[Sunny] N14 SSS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] N14 SSS
Cześć,
pod koniec marca 2018 kupiłem swój pierwszy samochód, padło na Nissana Sunny N14 z 1991roku, którego poprzednim właścicielem był @Cubuś.
Przygody Pulsara w rękach Kuby tutaj: viewtopic.php?t=5765
OBECNY SETUP:
Silnik: SR20DET z Avenira
Moc:
Turbo: stockowe T25 Garretta + zaworek MAC
Układ dolotowy: FMIC + orurowanie z rur aluminiowych fi57mm, BOV Properfekt, dolot powietrza do turbo fi57mm ze stożkiem Simota
Układ wydechowy: całość kwas 2,5" środkowy tłumik przelotowy, końcowy przelot Toyosports
Układ paliwowy: wtryski stock SR20DET, pompa paliwa Walbro 255 lph
Układ napędowy: seryjna skrzynia z Sunny'ego GTi, sprzęgło i docisk od Competition Clutch stage 3
Elektronika: ECU Sunny N14 GTi + Ecumaster DET3 w trybie FIT, dodatkowe zegary temperatury i ciśnienia oleju, temperatura wody, boost, sonda szerokopasmowa AFR + zegar INNOVATE
Zawieszenie: Kayaba Ultra SR, Przód wszystko w żółtym poliuretanie Strongflex'a, tył JESZCZE nie ruszony
Układ hamulcowy: Przód Pulsar GTI-R, tył seria Sunny GTi
Wnętrze: Ori N14 GTi, shortshifter
Body: przeniesione z Pulsara SSS
Lakier: zewnętrzny Winter Green, pod maską KH2 z palety Nissana
PLANY
gruntowny remont blacharski samochodu w październiku 2020
Przygody Pulsara w moich rękach, dla ciekawych i wytrwałych:
Jest to samochód, na którym cały czas uczyłem się, i dalej uczę, podstaw mechaniki, ale w ostatnim czasie wszystko trochę wymknęło się spod kontroli.
Generalnie wszystko poniżej jest robione przeze mnie, ze sporadyczną pomocą taty przy wrzucaniu jakichś ciężkich gratów jak silnik czy skrzynia.
Od początku, po zakupie zająłem się drobnymi mankamentami, które każdy leciwy samochód może posiadać. Z "poważniejszych" rzeczy i zmian: wymiana napinacza łańcucha rozrządu i dołożenie dodatkowych zegarów temperatury i ciśnienia oleju oraz temperatury wody. Nissana używałem głównie jako auto weekendowe, do zabawy na jakichś bocznych drogach, oczywiście wszystko było robione z głową - dogrzewany przed szybszą jazdą i chłodzony po. Wszystko było pięknie aż do października 2018, kiedy podczas powrotu do domu ciśnienie oleju na wolnych obrotach zaczęło spadać i stanęło na 0,2 bara. Wtedy zaczęły się trochę większe zmiany:
Pomijając żmudny proces diagnozowania przyczyny przez "początkującego mechanika" miałem dwie opcje naprawiać stary silnik lub wejść na głębszą wodę i spróbować swoich sił podczas swapa na mocniejszy. Dla ciekawych - w starym SR20DE wysypała się pompa oleju, ale większość gratów z silnika jest w bardzo dobrym stanie, jedynie wałek wydechowy na krzywce 1. cylindra zdążył się przytrzeć, podczas powrotu trzymałem trochę wyższe obroty, żeby utrzymać minimum ciśnienia oleju, tu przykładowe zdjęcie panewki głównej i czopa wału
NOWY PIEC
Pierwotnie stanęło na remoncie silnika + wzmocnieniu i odprężeniu go tłokami i korbami z SR20DET, na całe szczęście pojawiły się w Polsce OEM-owe SR20DET i praktycznie z dnia na dzień wsiadłem w samochód i ruszyłem z Gdyni do Krakowa po silnik. Pochodzi on z Nissana Avenira, oryginalnie był połączony z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 buty, dokładny przebieg nie jest mi znany, teoretycznie waha się pomiędzy 80-100 tys. km
Po wyczyszczeniu i ogarnięciu wyglądał już tak:
BLACHARKA + LAKIEROWANIE
Mając już silnik zaczęła się największa walka - pierwsza w życiu samodzielna blacharka
Przód Nissana rozebrałem do ostatniej śrubki, włącznie ze zrzuceniem całego przedniego zawieszenia z sankami(przy których urwał się przerdzewiały trzpień mocujący)
Zaczęło się wycinanie przerdzewiałych elementów nadwozia, wstawianie reparaturek i przygotowywanie do malowania komory silnikowej
To co zepsułem trzeba było naprawić, dałem do wytoczenia trzpień do mocowania sanek. Stary kikut, który pozostał przegwintowałem, na to nakręciłem wytoczony nowy trzpień i całość obspawałem i pomalowałem
Na koniec przyszła podwoziówka, żeby dodatkowo zabezpieczyć od wewnątrz nadkola, kielichy itd.
SKŁADANIE
Przyszła pora na składanie klocków lego, korzystając z dobrego dostępu do przewodów hamulcowych i wiązki silnikowej postanowiłem też je ogarnąć
Koło zamachowe przełożyłem z SR20DE, sprzęgło tymczasowo też, ze względu na piętrzące się koszta i mój studencki budżet. Zarówno zamach jak i sprzęgło są skręcone na śrubach ARP. Na sezon 2020 układ napędowy zostanie przygotowany pod większe moce, obecnie będzie jeździć na bazowym doładowaniu i mam nadzieję, że nie będzie zbyt dużej padaki ze ślizgającym się sprzęgłem
Skrzynia została też z Sunny'ego GTi, wsadziłem półosie i przyszła pora przerobienia układu zapłonowego silnika tak, aby pasował do wiązki w moim Nissanie.
Po przełożeniu aparatu zapłonowego z kopułką, tranzystora i cewki ze starego silnika, podłączeniu wiązki, ściągnięciu miski olejowej, wyczyszczeniu i zalaniu świeżego oleju nadszedł moment pierwszej próby odpalenia samochodu. Ku mojemu zaskoczeniu udało mi się podłączyć wszytko tak, że samochód zapalił przy pierwszej próbie i nawet trzymał obroty.
I po tym miłym akcencie wróciłem do rzeczywistości, zaczęło się rzeźbienie orurowania turbo, które finalnie zajęło dość dużo miejsca i przez to zostałem zmuszony do przeniesienia akumulatora do bagażnika, wentylator chłodnicy również nie chciał wejść na oryginalne mocowania chłodnicy - zapierał się o turbo więc dorobiłem adaptery z aluminium, żeby przesunąć go delikatnie w bok
Później z zalegających gratów musiałem wykombinować układ wydechowy. Docelowo miał być całościowo puszczony ukłąd 3" na jednym końcowym tłumiku przelotowym Toyosports, kupiłem nawet adapter downpipe na V-band i dodatkowe 3 V-bandy do wyrzeźbienia wydechu, ale okazało się, że przy seryjnym kolektorze wydechowym nie ma miejsca, żeby wykręcić się w dól z downpipe. Temat wydechu odkładam na później i dorabiam brakujący odcinek.
Produkt finalny wyglądał tak, bez większych fajerwerków, ale był to pierwszy wydech jaki samodzielnie docinałem i spawałem
Komora silnikowa, jeszcze przed ogarnieciem całego bałaganu wyglądała tak
Później zająłem się upinaniem przewodów wiązki, dołożyłem kolejne dwa zegary - boost i zegar AFR-u. Wspawałem adapter sondy szerokopasmowej w wydech, wszystko śmiga aż miło
Na koniec przyszła pora wymiany pompy paliwa, pokładania układu wspomagania i zalania go płynem.
Po zrobienia tego wszystkiego zalałem płyn chłodniczy i zostawiłem samochód do zagrzania i tutaj kolejna niespodzianka - chłodnica pękła i zaczęła lać wodę. Zamówiłem nową, wrzuciłem, samochód złapał temperaturę, wiatrak chłodnicy normalnie się załącza, samochód schodzi z obotów. Ustawienie zapłonu na sterowniku z SR20DE było bardzo problematyczne bo komputer średnio ogarniał obecny silnik i albo wycinał, albo przyspieszał zapłon, ale udało się ustawić go tak, że silnik pracuje jako tako. Po drodze wyszla jeszcze wymiana listwy wtryskowej, ponieważ ta z DET-a chyba oberwała w transporcie i była pogięta.
Po ogarnięciu części mechanicznej odpowietrzyłem hamulce, razem z tata zabraliśmy się do składana karoserii i samochód był przygotowany do wyjazdu.
W połowie grudnia 2019 Nissan po raz pierwszy od ponad roku poruszał się o własnych siłach
pod koniec marca 2018 kupiłem swój pierwszy samochód, padło na Nissana Sunny N14 z 1991roku, którego poprzednim właścicielem był @Cubuś.
