[Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Ja jak mam zakładać to zakładam Victora Reinza (Reinz był pakowany jako OEM na pierwszy montaż - przynajmniej w P11).
Jak mądrze zdejmiesz głowice, to nie trzeba jej planować. Tak samo jak i bloku. Tylko trzeba sprawdzić jak bardzo jest krzywa. Jak się wszystko mieści w tolerancji, nie ma wżerów etc. to bym nie ruszał. W głowicy jak bym coś robił to zawory - szczelność i uszczelniacze. No i wiadomo luzy na prowadnicach bym sprawdził.
Jeśli głowica ma być dobrze zrobiona to szykuj przynajmniej 800-1kzł na zrobienie.
Jak mądrze zdejmiesz głowice, to nie trzeba jej planować. Tak samo jak i bloku. Tylko trzeba sprawdzić jak bardzo jest krzywa. Jak się wszystko mieści w tolerancji, nie ma wżerów etc. to bym nie ruszał. W głowicy jak bym coś robił to zawory - szczelność i uszczelniacze. No i wiadomo luzy na prowadnicach bym sprawdził.
Jeśli głowica ma być dobrze zrobiona to szykuj przynajmniej 800-1kzł na zrobienie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
No to tak, silnik out po 7kkm
Ogółem co tu dużo mówić. porównując dawce części ten ma trochę większy próg, dużo więcej syfu, i urwała się jedna śruba od głowicy. W skrócie, blok zostaje z 100nx'a, wraz z kompletną głowicą, tłokami. Wał... w nx'ie wiadomo, z primery, chyba też bez szlifu się nie obejdzie. "olej ma dopiero 2 lata, jeszcze chwile można pojeździć"
W każdym razie, i tak i tak nowe panewki i pierścienie warto by było dobrać. Co z obecnej produkcji jest warte zachodu?
I jeszcze jedno pytanie techniczne. Czy sr20 z n14 i p10 miały inne pasowania sworznia w tłoku? w p10 palcem idzie obrócić sworzeń i w tłoku i w korbowodzie, za to w 100nx w tłoku stoją ciasno.
Ogółem co tu dużo mówić. porównując dawce części ten ma trochę większy próg, dużo więcej syfu, i urwała się jedna śruba od głowicy. W skrócie, blok zostaje z 100nx'a, wraz z kompletną głowicą, tłokami. Wał... w nx'ie wiadomo, z primery, chyba też bez szlifu się nie obejdzie. "olej ma dopiero 2 lata, jeszcze chwile można pojeździć"
W każdym razie, i tak i tak nowe panewki i pierścienie warto by było dobrać. Co z obecnej produkcji jest warte zachodu?
I jeszcze jedno pytanie techniczne. Czy sr20 z n14 i p10 miały inne pasowania sworznia w tłoku? w p10 palcem idzie obrócić sworzeń i w tłoku i w korbowodzie, za to w 100nx w tłoku stoją ciasno.
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Wał to najpierw do umycia i wyczyszczenia, potem przemierzenie, a dopiero na końcu decyzja co z nim robić.
Pierścienie - RiK albo NPR, ale też, przed włożeniem przemierzenie wszystkiego. Panewki to najlepiej OEM wsadzić
Co do sworznia tłokowego to wsadź komplet do piekarnika, w którym jest ze 100 stopni i zobacz jak się to zachowa jak się trochę nagrzeje.
Pierścienie - RiK albo NPR, ale też, przed włożeniem przemierzenie wszystkiego. Panewki to najlepiej OEM wsadzić
Co do sworznia tłokowego to wsadź komplet do piekarnika, w którym jest ze 100 stopni i zobacz jak się to zachowa jak się trochę nagrzeje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Jakbyś chciał jakieś silnikowe tematy to mam tego trochę
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Panewki chyba sotatecznie wylądują King'a, złych opinii o nich nie ma, a najbardziej dostępne z tego co widać. Co z tulejami i pierścieniami będę wiedział pod koniec tygodnia.
Tłoki z korbami po nagrzaniu zaczął się ruszać sworzeń w tłoku, ale z temperaturą co raz mniej chciał ruszać się w korbie, po ostygnięciu na odwrót. Pierwszy raz się spotkałem z taką ciasnotą, a szkoda znowu wklęsłe tłoki zakładać.
Wał i głowica odebrane, wał pomierzony, zmieścił się w 1 szlifie. głowicy z nx'a też wiele do pełni szczęścia nie brakowało
W międzyczasie mozolne czyszczenie wnętrza. Szczególnie, że sporo silnika zostaje z primery
Tłoki z korbami po nagrzaniu zaczął się ruszać sworzeń w tłoku, ale z temperaturą co raz mniej chciał ruszać się w korbie, po ostygnięciu na odwrót. Pierwszy raz się spotkałem z taką ciasnotą, a szkoda znowu wklęsłe tłoki zakładać.
Wał i głowica odebrane, wał pomierzony, zmieścił się w 1 szlifie. głowicy z nx'a też wiele do pełni szczęścia nie brakowało
W międzyczasie mozolne czyszczenie wnętrza. Szczególnie, że sporo silnika zostaje z primery
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Mam z 3komplety płaskich tłoków jakbyś chciał
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Słupek złożony, czeka na czas i zajecie się komorą. Tutaj wielkie podziękowania dla Sajmooona, za załatwienie kolejnego niezbędnego silnika na części, z którego wlecialy min korby z tłokami, 2szt Y'ów, górna część miski olejowej i parę innych drobiazgów. Łańcuch został ori z nx'a. Blok po pomierzeniu oddałem do planowania, było trzeba zejść 0.12mm. Do kompletu doszła nowa pompa wody aisina, oraz na wszelki oddany do regeneracji alternator i rozrusznik. Kape zaworów kiedyś się pomaluje.
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Nie ma problemu cieszę się, ze mogłem pomóc i chociaż część tego silnika będzie dalej działać
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
No nie można powiedzieć że idzie w tempie, ale do wesela się wyrobi. Przód odświeżony i przygotowany pod silnik.
Przed:
W trakcie:
Po:
Żadne zaskoczenie, że kielichy było trzeba poprawić z rdzawek pod mocowaniami, więc na obu kilichach po 1 małej wstawce. I w sumie tyle z spawania z przodu.
No i całe zawieszenie zregenerowane, na nowych łożyskach, poli, amortyzatorach kyb, zregenerowanych hamulcach i przewodach w oplocie i wywalonym ABS
Z tyłem aż tak się nie śpieszyło.... Ale przewody by było trzeba nowe, bak wyczyścić... także jeszcze zimę przestoi
Przed:
W trakcie:
Po:
Żadne zaskoczenie, że kielichy było trzeba poprawić z rdzawek pod mocowaniami, więc na obu kilichach po 1 małej wstawce. I w sumie tyle z spawania z przodu.
No i całe zawieszenie zregenerowane, na nowych łożyskach, poli, amortyzatorach kyb, zregenerowanych hamulcach i przewodach w oplocie i wywalonym ABS
Z tyłem aż tak się nie śpieszyło.... Ale przewody by było trzeba nowe, bak wyczyścić... także jeszcze zimę przestoi
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Dobra robota, wahacze w proszku?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Osłony amorów to widzę KYB - będziesz je szybko skracał, bo są za długie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch
Ja na przód dałem tylne bo są gumowa a nie plastikowe
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT