz czekam na drugą :]

Puchacz, autopsja to jest przyczyna dlaczego coś nie działa tak, jak powinno. Po autopsji znajdujesz odpowiedź na to, co się stało :d

lgruca, eeee dlaczego tak uważasz?




_

: 2018-02-21, 21:11
autor: Puchacz
lgruca, pompa jest faktycznie inna bo ...... a do niej potrzebne są redukcje bo gwint inny. (U mnie to samo) ale myślę że to Mów i to chodzi bo to już było.

janusz, myślę że chodzi o te 4 baracudy stojące w szeregu za pokrywą bo i filterek jest chyba nowy :)

M i right bro ?

Ps. Do u require bi lingual Version of other memberships posts? :mrgreen:

: 2018-02-21, 21:46
autor: janusz
My brake pump is other, because my oem pump finished the life. Still i don't know why... Reductions was needed, because in P11 you can find also the BM50 pump - she need the different end on the end of the brake lines.

Nope, LPG injectors, i still have the same - BRC, like also the way of mounted their
Puchacz pisze:Ps. Do u require bi lingual Version of other memberships posts? :mrgreen:
Yes, and you know why :]

____________________________________________

Moja pompa hamulcowa jest inna, ponieważ oryginalna zakończyła żywot. nadal nie wiem dlaczego....... Redukcja była potrzebna, ponieważ w P11 można znaleźć pompę BM50 - ona ma inne zakończenie przewodów hamulcowych

Nie, nie wtryski LPG, nadal mam the same - BRC, jak również sposób ich montażu.
Puchacz pisze:Ps. Do u require bi lingual Version of other memberships posts? :mrgreen:
Tak, i wiesz dlaczego ;]




_

: 2018-02-22, 00:01
autor: Puchacz
Od course i know. Coz wer re very kind and polite people. Its nice of us to make it clear for our non polish speaking members . :-D :mrgreen: :lol:

: 2018-02-23, 18:34
autor: janusz
Today i received a shipment with new OEM part :d But i don't know when i'll change it..... But it doesn't have matter, it's important that i have it :]
_________________________________________

Dziś dostałem przesyłkę z nową OEMową częścią. Ale nie wiem kiedy to wymienię...... Ale to nie ma znaczenia, ważne, że mam to :]

Obrazek



And photo of the rotor from my old fuel pump. The consumption of copper on the commutator is substantial.
________________________________________

I zdjęcie wirnika z mojej starej pompy. Zużycie miedzi na komutatorze jest znaczące....

Obrazek



_

: 2018-02-23, 19:03
autor: Totenkopf
janusz, How long is that sensor cable?

: 2018-02-23, 22:54
autor: foo
Lambada zacna :) Pompa wygląda jakbyś ją liznął uwaloną płytką na starym Niles'ie :]

: 2018-02-24, 14:33
autor: janusz
Totenkopf, circa 30cm



_

: 2018-03-03, 22:10
autor: janusz
OK, last friday i visited ASO and i ordered few parts (they will be in the next saturday), and i bought 2 parts - filter and seal for the drain plug - why? Because the oil change interval will be soon.
But i still have a trouble, which oil i should buy. I found OEM oil in good price (not in ASO, there, the oil cost more than 80zł per 1L), but i don't know the source of this oil, and i don't know if it's a counterfeit.
I started to like the Fuchs oils, and (what can be strange for many users and people who knows me) i'll use this oil again :] Fuchs SuperSyn 5W40 has 3rd place on my oil list. This oil has very, very good price/quality ratio. The engine works very good on this oil, and he is quiet.
___________________________________

OK, w ostatni piątek odwiedziłem ASO i zamówiłem kilka nowych części (będą w przyszłą sobotę), i kupiłem 2 części - filtr i uszczelke pod korek spustowy oleju - dlaczego? Bo wymiana oleju się zbliża.
Ale nadal mam problem jaki olej kupić. Znalazłem OEMowy olej w dobrej cenie (nie w ASO, tam olej kosztuje ponad 80zł za 1L), ale nie znam źródła tego oleju, i nie wiem czy to nie jest podróbka.
Zacząłem lubić oleje Fuchsa i (co może być dziwne dla wielu użytkowników i ludzi, którzy mnie znają) chyba użyję tego oleju ponownie :] Fusch SuperSyn 5W40 ma 3 miejsce na mojej liście olejowej. Ten olej ma bardz, bardzo dobry stosunek cena/jakość. Silnik pracuje na nim bardzo dobrze i cicho.