Przygody Pulsara w rękach Kuby tutaj: viewtopic.php?t=5765
OBECNY SETUP:
Silnik: SR20DET z Avenira
Moc:
Turbo: stockowe T25 Garretta + zaworek MAC
Układ dolotowy: FMIC + orurowanie z rur aluminiowych fi57mm, BOV Properfekt, dolot powietrza do turbo fi57mm ze stożkiem Simota
Układ wydechowy: całość kwas 2,5" środkowy tłumik przelotowy, końcowy przelot Toyosports
Układ paliwowy: wtryski stock SR20DET, pompa paliwa Walbro 255 lph
Układ napędowy: seryjna skrzynia z Sunny'ego GTi, sprzęgło i docisk od Competition Clutch stage 3
Elektronika: ECU Sunny N14 GTi + Ecumaster DET3 w trybie FIT, dodatkowe zegary temperatury i ciśnienia oleju, temperatura wody, boost, sonda szerokopasmowa AFR + zegar INNOVATE
Zawieszenie: Kayaba Ultra SR, Przód wszystko w żółtym poliuretanie Strongflex'a, tył JESZCZE nie ruszony
Układ hamulcowy: Przód Pulsar GTI-R, tył seria Sunny GTi
Wnętrze: Ori N14 GTi, shortshifter
Body: przeniesione z Pulsara SSS
Lakier: zewnętrzny Winter Green, pod maską KH2 z palety Nissana
PLANY
gruntowny remont blacharski samochodu w październiku 2020
Przygody Pulsara w moich rękach, dla ciekawych i wytrwałych:
Jest to samochód, na którym cały czas uczyłem się, i dalej uczę, podstaw mechaniki, ale w ostatnim czasie wszystko trochę wymknęło się spod kontroli.
Generalnie wszystko poniżej jest robione przeze mnie, ze sporadyczną pomocą taty przy wrzucaniu jakichś ciężkich gratów jak silnik czy skrzynia.
Od początku, po zakupie zająłem się drobnymi mankamentami, które każdy leciwy samochód może posiadać. Z "poważniejszych" rzeczy i zmian: wymiana napinacza łańcucha rozrządu i dołożenie dodatkowych zegarów temperatury i ciśnienia oleju oraz temperatury wody. Nissana używałem głównie jako auto weekendowe, do zabawy na jakichś bocznych drogach, oczywiście wszystko było robione z głową - dogrzewany przed szybszą jazdą i chłodzony po. Wszystko było pięknie aż do października 2018, kiedy podczas powrotu do domu ciśnienie oleju na wolnych obrotach zaczęło spadać i stanęło na 0,2 bara. Wtedy zaczęły się trochę większe zmiany:
Pomijając żmudny proces diagnozowania przyczyny przez "początkującego mechanika" miałem dwie opcje naprawiać stary silnik lub wejść na głębszą wodę i spróbować swoich sił podczas swapa na mocniejszy. Dla ciekawych - w starym SR20DE wysypała się pompa oleju, ale większość gratów z silnika jest w bardzo dobrym stanie, jedynie wałek wydechowy na krzywce 1. cylindra zdążył się przytrzeć, podczas powrotu trzymałem trochę wyższe obroty, żeby utrzymać minimum ciśnienia oleju, tu przykładowe zdjęcie panewki głównej i czopa wału
NOWY PIEC
Pierwotnie stanęło na remoncie silnika + wzmocnieniu i odprężeniu go tłokami i korbami z SR20DET, na całe szczęście pojawiły się w Polsce OEM-owe SR20DET i praktycznie z dnia na dzień wsiadłem w samochód i ruszyłem z Gdyni do Krakowa po silnik. Pochodzi on z Nissana Avenira, oryginalnie był połączony z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 buty, dokładny przebieg nie jest mi znany, teoretycznie waha się pomiędzy 80-100 tys. km
Po wyczyszczeniu i ogarnięciu wyglądał już tak:
BLACHARKA + LAKIEROWANIE
Mając już silnik zaczęła się największa walka - pierwsza w życiu samodzielna blacharka
Przód Nissana rozebrałem do ostatniej śrubki, włącznie ze zrzuceniem całego przedniego zawieszenia z sankami(przy których urwał się przerdzewiały trzpień mocujący)
Zaczęło się wycinanie przerdzewiałych elementów nadwozia, wstawianie reparaturek i przygotowywanie do malowania komory silnikowej
To co zepsułem trzeba było naprawić, dałem do wytoczenia trzpień do mocowania sanek. Stary kikut, który pozostał przegwintowałem, na to nakręciłem wytoczony nowy trzpień i całość obspawałem i pomalowałem
Na koniec przyszła podwoziówka, żeby dodatkowo zabezpieczyć od wewnątrz nadkola, kielichy itd.
SKŁADANIE
Przyszła pora na składanie klocków lego, korzystając z dobrego dostępu do przewodów hamulcowych i wiązki silnikowej postanowiłem też je ogarnąć
Koło zamachowe przełożyłem z SR20DE, sprzęgło tymczasowo też, ze względu na piętrzące się koszta i mój studencki budżet. Zarówno zamach jak i sprzęgło są skręcone na śrubach ARP. Na sezon 2020 układ napędowy zostanie przygotowany pod większe moce, obecnie będzie jeździć na bazowym doładowaniu i mam nadzieję, że nie będzie zbyt dużej padaki ze ślizgającym się sprzęgłem
Skrzynia została też z Sunny'ego GTi, wsadziłem półosie i przyszła pora przerobienia układu zapłonowego silnika tak, aby pasował do wiązki w moim Nissanie.
Po przełożeniu aparatu zapłonowego z kopułką, tranzystora i cewki ze starego silnika, podłączeniu wiązki, ściągnięciu miski olejowej, wyczyszczeniu i zalaniu świeżego oleju nadszedł moment pierwszej próby odpalenia samochodu. Ku mojemu zaskoczeniu udało mi się podłączyć wszytko tak, że samochód zapalił przy pierwszej próbie i nawet trzymał obroty.
I po tym miłym akcencie wróciłem do rzeczywistości, zaczęło się rzeźbienie orurowania turbo, które finalnie zajęło dość dużo miejsca i przez to zostałem zmuszony do przeniesienia akumulatora do bagażnika, wentylator chłodnicy również nie chciał wejść na oryginalne mocowania chłodnicy - zapierał się o turbo więc dorobiłem adaptery z aluminium, żeby przesunąć go delikatnie w bok
Później z zalegających gratów musiałem wykombinować układ wydechowy. Docelowo miał być całościowo puszczony ukłąd 3" na jednym końcowym tłumiku przelotowym Toyosports, kupiłem nawet adapter downpipe na V-band i dodatkowe 3 V-bandy do wyrzeźbienia wydechu, ale okazało się, że przy seryjnym kolektorze wydechowym nie ma miejsca, żeby wykręcić się w dól z downpipe. Temat wydechu odkładam na później i dorabiam brakujący odcinek.
Produkt finalny wyglądał tak, bez większych fajerwerków, ale był to pierwszy wydech jaki samodzielnie docinałem i spawałem
Komora silnikowa, jeszcze przed ogarnieciem całego bałaganu wyglądała tak
Później zająłem się upinaniem przewodów wiązki, dołożyłem kolejne dwa zegary - boost i zegar AFR-u. Wspawałem adapter sondy szerokopasmowej w wydech, wszystko śmiga aż miło
Na koniec przyszła pora wymiany pompy paliwa, pokładania układu wspomagania i zalania go płynem.
Po zrobienia tego wszystkiego zalałem płyn chłodniczy i zostawiłem samochód do zagrzania i tutaj kolejna niespodzianka - chłodnica pękła i zaczęła lać wodę. Zamówiłem nową, wrzuciłem, samochód złapał temperaturę, wiatrak chłodnicy normalnie się załącza, samochód schodzi z obotów. Ustawienie zapłonu na sterowniku z SR20DE było bardzo problematyczne bo komputer średnio ogarniał obecny silnik i albo wycinał, albo przyspieszał zapłon, ale udało się ustawić go tak, że silnik pracuje jako tako. Po drodze wyszla jeszcze wymiana listwy wtryskowej, ponieważ ta z DET-a chyba oberwała w transporcie i była pogięta.
Po ogarnięciu części mechanicznej odpowietrzyłem hamulce, razem z tata zabraliśmy się do składana karoserii i samochód był przygotowany do wyjazdu.
W połowie grudnia 2019 Nissan po raz pierwszy od ponad roku poruszał się o własnych siłach
Ostatnio zmieniony 2020-02-25, 15:10 przez Noorbi98, łącznie zmieniany 6 razy.
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Grubo idziesz, widać że pulsar trafił w dobre ręce.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Re: [Sunny] N14 SSS
Świetnie ze auto trafiło do odpowiedniej osoby bo po staraniach Cubusia nalezalo się jemu niezmienne pozostać w bardzo dobrym stanie:) świetna robota!
Kibicuje, powodzenia !
Kibicuje, powodzenia !
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Re: [Sunny] N14 SSS
Noooo, tak jak lubię porobione, graty wozidełka! W dobre ręce trafił, oby został na długie lata
Re: [Sunny] N14 SSS
Świetny projekt i kawał dobrej roboty odwalasz tak trzymać!
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Re: [Sunny] N14 SSS
ależ to sie super czyta!
zazdraszczam rozmachu. Ten wasz status "studencki" na który tak psioczycie to jest właśnie błogosławieństwo!
spróbujcie zrobić taki projekt z babą i dzieckiem na głowie. Ja tak nie umiem jak inni pitnąć na garaż... zawsze mam wyrzuty sumienia
zazdraszczam rozmachu. Ten wasz status "studencki" na który tak psioczycie to jest właśnie błogosławieństwo!
spróbujcie zrobić taki projekt z babą i dzieckiem na głowie. Ja tak nie umiem jak inni pitnąć na garaż... zawsze mam wyrzuty sumienia
https://www.facebook.com/MicraMachine/ Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.
