Strona 57 z 66

: 2017-09-14, 17:55
autor: Totenkopf
How much did you pay for those? I bought a set of Bougicord 6819 - the exactly same set as the original. It cost me 68€.

: 2017-09-14, 19:22
autor: janusz
i found it on the auction, and i paid for it 150zł (circa 35€)

: 2017-09-14, 19:39
autor: Totenkopf
janusz, at that price I would have bought it even if I wouldn't need it.

: 2017-09-14, 20:52
autor: PrzeRuSco
Nawet zastanawiałem się czy ich nie kupić na zapas (mam u siebie takie same założone przy swapie) ale miałem ostatnio duży wydatek związany z samochodem wiec odpuściłem. Tak z ciekawości mógłbyś zmierzyć ich rezystancje. Ja mierzyłem stare i NGK viewtopic.php?p=388045&highlight=#388045

: 2017-09-14, 21:55
autor: janusz
Totenkopf, yes, i know it :]

1 cylinder circa 3,5 kΩ
2 cylinder circa 3,14 kΩ
3 cylinder circa 2,5 kΩ
4 cylinder circa 2,24 kΩ

And i'll say that - my old OEM ignition cables - nearly 20 years old - have the value of resistance, similar to new one. NGK after 4 or 5 year have a resistance nearly twice as higher than suggest in service manual.

I powiem tak - moje stare OEM przewody zapłonowe - prawie 20-sto letnie - mają wartości zbliżone do tych co w manualu. NGK po 4-5 latach mają wartość rezystancji przewodu - dużo wyższa - prawie dwa razy.

: 2017-09-15, 03:10
autor: Totenkopf
janusz, I spent quite some time (and money) back in the day for searching new ignition cables. Everything that the part stores had to offer didn't either fit properly or had way too high resistance. That's when I found Bougicord. Some of them had about three times the resistance when compared to OEM.

: 2017-10-01, 09:53
autor: janusz

Akai - happy birthday. 20 years and 340000km it passed


Obrazek
Obrazek


Air filter - OEM number 16546-3J400
Oil filter - OEM number 15208-9F60A
Spark plug - OEM number 22401-2F200

: 2017-10-01, 11:43
autor: subbas
janusz, szalejesz, nie ma to jak oem :-) ciekawe jaką cepłotę mają te świece?

Ja już 335k km

: 2017-10-01, 13:42
autor: janusz
Założyłem to, co było w oryginale - wg FASTa, czyli RC9MCC4. Ciepłotą odpowiada to BKR6E, ale zamiennikiem dla RC9MCC4 z NGK jest ZFR6F-11.

: 2017-10-01, 17:17
autor: Totenkopf
Happy birthday Akai!

: 2017-10-01, 18:05
autor: foo
<czarodziej> <piwo> <prezent>

: 2017-11-16, 18:29
autor: Totenkopf
Up?

: 2017-11-16, 22:47
autor: Ad@mus
Ups...

: 2017-11-17, 00:08
autor: janusz
Up, up. Nothing new in topic. Akai make more than 2000 km per month. In this summer season i made more than 25 kkm. For the new season i must think about new summer tires, because current tyres have enough - more than 55kkm mileage, and they start to lose the grip - very often.
Also i must start to think about replace the stabilizer link, because curent links start to knocking. But after 3 years they can...

And i think about back to OEM exhaust system.


Current mileage more than 343kkm



_

: 2018-02-06, 19:27
autor: janusz
From the last post passed nearly 3 months. And yes, Akai is still alive, and now she has nearly 352kkm on the odometer. Simple bill - in not all three months Akai made 9 thousand kilometers - average - more than 100km per day.

So in this time i changed stabilizer links, as it turned out later unnecessarily, because old were still good. Also i changed air filter (2 times) - again on the OEM, rear brake rotor-disc and pads. Rotor-disc - Rotinger, brake pads - Remsa. And, of course i changed oil :d

Akai sometimes has a trouble with engine start. I think that the trouble is with fuel pump. She still has original fuel pump, which has over 20 year and more than 350kkm. In the coming days i'll get new/used fuel pump from Niedział. Niedział, big thanks.
So if we'll change the fuel pump why we don't change fuel strainer? I found new, OEM fuel strainer in good price :]

Obrazek
Obrazek

: 2018-02-07, 00:19
autor: foo
Updejt uznany - foty są ;)

+ za oem frutology.

