Po wielu bólach, wysadzonym pierwszym silniku - rozwaliło tłoki, w końcu dziś mogę uznać projekt na swój sposób skończony. Auto jeździ, skręca i hamuje. Legitymuje się mocą 172KM 215Nm. Szerzej opisze jutro lub pojutrze i zamieszczę fotki oraz wykres.
Niestety jak na wstępie napisałem, pierwszy silnik umarł w fazie strojenia, posypały się tłoki więc podjąłem decyzję o zrobieniu silnika, który by się mieścił swoimi przeróbkami w homologacji N-grupy, by auto jako całość spełniało pod kątem technicznym jej wymogi.
[ Dodano: 2017-12-02, 21:10 ]
Sprawa silnika wygląda następująco:
• Wyważone i odchudzone korbowody,
• nowe panewki,
• Lekkie koło pasowe - 0,7kg
• Lekkie koło zamachowe 6,4KG,
• Uszczelka termiczna pod kolektor ssący
• Sportowy filtr
• Obrobione kanały w głowicy,
• Głowica splanowana o 0,5mm
• Przerobiony kolektor ssący – porting I powiększenie kanałów oraz przeróbka puszki,
• Przerobione gniazda zaworowe,
• Wycieniowane zawory – na wzór SR16VE N1
• Wałek ssący przestawiony,
• Przerobiona seryjna przepustnica,
• Kolektor wydechowy rurowy z P10GT (4-2-1)
• Wydech 55mm (zamiast 48mm) na 3 tłumikach przelotowych
• Komplet poduszek Energy Suspension 4szt
• Elektronika – seria + ECUmaster DET2
Skrzynia biegów – seria 4,37, short shifter + wszystkie gumy wymienione na poliuretany Energy Suspension, Nowe sprzęgło
Bardzo wielkie dzięki dla
Bodka z
Bocamotors za wystrojenie auta oraz równie wielkie podziękowania dla
Coobcia za użyczenie hamowni i wsparcie podczas zabaw na niej - polecam obu w/w Panów.
Auto wygląda tak:
Więcej szczegółów odnośnie zawieszenia, układu hamulcowego czy wnętrza opisze w ogłoszeniu dotyczącym sprzedaży.