Re: [Sunny] N14 SSS
Zdjęcia nie działają
Re: [Sunny] N14 SSS
W sumie nie psioczę na status studencki, bardziej chodzi o sam budżet, bo powiedziałem sobie, że wszystko będę sobie finansować i dłubć sam. Więc do studiów dochodzi jeszcze praca i siedzenie po nocach w garażu O wiele bardziej docenia się i szanuje każdą kupioną w ten sposób pierdołę. Pewnie, że o wiele szybciej byłoby poprosić rodziców o "dofinansowanie"
Mi i reszcie chyba wszystko działa
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Zdjęcia działają
Temat super i fajnie że auto trafiło w dobre ręce
Miło będzie kiedyś zobaczyć na żywo efekty na jakimś spocie w 3mieście
Temat super i fajnie że auto trafiło w dobre ręce
Miło będzie kiedyś zobaczyć na żywo efekty na jakimś spocie w 3mieście
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Re: [Sunny] N14 SSS
Nissan trafił w najlepsze ręce jakie tylko mogłem sobie wymarzyć
Dzięki Norbert I wiesz jak bardzo kibicuje
Dzięki Norbert I wiesz jak bardzo kibicuje
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z
DATSUN 260Z
Re: [Sunny] N14 SSS
no i kurde tak patrze i z zazdrości zaraz sobie jedynki połamie... graty panie ! Cubuś chyba też zazdrosnym okiem spogląda z utęsknieniem Chociaż chwila.. datsun... aaaaa no tak
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...
Re: [Sunny] N14 SSS
Datsun, Datsunem ale sentyment zostanie na zawsze.
Jak Norbert będzie sprzedawał SSS za 10 lat, to odkupię
Jak Norbert będzie sprzedawał SSS za 10 lat, to odkupię
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z
DATSUN 260Z
Re: [Sunny] N14 SSS
Kurde...
Prace ogień! Oby tak dalej. Będzie rakieta.
Gratki Norbi!
Prace ogień! Oby tak dalej. Będzie rakieta.
Gratki Norbi!
Re: [Sunny] N14 SSS
Mały update:
1. Akumulator juz siedzi w bagażniku umocowany dogiętym płaskownikiem, pociągnięte nowe przewody zasilające i wszystko zabezpieczone klemą z bezpiecznikami z Nissana Murano
2. Wspawane dwa króćce w rury dolotu, orurowanie - wszystko połączone na gotowo
3. Zalany nowy płyn hamulcowy motul rbf660, układ juz odpowietrzony
4. Dolot powietrza do turbo tez gotowy
5. Podłączone na gotowo wszystkie zegary z czujnikami
Do zrobienia została pompa paliwa, zalanie płynu chłodniczego i wspomagania, poprawić jedną spoinę na wydechu bo nie zauważyłem malutkiej dziurki na łączeniu rur, ustawić zapłon
1. Akumulator juz siedzi w bagażniku umocowany dogiętym płaskownikiem, pociągnięte nowe przewody zasilające i wszystko zabezpieczone klemą z bezpiecznikami z Nissana Murano
2. Wspawane dwa króćce w rury dolotu, orurowanie - wszystko połączone na gotowo
3. Zalany nowy płyn hamulcowy motul rbf660, układ juz odpowietrzony
4. Dolot powietrza do turbo tez gotowy
5. Podłączone na gotowo wszystkie zegary z czujnikami
Do zrobienia została pompa paliwa, zalanie płynu chłodniczego i wspomagania, poprawić jedną spoinę na wydechu bo nie zauważyłem malutkiej dziurki na łączeniu rur, ustawić zapłon
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Kolejny mały update
Nissan obecnie jest leczony ze wszystkich drobnostek, które wyskoczyły mi gdzieś po drodze:
1. Zamontowałem nową chłodnicę wody, stara po zagrzaniu slinka zaczęła puszczać
2. Mam problem wypadającego zapłonu, ale dzisiaj odebrałem juz nowe świece i cewkę zapłonową, bo kopułaka z palcem mają może 2kkm nalotu i przewody tez coś koło tego, miejmy nadzieję, że po wymianie zacznie normalnie pracować
3. Rozrusznik zaczął żyć swoim życiem i raz kręci aż miło, a później nie ma zamiaru się ruszać wiec to tez muszę ogarnąć