Obrazek




_

: 2018-03-04, 13:18
autor: Sake
janusz, Dzięki za inspirację, teraz już wiem co wleję do mojego Micrusa 1.0 LPG przy kolejnej zmianie oleju :) Może wleje też płukankę przed zaaplikowaniem świeżej oliwy.
Fusch wleci też do Oriona 1.6 Diesel rocznik 1990. Teraz ten staruszek śmiga na syntetyku Elfa :)

: 2018-03-04, 13:38
autor: janusz
Sake, no problem, but find original oil - which was made and bottled in Germany. Also take the OEM oil filter :] ELF make a good oil, but they must be original.
_________________________________

Sake, nie ma problemu, ale znajdź oryginalny olej - taki, który został wyprodukowany i rozlany w Niemczech. Również weź sobie oryginalny filtr oleju :] ELF robi dobre oleje, ale musza być oryginalne.




_

: 2018-03-04, 13:54
autor: subbas
janusz, no nieźle, ile dałeś za ten filtr? A ja używam Ani Egip 5W50 którego poleciłeś i też silnik fajnie pracuje ;-)

: 2018-03-04, 14:09
autor: janusz
Subbas, filter and seal for the drain plug - 37zł
__________________________________

Subbas, filtr i podkładka pod korek spustowy 37zł




_

: 2018-03-04, 19:32
autor: foo
I takie powinny być kwoty za OEMy.

iX też kilka partsów wykukanych przez janusza przygarnie :] Many thank's Bro!

: 2018-03-04, 21:00
autor: janusz
I called to ASO and asked about the price of PCV valve - more than 230zł- eeeee no comment.....
The typical parts has good price, but the price of parts to the old model might be shock. The trouble is in that Nissan has no support for youngtimers.
Also the price of parts depends for the month. In march the filter cost the 28zł, but in April the same filter might cost 35zł

Foo, no problem :] You know, when we talked on the phone, we broke the record of call duration - more than 3 hours. Bziuk, Ad@mus, Howard512, Pmk2, Boro1989, Puchacz you have been defeated :d
_________________________________________

Dzwoniłem do ASO zapytać się o cenę zaworu PCV - więcej niż 230zł- eeeeee bez komentarza.....
Typowe części mają dobrą cenę, ale ceny częsci do starszych modeli modeli mogą szokować. Problem jest w tym, że Nissan nie wspiera youngtimerów.
Również cena części zależy od miesiąca. W marcu filtr kosztuje 28zł, ale w Kwietniu ten sam filtr może kosztować 35zł.

Foo, no problemo :] Wiesz, że jak rozmawialiśmy przez telefon, to pobiliśmy rekord czasu rozmowy - więcej niż 3 godziny. Bziuk, Ad@mus, Howard512, Pmk2, Boro1989, Puchacz zostaliście pokonani :d




_

: 2018-03-05, 10:41
autor: foo
:mrgreen:

: 2018-03-10, 23:49
autor: janusz
A few new parts :]

Obrazek


Tensioner chain gasket - 13079-2F200
Oil pump oring - 15066-93J00

: 2018-03-11, 09:00
autor: Totenkopf
janusz, are you planning to open up the engine again?

: 2018-03-11, 14:43
autor: janusz
I don't know it yet. Maybe yes, maybe no.
But i want to replace tensioner chain gasket, because current gasket has been used many times, and everytime i assembled it for a silicone.....
Also i want to replace o-ring in oil pump, because last time when i mounted the oil pump i used old o-ring.....

: 2018-03-11, 15:54
autor: Totenkopf
janusz, whenever there's money or the necessary parts, there's never enough time.

: 2018-03-11, 17:41
autor: subbas
janusz, pompa pewnie nie leci, znając Ciebie po prostu złapałeś okazję :-D

: 2018-03-11, 18:22
autor: janusz
Totenkopf, unfortunately, but it's true.

Subbas, yes, i catched a occasion, i bought it in ASO for 35zł :]
______________________________________

Totenkopf, niestety, ale to jest prawda.

Subbas, tak, złapałem okazję, kupiłem to w ASO za całe 35zł :]




_