: 2018-02-07, 07:52
autor: Sajmooon
A może by tak jednak pisać przede wszystkim w języku polskim a dodatkowo w angielskim? :P

: 2018-02-07, 19:57
autor: janusz
Sajmooon, w sumie można............ ale już mi się nie chciało pisać dwóch wersji.......


Ten angielski jest tak banalny, że większość z nas bez problemu sobie przetłumaczy wszystko :]

: 2018-02-07, 21:40
autor: Pmk2
Nice OEM parts. Good to see this car is in awesome care.
Not many in advertisements is at least in lowly condition.

: 2018-02-08, 14:28
autor: janusz
Pmk2, thanks.
The next new OEM part will be soon, but it will be not mounted, it wait for the right moment :d
________

Pmk2 dzięki.
Następna nowa, oryginalna część będzie wkrótce, ale nie zostanie zamontowana, poczeka na właściwy moment :d



_

: 2018-02-08, 15:03
autor: Zielkq
1700 postów, to jednak kawał historii - tak auta, jak i właściciela. Międzynarodowo? Maybe. :evil:
To kiedy dłubanie?

: 2018-02-08, 15:40
autor: janusz
Zielkq, yes, it's huge part of history, its (Akai) history, but also my and this forum. Many hours spent in garage, many hours spent in front of computer in search of information, inspiration, modification, parts. Many hours spent behind the wheel.

Many modification, from which part stayed, part has been removed in favor of returning to the original solutions. Part is still in my head.

Many things have been described, but also many things haven't been described........

Ehhh.... only 140 posts and this topic will be the longest topic in section - Present your Nismo

When we back to the garage? When i get the fuel pump :]

___________________________________

Zielkq, tak, to jest wielka część historii, jej (Akai) historii, ale również mojej i tego forum. Wiele godzin spędzonych w garażu, wiele godzin spędzonych przed komputerem w poszukiwaniu informacji, inspiracji, modyfikacji, części. Wiele godzin spędzonych za kierownicą.

Wiele modyfikacji, z których część została, część została usunięta na rzecz powrotu do oryginalnych rozwiązań. Część jest wciąż w mojej głowie.

Wiele rzeczy zostało opisanych, ale wiele rzeczy również nie zostało opisanych......

Ehhh jeszcze tylko 140 postów i ten temat będzie najdłuższym tematem w dziale - Zaprezentuj Swoje Nismo

Kiedy wracamy do garażu? Kiedy dostanę pompę paliwa :]





_

: 2018-02-08, 18:11
autor: garygary
No ale co jak co, janusz natłukł tych postów :) jak dzik w las

: 2018-02-08, 22:56
autor: subbas
janusz, wkładasz bardziej wydajną pompę? :-)

: 2018-02-08, 23:54
autor: janusz
garygary, I collected some posts in topic :]

subbas, more efficient pump doesn't have matter when you have original FPR. I'll instal typical pump - parameters like OEM

____________

garygary, kilka postów w temacie :]
subbas, bardziej wydajna pompa nie ma zadnego znaczenia kiedy masz OEMowy RCP. Założę pompę, która ma parametry zbliżone do oryginalnej :]

: 2018-02-09, 09:44
autor: Bziuk
czyli suma sumarum Primera zaostaje u CIebie jeszcze ? :)

: 2018-02-09, 17:02
autor: Ad@mus
Bziuk, pisej po angelsku bo cie nie rozumie ;p

: 2018-02-09, 19:56
autor: janusz
Bziuk, i don't know that - yet. But back to the main topic. Like i said - photo of the new OEM part :]
______________________________________________

Bziuk, tego jeszcze nie wiem. Ale wracając to głównego tematu. Tak jak powiedziałem - zdjęcie nowej OEMowej części.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Water pump - OEM number 21010-70J00

: 2018-02-09, 21:38
autor: Puchacz
Ej.
Ja też chcę taka pomp e:)

: 2018-02-09, 22:45
autor: moher3
teraz się zamawia nieraz pompę zamiennik renomowanego producenta i przychodzi z plastikowymi łopatkami ...