4. Nie zauważyłem, że rurka listwy paliwowej jest zgięta mniej więcej do połowy jej nominalnej średnicy, podmienię ją na listwę z SR20DE ze starego silnika, tylko przerzucę wtryski
Z grubsza to chyba wszystko, jeśli uda mi się ogarnąć te pierdoły zostanie mi założenie karoserii, wiec jest cień szansy, że Pulsar w najbizszym czasie zrobi swoje pierwsze kilometry po swapie
Nissan obecnie jest leczony ze wszystkich drobnostek, które wyskoczyły mi gdzieś po drodze:
1. Zamontowałem nową chłodnicę wody, stara po zagrzaniu slinka zaczęła puszczać
2. Mam problem wypadającego zapłonu, ale dzisiaj odebrałem juz nowe świece i cewkę zapłonową, bo kopułaka z palcem mają może 2kkm nalotu i przewody tez coś koło tego, miejmy nadzieję, że po wymianie zacznie normalnie pracować
3. Rozrusznik zaczął żyć swoim życiem i raz kręci aż miło, a później nie ma zamiaru się ruszać wiec to tez muszę ogarnąć
4. Nie zauważyłem, że rurka listwy paliwowej jest zgięta mniej więcej do połowy jej nominalnej średnicy, podmienię ją na listwę z SR20DE ze starego silnika, tylko przerzucę wtryski
Z grubsza to chyba wszystko, jeśli uda mi się ogarnąć te pierdoły zostanie mi założenie karoserii, wiec jest cień szansy, że Pulsar w najbizszym czasie zrobi swoje pierwsze kilometry po swapie
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
NADSZEDŁ TEN DZIEŃ, wczoraj wieczorem Nissan wyjechał z garażu
Pierwszą podróż zaliczył na stację benzynową, na którą dojechał bez żadnych problemów, powiem więcej, zdążył zrobić na mnie spore wrażenie, mimo tego, że nie wciskałem gazu więcej niż na 1/3 i nie kręciłem powyżej 4k (może raz do 4,5) bo wciąż czeka na strojenie. Mimo bardzo spokojnej jazdy nie było mowy o jakiejkolwiek trakcji na drugim biegu, kiedy turbo zaczynało pompować.
Ale do rzeczy, po zalaniu świeżej benzyny, napompowaniu opon samochód zaczął przerywać, gasnąć przy dojeżdżaniu do świateł, do domu miałem niedaleko więc jakoś się dotelepałem. Na początku obstawiałem, że może gdzieś łapie lewe powietrze, ale wszystkie węże podciśnień są na swoich miejscach. Najbardziej zastanawiał mnie problem z ponownym uruchomieniem silnika, kiedy zaczynał gasnąć, trzeba było kręcić rozrusznikiem czasem ponad 5 sekund, a dzisiaj z rana zszedłem zobaczyć co jest grane i silnik zapalał, chodził bardzo nierówno z 2-3 sekundy i zdychał. Teraz nie zapala już w ogóle, tylko kręci Doszedłem do wniosku, że przyczyną musi być układ paliwowy lub zapłonowy, ale ze wskazaniem na ten drugi. Paliwówka była składana na nowych gratach - węże, pompa walbro, filtr, listwa wyczyszczona, jedynie wtryski nie były jeszcze sprawdzane. Układ zapłonowy też w większości ma świeże graty - kopułka, palec, cewka, kable i świece są praktycznie nowe, jedyną rzeczą, której nie ruszałem i która pewnie jest starsza ode mnie był tranzystor, a samochód już poprzednio borykał się z chwilowym wypadaniem zapłonów, na lampie stroboskopowej ciężko było ustawić zapłon bo czasem skakał od -5 do -15 stopni przed GMP. Moim głównym podejrzanym jest właśnie ta część. Jutro zobaczę czy świece dają iskrę i jeśli nie, przelecę ten tranzystor miernikiem. Gdybyście mięli jakieś inne sugestie co do przyczyny problemów to śmiało wysłucham
Pierwszą podróż zaliczył na stację benzynową, na którą dojechał bez żadnych problemów, powiem więcej, zdążył zrobić na mnie spore wrażenie, mimo tego, że nie wciskałem gazu więcej niż na 1/3 i nie kręciłem powyżej 4k (może raz do 4,5) bo wciąż czeka na strojenie. Mimo bardzo spokojnej jazdy nie było mowy o jakiejkolwiek trakcji na drugim biegu, kiedy turbo zaczynało pompować.
