Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Ad@mus pisze:jeszcze to znaczy ze fajnie bo pod maska wyglada tak jak reszta-czyli cicho ciemno i nic nie zdradza grubych modow:) tez tak planuje:)
co do oliwy pytam bo mam swapa na pieńku i sie zastanawiam czy moje QG pali olej bo jest kupa czy to domena nissana-pisales o wymianie uszczelniaczy, myslisz ze to one sa winne??
Mam jeszcze kilka planów na organizację "pod maską", ale to z czasem
W moim przypadku uszczelniacze moga byc jednym z ogniw... drugim pierscien olejowy na jednym cylindrze, bo mam na nim slabsza kompresje.
Poki co zbieram informacje i opinie - jeszcze nie zdecydowalem czy bede silnik remontowal czy wymienial. Poki co - leje olej
Ad@mus pisze:a na jakim jezdzisz?? podobno takie niskie spalanie oliwy zalatwia valvo max life 10w40
10W60 - co ciekawe jak jezdzilem wczrsniej na 5W to mialem mniej wiecej takie samo zuzycie. Na wiosne czeka mnie wymiana, wiec mam kilka opcji wyboru, bo skoro nie ma roznicy - to sprawdze kolejny olej
Ad@mus pisze:najlepsze jest to ze prima smiga jeszcze na zamknietej puszcze ori filtra z wkladka:)
czemu jeszcze ? kto powiedział, ze mam zamiar w ogole (tu moge wzbudzic lekka kontrowersje) babrac sie ze stozkiem ?
Hmm możesz rozwinąć temat
pozdro
Konsultowalem temat z paroma osobami i samodzielnie zrobilem maly research - dlatego wybor padl na 'sportowa' wkladke do seryjnej puszki z powiekszonym wlotem i dorobionym CAI. Stozki sa imho dosc nieprzewidywalne (tu moze poprawia, tam popsuja) i w zasadzie jedyne co to daja inny dzwiek spod maski.
Poza tym - stozki najczesciej laduja w silniku nieobudowane, przez co moga sie bardziej syfic niz w przypadku zamknietej puchy i lapia wiecej cieplego powietrza spod maski
ale gdyby odgrodzić stożek od silnika zrobić mu szczelną obudowe i zrobić mu doprowadzenie powietrza tak jak u Ciebie to efekt nie byłby lepszy?? tak dopytuje bo sam bym coś pokombinował u siebie na seryjnej przepływce i zastanawiam sie w jaki ewentualnie filtr sie pchać
KTR pisze:ale gdyby odgrodzić stożek od silnika zrobić mu szczelną obudowe i zrobić mu doprowadzenie powietrza tak jak u Ciebie to efekt nie byłby lepszy?? tak dopytuje bo sam bym coś pokombinował u siebie na seryjnej przepływce i zastanawiam sie w jaki ewentualnie filtr sie pchać
najlepiej ? poszukaj uzywanej wkladki k&n (~100-120pln), wsadz i zobacz, ew. przedlub troche seryjna puszke, a jak sie nie spodoba to sprzedasz wkladke i nie jestes stratny, bo zawsze mozesz dorobic stozek
Każdy ma wypracowaną swoją teorię. Ale stożek ma jedną jedną bardzo ważną zaletę- ma prawie 3 razy większą powierzchnię niż zwykły filtr. Poza tym ja u siebie zrobiłem tak:
Subaracy kiedyś testowali na hamowni, różnice na stożkach podobno są widoczne dopiero w okolicach 400KM, a tam (Legacy) są takie same wkładki jak w P11. No ale jak się nie sprawdzi to można sobie gdybać.
U nas jest w sumie prosta sprawa, zakładasz filtr-wkładkę, mierzysz napięcia na przepływce, zmieniasz na stożek i znowu mierzysz, ew w jakimś programie diagnostycznym można sprawdzić ilość powietrza widzianą przez czujnik. Jakby na którymś spocie w Krakowie była opcja to bym już dawno różne wkładki sprawdził, ale u nas auta mniej zdłubane niż w stolicy, chyba nikt sportowej wkładki nie ma:P
No to do 3 razy sztuka: cd20?
a ja spytam z innej beczki: ile trwało umieranie silnika tj. Od kiedy zaczął brać olej w małych ilościach do stanu obecnego?
Pozdrawiam
Zielkq pisze:No to do 3 razy sztuka: cd20?
a ja spytam z innej beczki: ile trwało umieranie silnika tj. Od kiedy zaczął brać olej w małych ilościach do stanu obecnego?
Pozdrawiam
Od zakupu bral olej. Na poczatku srednio ok 300ml / 1000km.
Po roku podskoczylo do ok 500ml. A Teraz - czyli ok 1,5 roku od zakupu - czuje sie jakbym dwusuwem jezdzil
ja po rozebraniu sr stwierdzilem wyałtowanie uszczelniaczy zaworowych
pierscienie tak samo out
i to bralo 1l
u ciebie moze jest uszczelka pod glowa walnieta, kanal olejowy zszedl sie z wodnym i tyle
przed swapem bym przejrzal twoje sr20de
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka