Strona 5 z 6

: 2017-06-26, 13:00
autor: Piotrek_10243
Pawel18PL, też o tym myślę ale przykładowo kolega lesiu5251 na seryjnym kompie po wydechu i dolocie na stożku otrzymał wynik 160KM i też coś koło 190Nm więc nie wiem od czego to zależy. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że tłoki z ve popsuły osiągi (minimalnie wklęsłe ale wyrównałem to planowaniem głowicy o -1,3mm) ale pierwsze założenie było że auto ma nie brać oleju a potem zaczęło mi brakować mocy :-/

: 2017-06-26, 13:03
autor: Pawel18PL
Wiesz co to nie ma to patrzeć 1:1 w 25 letnich autach. Kup DETa 3, zrób porządną mapę, przy okazji przejdź na map sensor i odmul dolot już po całości i wtedy zmierz :) Kibicuję!

: 2017-06-26, 13:19
autor: Piotrek_10243
Pawel18PL, właśnie co do dolotu to chyba przejdę znów na stożek tylko pomyślę nad solidną zabudową, ale żeby to uczynić muszę gdzieś przemieścić kompa od LPG bo przeszkadza. Zostaje tak jak mówisz dolot i strojenie, wydechem już chyba wiele nie ugram mam ssac, zamiast kata rurę z nierdzewki z delikatną zwężką do seryjnego środkowego i końcowy tłumik seryjnej średnicy. Rury w wydechu nie mają jakiś drastycznych zwężeń więc sam końcowy chyba aż tak nie muli.

: 2017-06-26, 13:48
autor: Pawel18PL
U mnie jedna zwężka ( co prawda z 20mm) kasztaniła okrutnie sprawę wydechu....

: 2017-06-26, 14:22
autor: rz
Ooo Agma. Na tych rolkach wyrzuciło mi 163 a w rzeczywistości było 152 :D

: 2017-06-26, 14:54
autor: lgruca
rz, a może w rzeczywistości było 163 a na kiepskiej hamowni 152?

: 2017-06-26, 16:03
autor: foo
lol

: 2017-06-26, 16:10
autor: rz
lgruca, 3 hamownie vs. 1? Pewnie masz rację :)

: 2017-06-27, 12:44
autor: Ad@mus
Czyli wynik jeszcze gorszy w rzeczywistości ?? :D
No pochlastać się można :)

Ustawcie obie primery (ty i lesio) i atakeeee na 400m. Wtedy się okaże która mocniejsza :D

: 2017-06-27, 12:56
autor: Pawel18PL
Chyba nawet jechali na zlocie 1/4

: 2017-06-27, 14:16
autor: rz
A beda jakieś wyniki z tych ściganek na 1/4?

: 2017-06-27, 14:23
autor: Piotrek_10243
Zasadniczo Lesiu ma pierwsze miejsce na 1/4 mili w tym roku więc jego szybsza :P Musimy porównać czasy bo jestem ciekaw o ile dokładnie.

Startowałem z Lesiem 3 razy
1 podejście ja jechałem z gorszego pasa (pod koniec kałuża) - ja byłem pierwszy na mecie
2 podejście jechałem chyba z lepszego pasa i dostałem baty
3 podejście z gorszego pasa i zawaliłem start bo puścili nas mimo że nie mogłem się ustawić prawidłowo (auto mi zjeżdżało) i nie zauważyłem kiedy zapalili zielone :P

: 2017-06-27, 15:33
autor: lgruca
rz, no może te 3 były kiepskie i źle wykalibrowane, skąd pewność że nie? ja wiem, że wynik z tej hamowni był powtarzalny na hamowni w WWA, która była dobrze ustawiona, i nie chodzi tutaj o tą, gdzie za samo podstawienie się pod wjazd na rolki jest premia +5-10% warszawskich koni. jak dla mnie koniec oftopu.

: 2017-06-27, 16:02
autor: Bziuk
Chrzanić hamownie. Ważne żeby czuć pod dupskiem że jedzie fajnie :D

Co do kompa od gazu to polecam puścić kable przez grodziówkę i zrobić "kanapkę" na seryjnym kompie tak jak u mnie w czarnej. Mniej kabli pod maską, bardziej estetycznie i wg. mnie najwazniejsze to komp nie narżony na potencjalne jaj ze strony błota/kurzzu/wody.

Faktycznie jakieś wystrojenie tego by się przydało. Taka wisieńka na torcie. Pozatym to może być kwestia też jakiejś pierdółki która koniec końców może bruździć bardzo. Na spokoju wszystko przebadać i wystroić :)

powodzenia bo autko co roku wygląda dobrze i tak trzymać :)

: 2017-06-27, 19:34
autor: rz
Bziuk, dokladnie auto ma cieszyc wlasciciela. Poza tym auto moze byc mocniejsze ale jesli kierownik pizda to nic z tym nie ugra... co wielokrotnie na wlasne oczy widzialem ;)

lgruca, oj nie zmuszaj mnie abym zaczynal temat warszawskich hamowni bo az sie wlosy jeza na glowie co tam ludzie wyprawiaja...

: 2017-06-27, 20:56
autor: Piotrek_10243
Bziuk, No właśnie kompa od lpg chcę do kabiny schować miałem za to się już rok temu zabrać ale jakoś nie starczyło czasu... Mnie też elektronika pod maską gdzie temperatura, woda, kurz jakoś nie przekonuje więc trzeba coś z tym zrobić :)

: 2017-06-27, 21:41
autor: radziejwwl
Po 1 na zlocie nie wiem jak Wy po kaluzach jezdziliscie ale mniejsza ;P
po 2 miałem u siebie na DET2 169 koni i mysle ze do wolnossaka nic wiecej nie trzeba , w sumie ja na turbo tez jade w DET2.
po 3 to w sumie zapomniałem ;)

: 2017-06-28, 15:04
autor: Ad@mus
U mnie jako takie strojenie w det2 obcięło ok 0.5s do paki, nie wiem ile koni dodało bo nigdy mojej nie pomiarowałem. Coś to tam daje ale tylko jak pedał w podłogę. Na co dzień nie zauważyłem różnicy.

Det daje też możliwości większego odetkania dolotu, kibel rury, zawiewy CAIe etc. Po wstępnym strojeniu AFR mamy pewność, że nie jest za sucho.

Co do autka, jak ja bym się miał kreskami z hamowni przejmować... Ważne że się cieszysz jak lecisz p11tka. Obecnie to TDI mojej żony lepiej czuć że jedzie niż primerka :) Ale to tylko się czuje ;)

: 2018-02-18, 10:41
autor: janusz
Eeeee jakiś up może?

: 2018-02-18, 11:49
autor: garygary
O to to

: 2018-03-04, 22:15
autor: Piotrek_10243
Panowie up będzie ale spokojnie jeszcze z 2 może 3 tygodnie jak zgromadzę więcej fantów i pogoda się poprawi :)

: 2018-03-04, 22:17
autor: janusz
Piotrek_10243, kolejny, który gromadzi fanty :]

: 2018-03-05, 20:42
autor: Piotrek_10243
i dni urlopu żeby to ogarnąć :)

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-05-13, 12:38
autor: Piotrek_10243
Dawno nic nie pisałem więc pora na mały up 8-) 8-) 8-)
Wpadł nowy tłumik końcowy który osobiście pospawałem z nierdzewki z resztą wydechu tak aby pasował w miejsce OEM (w razie czego dwie śruby i trzy gumowe wieszaki i tłumik wymieniony)
Obrazek

Dzięki podpowiedzi ze strony Janusza nabyłem OEM świeczki Champion (btw. nadal leżą nie założone bo na obecnych NGK zrobiłem może z 8k km)
Obrazek

No i fotka z ostatniego lokalnego zlotu
Obrazek

Niedzielny czill
Obrazek

W drodze jest też olej, znów kupiłem ENI 5w50 sprawdzony, według mnie świetnie się spisuje.
Jeszcze parę dni zostało więc niedługo wpadnie nowa półoś prawa, kompletna z przegubami tak żeby spokojnie upalać na zlocie 8-) 8-) 8-)

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-05-13, 13:36
autor: bandito
Te świece to z ASO? Ile dałeś jak można wiedzieć?

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-05-13, 13:51
autor: janusz
Bandito w ASO świeczki są po 20 parę złotych. Te były po 10zł i z nieco innego źródła. Zapas już się skończył, bo został wykupiony przez....... :p

Eni 5W50 kawał porządnego oleju :] Do tego jeszcze OEMowy filtr oleju :]




_

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-08-24, 12:25
autor: Piotrek_10243
Hej, jak pewnie część z Was zauważyła auto jest na sell a z racji tego że potencjalny klient poprosił o nagranie pracy silnika to pomyślałem że filmik wrzucę i tutaj (taki wypad na zakupy)
https://youtu.be/3muh5D5Ge-w

Sorki za jakość trochę trzęsie bo nie mam uchwytu do tel i zrobiłem prowizorkę :P

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-09-09, 10:08
autor: Piotrek_10243
Auto niby cały czas na sell ale skoro była okazja....
Obrazek

Nie mam pojęcia kiedy ja je zamontuję, chyba pora znów na urlop....

Doradźcie co zrobić, przy okazji montażu poli chciałbym zmienić sprężyny zawieszenia na niższe z przodu. Tył mam nowy z tego roku oryginał więc chciałbym je zostawić. Mam możliwość zakupu nowych sprężyn mts (sam przód) tylko się zastanawiam jakie kupić -25 czy -35mm żeby to dobrze wyglądało z serią na tyle.

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-09-09, 13:42
autor: janusz
Piotrek licz się z tym, ze po obniżeniu rozjedzie Ci się geometria, zrobi się negatyw i będzie Ci ciąć opony :p





_

Re: [ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm

: 2018-09-09, 17:23
autor: foo
Na glebe z nia!!!