Ale do rzeczy, po zalaniu świeżej benzyny, napompowaniu opon samochód zaczął przerywać, gasnąć przy dojeżdżaniu do świateł, do domu miałem niedaleko więc jakoś się dotelepałem. Na początku obstawiałem, że może gdzieś łapie lewe powietrze, ale wszystkie węże podciśnień są na swoich miejscach. Najbardziej zastanawiał mnie problem z ponownym uruchomieniem silnika, kiedy zaczynał gasnąć, trzeba było kręcić rozrusznikiem czasem ponad 5 sekund, a dzisiaj z rana zszedłem zobaczyć co jest grane i silnik zapalał, chodził bardzo nierówno z 2-3 sekundy i zdychał. Teraz nie zapala już w ogóle, tylko kręci Doszedłem do wniosku, że przyczyną musi być układ paliwowy lub zapłonowy, ale ze wskazaniem na ten drugi. Paliwówka była składana na nowych gratach - węże, pompa walbro, filtr, listwa wyczyszczona, jedynie wtryski nie były jeszcze sprawdzane. Układ zapłonowy też w większości ma świeże graty - kopułka, palec, cewka, kable i świece są praktycznie nowe, jedyną rzeczą, której nie ruszałem i która pewnie jest starsza ode mnie był tranzystor, a samochód już poprzednio borykał się z chwilowym wypadaniem zapłonów, na lampie stroboskopowej ciężko było ustawić zapłon bo czasem skakał od -5 do -15 stopni przed GMP. Moim głównym podejrzanym jest właśnie ta część. Jutro zobaczę czy świece dają iskrę i jeśli nie, przelecę ten tranzystor miernikiem. Gdybyście mięli jakieś inne sugestie co do przyczyny problemów to śmiało wysłucham
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
opowiedz coś więcej o tym tranzystorze ,bo ja mam coś takiego ze przy stałym nacisku pedału gazu, co równy odstęp czasu auto ciagnie słabiej jakbym zdejmowal tą nogę z pedała na 1 sekunde
https://www.facebook.com/MicraMachine/ Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.
Re: [Sunny] N14 SSS
Tranzystor siedzi sobie zaraz obok cewki, po prawej stronie głowicy, jego jedynym zadaniem jest podniesienie napięcia z 5V, jakie przychodzi z ECU, do 12V, które później trafia na cewkę zapłonową, dalej to już wiadomo co się dzieje
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Nissan odpalił:)
Sprawdziłem praktycznie wszystko co się dało - świece, kable, cewkę, kopułkę z palcem, tranzystor. Układ zapłonowy wydawał się być okej, zabrałem się do sprawdzania paliwówki - pompa podaje jak wściekła, wtryski dostają po 12V każdy, sprawdzałem tez czy wszystkie się otwierają, poprzez obracanie palcem na odpiętym aparacie zapłonowym i wlączonym zapłonie, również aby zobaczyć czy czujnik położenia wałka jest sprawny. Wszystko co wymieniłem, działało poprawnie, z braku pomysłów podmieniłem komputery sterujące silnikiem i Nissan zapalił "od strzała"
U góry pojawił się też większy update opisu i parę zdjęć
Sprawdziłem praktycznie wszystko co się dało - świece, kable, cewkę, kopułkę z palcem, tranzystor. Układ zapłonowy wydawał się być okej, zabrałem się do sprawdzania paliwówki - pompa podaje jak wściekła, wtryski dostają po 12V każdy, sprawdzałem tez czy wszystkie się otwierają, poprzez obracanie palcem na odpiętym aparacie zapłonowym i wlączonym zapłonie, również aby zobaczyć czy czujnik położenia wałka jest sprawny. Wszystko co wymieniłem, działało poprawnie, z braku pomysłów podmieniłem komputery sterujące silnikiem i Nissan zapalił "od strzała"
U góry pojawił się też większy update opisu i parę zdjęć
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Jedzie to jako, czy kolejne niejadące DET?
Re: [Sunny] N14 SSS
Ciężko jeszcze stwierdzić, samochód jest niewystrojony i bardzo przelany paliwem, z tego względu jeździłem bardzo spokojnie. Jak dla mnie jest spory potencjał, ale nie wszystko od razu. Po nowym roku będzie strojony, jak sprzęgło wyda, to dorzuci się trochę więcej doładowania i wtedy się wypowiem:)
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Kolejny update
Czas sesji na uczelni mam już za sobą więc pod koniec lutego zabrałem się za przygotowywanie Nissana do strojenia.
Pierwszym etapem był demontaż listwy wtryskowej, w celu oddania jej do czyszczenia. Jak się okazało była pełna syfu, wtryski również zostały wyczyszczone i sprawdzone. Ja w międzyczasie zająłem się wrzuceniem tłumika końcowego, który od ponad roku zbierał kurz na półce. Finalnie wizualnie wyszło całkiem fajne, dźwięk wydechu, moim zdaniem, tez uległ poprawie:)
Później zaczęła się zabawa z wrzucaniem Ecumastera. Była to pierwsza świnka, którą samodzielnie montowałem wiec pewne obawy były, bo to jednak ingerencja w wiązkę, ale finalnie wszystko jakoś udało m się połączyć. DET3 wpiąłem w trybie FIT, do tego dołożyłem jeszcze przycisk procedury startowej, zaworek sterujący ciśnieniem doładowania MAC i wspawałem w dolot flanszę do zamontowana czujnika temperatury zasysanego powietrza.
Na koniec po dość długim czasie oczekiwana przyszło sprzęgło. Wybór padł na stage3 od Competition Clutch. Jest to cały komplet - wzmocniony docisk z ceramiczną tarczą i łożyskiem. Czas zaczynał mnie gonić wiec zostało wrzucone tego samego dnia
Przy okazji wymiany sprzęgła musiałem wymienić jeszcze przegub zewnętrzny półosi, która zaczęła się odzywać.
