[Sunny] Nissan Sunny N13 Kanciak
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Haha tak może być, poznałeś sr wiesz ze dużo nie trzeba 😂
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Jakiś tydzień temu jechałem nad ranem do pracy, i coś zaczęło mi stukać w silniku.
Dojechałem do pracy, przesiadłem się w busa i ogień do krakowa, po powrocie odpalam nissana i wracam do domu po około 5 km zaczął stukać starsznie ale temperatura w normie moc jest więc o co chodzi?
Ok kilometra dalej nissan praktycznie stracił kompresje, fajki od świec wtopiły się w głowicę, a świece popękały od temperatury, co ciekawe na zegarach temperatura stała idealnie na środku skali. Nissan nie chciał w ogóle odpalić więc bardzo mocno się wkur*iłem, sciągneliśmy go do mnie na podwórko i ogień:
Wywaliło płyn między 1 a 2 cylindrem od strony dolotu. Generalnie poprzedni właściciel robił uszczelkę pod głowicą - jak widać nie za dobrze
Tak więc głowica OUT >
Planowanie, sprawdzenie szczelności >
Tu już wróciła, nie popękana splanowana ale jescze nie gotowa.
Z racji tego, że już była wyjęta to myślę sobie, a wymienie jeszcze uszczelniacze i podocieram zawory, bo swoją drogą w miejscu przylegania do gniazda, każdy zawór wyglądał kiepsko
Tak więc demontaż spreżyn, akurat w n13 wystarczy płaski klucz zdaje się 17 lub 16 no i docieranie profesjonalnym sprzętem
Nowe uszczelniacze, zawory dotarte i co ważne wszystkie uszczelki (głowica, kolektory) +filtr powietrza i świece OEM !
No to ten... no .... Składamy
I tak to wygląda, na dzień dzisiejszy wszytko działa, był po drodze maly problem z ciśnieniem sprężania, mianowicie 9 barów na każdym garku, i tu podziękowania dla Andrzeja właściela OSA Motors za trafną diagnozę, ja się nie znam za bardzo i szczerze to myślałem o popękanych pierścieniach, ze względu na temperaturę jaką nissan osiągnął, okazało się, że źle ustawiłem rozrząd co powodowało właśnie niskie cisnienie i muła jakich mało.
[ Dodano: 2017-04-27, 11:06 ]
Co ciekawe, zdjęcie na którym widać tłoki - tłoki nie były czyszczone, tak wyglądały po zdjęciu głowicy![:p :p](./images/smilies/jezyk.gif)
Dojechałem do pracy, przesiadłem się w busa i ogień do krakowa, po powrocie odpalam nissana i wracam do domu po około 5 km zaczął stukać starsznie ale temperatura w normie moc jest więc o co chodzi?
Ok kilometra dalej nissan praktycznie stracił kompresje, fajki od świec wtopiły się w głowicę, a świece popękały od temperatury, co ciekawe na zegarach temperatura stała idealnie na środku skali. Nissan nie chciał w ogóle odpalić więc bardzo mocno się wkur*iłem, sciągneliśmy go do mnie na podwórko i ogień:
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170408_123712_zpsf9q0luzh.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170408_123707_zps8fiqhvtg.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170408_123734_zpsqedjugww.jpg)
Wywaliło płyn między 1 a 2 cylindrem od strony dolotu. Generalnie poprzedni właściciel robił uszczelkę pod głowicą - jak widać nie za dobrze
![;p ;p](./images/smilies/jezyk_oko.gif)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170413_160248_zpsw7wevxqn.jpg)
Planowanie, sprawdzenie szczelności >
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170413_160252_zpscd1vzomo.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170413_160302_zpslgad6uyv.jpg)
Tu już wróciła, nie popękana splanowana ale jescze nie gotowa.
Z racji tego, że już była wyjęta to myślę sobie, a wymienie jeszcze uszczelniacze i podocieram zawory, bo swoją drogą w miejscu przylegania do gniazda, każdy zawór wyglądał kiepsko
![;/ ;/](./images/smilies/kwasny.gif)
Tak więc demontaż spreżyn, akurat w n13 wystarczy płaski klucz zdaje się 17 lub 16 no i docieranie profesjonalnym sprzętem
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170413_161615_zpsc9gwoboo.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170413_161619_zpsk3aaojmf.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170413_162110_zpsdlpwqach.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170414_181521_zpse76ez8uc.jpg)
Nowe uszczelniacze, zawory dotarte i co ważne wszystkie uszczelki (głowica, kolektory) +filtr powietrza i świece OEM !
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170419_145042_zps3gg5tcfn.jpg)
No to ten... no .... Składamy
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170419_153252_zpsw9g6orjd.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170419_194005_zpsxuj7fnt6.jpg)
![Obrazek](http://i1268.photobucket.com/albums/jj561/Garygary3/IMG_20170419_202607_zps4x1xwzo1.jpg)
I tak to wygląda, na dzień dzisiejszy wszytko działa, był po drodze maly problem z ciśnieniem sprężania, mianowicie 9 barów na każdym garku, i tu podziękowania dla Andrzeja właściela OSA Motors za trafną diagnozę, ja się nie znam za bardzo i szczerze to myślałem o popękanych pierścieniach, ze względu na temperaturę jaką nissan osiągnął, okazało się, że źle ustawiłem rozrząd co powodowało właśnie niskie cisnienie i muła jakich mało.
[ Dodano: 2017-04-27, 11:06 ]
Co ciekawe, zdjęcie na którym widać tłoki - tłoki nie były czyszczone, tak wyglądały po zdjęciu głowicy
![:p :p](./images/smilies/jezyk.gif)
garygary, no to grubsza akcja
dobrze że się udało wszystko ogarnąć.
flatron, generalnie masz całkiem inny silnik, ale problem może każdego spotkać
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
flatron, generalnie masz całkiem inny silnik, ale problem może każdego spotkać
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
O kolejny sr zmienia bude:)
Duzo zabawy by go zamocowac na swoim miejscu?
Duzo zabawy by go zamocowac na swoim miejscu?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
garygary, lapy i polosie pasują?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Przy ostrym skręcie u mnie chrupały przeguby, ale ja mam obniżone auto o 4,5 cm, więc wszysko pracuje już pod kątem, a w zakręcie dociskało się jeszcze bardziej. W normalnym zawieszeniu powinno być wszystko okej. Generalnie to lewa i prawa półoś jest o 1,5 cm za długagarygary pisze:Półosie pasuja, ale podobno przy ostrym skrecie jest liPa pytaj betona, zwrotnice cale ze 100nxa gti są p&p, trzeba przerobic belke, łapę od rozrzadu i ciegna lewarka
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102