Na koniec przyszła pora zmiany oleju w silniku i skrzyni, ustawienia odpowiedniej przerwy na świecach i dogadania szczegółów strojenia i wynajmu lawety.
Wybór padł na Jarka "Chestera" z Ecu-tunel, do którego w ostatnią sobotę dostarczyłem samochód. Na miejscu obgadaliśmy wstępnie proces strojenia, który zacznie się nie wcześniej niż za około tydzień, ponieważ Jarek wyjeżdża na urlop, ale dla mnie to był jedyny dogodny termin dowiezienia samochodu pod Warszawę. Nissan musi jeszcze chwile poczekać
Nie ukrywam, że już zaczynam przebierać nogami bo po roku pracy w garażu fajnie byłoby sobie pojeździć. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i Nissan zacznie robić kilometry:)
Czas sesji na uczelni mam już za sobą więc pod koniec lutego zabrałem się za przygotowywanie Nissana do strojenia.
Pierwszym etapem był demontaż listwy wtryskowej, w celu oddania jej do czyszczenia. Jak się okazało była pełna syfu, wtryski również zostały wyczyszczone i sprawdzone. Ja w międzyczasie zająłem się wrzuceniem tłumika końcowego, który od ponad roku zbierał kurz na półce. Finalnie wizualnie wyszło całkiem fajne, dźwięk wydechu, moim zdaniem, tez uległ poprawie:)
Później zaczęła się zabawa z wrzucaniem Ecumastera. Była to pierwsza świnka, którą samodzielnie montowałem wiec pewne obawy były, bo to jednak ingerencja w wiązkę, ale finalnie wszystko jakoś udało m się połączyć. DET3 wpiąłem w trybie FIT, do tego dołożyłem jeszcze przycisk procedury startowej, zaworek sterujący ciśnieniem doładowania MAC i wspawałem w dolot flanszę do zamontowana czujnika temperatury zasysanego powietrza.
Na koniec po dość długim czasie oczekiwana przyszło sprzęgło. Wybór padł na stage3 od Competition Clutch. Jest to cały komplet - wzmocniony docisk z ceramiczną tarczą i łożyskiem. Czas zaczynał mnie gonić wiec zostało wrzucone tego samego dnia
Przy okazji wymiany sprzęgła musiałem wymienić jeszcze przegub zewnętrzny półosi, która zaczęła się odzywać.
Na koniec przyszła pora zmiany oleju w silniku i skrzyni, ustawienia odpowiedniej przerwy na świecach i dogadania szczegółów strojenia i wynajmu lawety.
Wybór padł na Jarka "Chestera" z Ecu-tunel, do którego w ostatnią sobotę dostarczyłem samochód. Na miejscu obgadaliśmy wstępnie proces strojenia, który zacznie się nie wcześniej niż za około tydzień, ponieważ Jarek wyjeżdża na urlop, ale dla mnie to był jedyny dogodny termin dowiezienia samochodu pod Warszawę. Nissan musi jeszcze chwile poczekać
Nie ukrywam, że już zaczynam przebierać nogami bo po roku pracy w garażu fajnie byłoby sobie pojeździć. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i Nissan zacznie robić kilometry:)
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
pięknie się porobiło
Jakie cyferki obstawiasz 3 z przodu ?
Jakie cyferki obstawiasz 3 z przodu ?
Czerwone auta sa szybsze ...
Re: [Sunny] N14 SSS
3 z przodu niestety nie będzie JESZCZE realne t25 to malutkie turbo, ustaliłem z Jarkiem, że jeśli silnik będzie dawać zielone światło do zwiększenia doładowania to okolice 1-1,1bar będą pompowane. Niestety turbo nie będzie w stanie utrzymać tak wysokiego ciśnienia aż do odcinki, wiec wykres momentu niestety będzie opadający pod koniec. Na tej suszarce okolice 250 km moze z lekkim plusem są realne. Ba szczęście Nissan nie waży dużo wiec nawet ta moc powinna już być przyzwoita. Dla mnie teraz najważniejsza będzie niezawodność, do września chce nim jeździć, a nie kręcić w garażu. We wrzesniu zacznę rozbierać budę do gołego i pójdzie do blacharza:) juz niedługo się przekonamy jaka mocą będzie legitymować się Pulsar
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Kuba,jak Nissan wróci ze strojenia i będziesz kiedyś w okolicach trójmiasta to zapraszam na lewy fotel:)
Nissan Pulsar N14 SSS
SR20DET
SR20DET
Re: [Sunny] N14 SSS
Gratulacje ! Na prawdę mega przyjemnie się czyta i ogląda losy SSS .
Szacuneczek !
Szacuneczek !
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Re: [Sunny] N14 SSS
I co tam się dzieje ciekawego?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily