[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Z góry przy samym silniku na skrzyni jest wybite 9Y17B. Nie wiem czy to jest numer skrzyni czy jakieś inne oznaczenie. Jutro auto wskakuje na podnośnik więc obejrzę dokładnie i sprawdzę czy się te koła kręcą oba czy tylko jedno.
Jeszcze pytanie czy ktoś wie z jakim momentem mam dokręcać śruby pokrywy zaworów?
Gdzie ewentualnie później mógłbym znaleźć momenty dokręcania innych śrub bo w instrukcji którą znalazłem za dużo tego nie ma.
Jeszcze pytanie czy ktoś wie z jakim momentem mam dokręcać śruby pokrywy zaworów?
Gdzie ewentualnie później mógłbym znaleźć momenty dokręcania innych śrub bo w instrukcji którą znalazłem za dużo tego nie ma.
Ściągnąłem Autodata 3.38 i nie ma tam momentu dokręcania pokrywy zaworów dla ca18de. Znalazłem tylko dla ca18det i wynosi on 2-4Nm. Myślicie że są identyczne?
UP!
Dzisiaj wymienione:
-uszczelki pokrywy zaworów
-uszczelniacze wałków i wału
-rozrząd
-pompa wody
-pasek alternatora
-pasek wspomagania
-filtr oleju
-olej
Poszukiwanie numeru skrzyni zakończone niepowodzeniem. Wytarłem całą skrzynie szmatą. Przejrzałem od góry do dołu z uwzględnieniem macania rękoma w trudno dostępnych miejscach i posługiwania się lusterkiem. Poza wcześniej podanym numerem znalazłem tylko literę M obok cyfrę 1 i zupełnie nieczytelny kawałek starej naklejki.
UP!
Dzisiaj wymienione:
-uszczelki pokrywy zaworów
-uszczelniacze wałków i wału
-rozrząd
-pompa wody
-pasek alternatora
-pasek wspomagania
-filtr oleju
-olej
Poszukiwanie numeru skrzyni zakończone niepowodzeniem. Wytarłem całą skrzynie szmatą. Przejrzałem od góry do dołu z uwzględnieniem macania rękoma w trudno dostępnych miejscach i posługiwania się lusterkiem. Poza wcześniej podanym numerem znalazłem tylko literę M obok cyfrę 1 i zupełnie nieczytelny kawałek starej naklejki.
flatron, Sciągnij sobie Service manual od Nissan EXA ta sama płyta podłogi zawieszenie silnik wiązka na silniku, w 90% sie wszystko pokrywa. Chyba że chcesz to ci moge wysłać to info na priv
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
W poprzednim tygodniu wymienione głośniki na jakieś Pioneer. Poprzednie miały zmasakrowane górne zawieszenie. Radio jak pierdziało tak pierdzi, lewy głośnik który w ogóle nie działał teraz jest cichszy niż prawy. Podobno trzeba wymienić kondensatory w radiu.
Wymieniony olej w skrzyni biegów na Eneos GL-5 75W90, weszło 4 litry. Nie udało się spuścić wszystkiego bo prawdopodobny korek spustowy (na samym dole skrzyni, mniej więcej po środku, skierowany pionowo do góry) okazał się być na śrubokręt płaski. Za żadne skarby nie szło go odkręcić. Podważałem nawet śrubokręt deską, tak, że cały przód unosił się do góry. Dodatkowo założyłem na śrubokręt klucz (miał taki kawałek który był sześciokątny). Poskutkowało to złamaniem się łebka śrubokręta. Korek ani drgnął.
Kilka słów o numerze skrzyni biegów-widmo. Katalog zaprzyjaźnionego sklepu z częściami do japońców podaje skrzynię RS5F50A. Podobno numer ten powinien znajdować się na naklejce na skrzyni, z tym że u mnie z naklejki został sam róg a i to zatarty i zżółknięty.
Wymieniony olej w skrzyni biegów na Eneos GL-5 75W90, weszło 4 litry. Nie udało się spuścić wszystkiego bo prawdopodobny korek spustowy (na samym dole skrzyni, mniej więcej po środku, skierowany pionowo do góry) okazał się być na śrubokręt płaski. Za żadne skarby nie szło go odkręcić. Podważałem nawet śrubokręt deską, tak, że cały przód unosił się do góry. Dodatkowo założyłem na śrubokręt klucz (miał taki kawałek który był sześciokątny). Poskutkowało to złamaniem się łebka śrubokręta. Korek ani drgnął.
Kilka słów o numerze skrzyni biegów-widmo. Katalog zaprzyjaźnionego sklepu z częściami do japońców podaje skrzynię RS5F50A. Podobno numer ten powinien znajdować się na naklejce na skrzyni, z tym że u mnie z naklejki został sam róg a i to zatarty i zżółknięty.
flatron, no to teraz uważaj na synchronizatory, żeby Ci się nie posypały. Powinieneś zalać olej GL4 lub GL4/GL5. Czyste GL5 prawdopodobnie zabije tą skrzynię.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
flatron, Korek od skrzyni to nie to na śrubokręt zwrócone do dołu, tylko od boku masz korek wkręcony na kwadrat 1/2 cala o ile dobrze pamiętam. Z tym wydmuchiwaniem do sucha starego oleju to też bez przesady to nie apteka. W mojej skrzyni od ca16de i sr20de pływa Ravenol 80w90 gl4.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Ravenol TSG 75W90 to też czyste GL4. Możesz Zalać też Statoila PS45 75W90, Eni Rotra LSX 75W90
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W ostatnim tygodniu.
-regeneracja maglownicy
-wymiana filtrów paliwa i powietrza
W drodze do mechanika pękł wężyk płynu chłodniczego między grodzią a silnikiem. Wywaliło cały płyn na plecionkę wydechu. Z pod maski szedł dym jak z komina. Do warsztatu ściągnął mnie kumpel lawetą.
Teraz problem z hamulcami. Tarcze są w połowie zardzewiałe. Chodzi o to że w tej części gdzie klocek trze o tarcze bliżej środka jest pasek rdzy a na zewnątrz normalna błyszcząca powierzchnia starta klockiem. Rdza zajmuje połowę tarczy. Jest tak na wszystkich kołach. Hamulce hamują ale bardzo ciężko wciska się pedał. Jak wciskam hamulec do oporu, a później włączam silnik to pedał pozostaje w tej samej pozycji a powinien chyba się trochę wcisnąć. Zjeżdżając z górki na odpalonym i zgaszonym silniku nie widzę większej różnicy w sile hamowania ani twardości pedału. Co z tym wszystkim zrobić?
-regeneracja maglownicy
-wymiana filtrów paliwa i powietrza
W drodze do mechanika pękł wężyk płynu chłodniczego między grodzią a silnikiem. Wywaliło cały płyn na plecionkę wydechu. Z pod maski szedł dym jak z komina. Do warsztatu ściągnął mnie kumpel lawetą.
Teraz problem z hamulcami. Tarcze są w połowie zardzewiałe. Chodzi o to że w tej części gdzie klocek trze o tarcze bliżej środka jest pasek rdzy a na zewnątrz normalna błyszcząca powierzchnia starta klockiem. Rdza zajmuje połowę tarczy. Jest tak na wszystkich kołach. Hamulce hamują ale bardzo ciężko wciska się pedał. Jak wciskam hamulec do oporu, a później włączam silnik to pedał pozostaje w tej samej pozycji a powinien chyba się trochę wcisnąć. Zjeżdżając z górki na odpalonym i zgaszonym silniku nie widzę większej różnicy w sile hamowania ani twardości pedału. Co z tym wszystkim zrobić?
Czeka Cię czyszczenie/regeneracja zacisków i pompy. Wymiana płynu hamulcowego i czyszczenie prowadnic. Pod żadnym pozorem nie używaj smaru miedzianego do smarowania prowadnic.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mały up. Byłem na zaprzyjaźnionej stacji kontroli pojazdów. Amortyzatory przód 70%, tył 65%. Mimo to we 3 osoby potrafi mi dobić tylne zawieszenie. Luzów w zawieszeniu brak, ale tył się moim zdaniem za bardzo telepie po przejeździe np przez próg zwalniający. Z innych usterek to uszczelniacz lewej półosi do wymiany. Auto wczoraj poszło do garażu na zimę.
Dzięki za pomoc. W takim razie wszystko wywalam i wstawiam nowe.
[ Dodano: 2017-02-24, 21:24 ]
Mały up.
Amortyzatory nie ruszane, ale przy rozbieraniu zawieszenia okazało się, że są zamontowanie gazowe kayaby.
Wymienione końcówki drążków, gumy stabilizatora przód i tylne tuleje wahaczy przednich. Zakupione opony letnie Pirelli P Zero Nero GT 205/45R16 [kurier jeszcze wiezie]. Ustawiona zbieżność w serwisie nissana. Mówili, że całe zawieszenie proste tylko jest 1.5 stopnia negatywu na każdym kole. Stwierdzili że za dużo i że nie wiedzą czemu tak jest. W niedalekim czasie zabieram się za hamulce.
[ Dodano: 2017-02-24, 21:24 ]
Mały up.
Amortyzatory nie ruszane, ale przy rozbieraniu zawieszenia okazało się, że są zamontowanie gazowe kayaby.
Wymienione końcówki drążków, gumy stabilizatora przód i tylne tuleje wahaczy przednich. Zakupione opony letnie Pirelli P Zero Nero GT 205/45R16 [kurier jeszcze wiezie]. Ustawiona zbieżność w serwisie nissana. Mówili, że całe zawieszenie proste tylko jest 1.5 stopnia negatywu na każdym kole. Stwierdzili że za dużo i że nie wiedzą czemu tak jest. W niedalekim czasie zabieram się za hamulce.
flatron, Koniecznie wrzuć foto nowymi oponami/kołami ciekaw jestem jak N13 wygląda na r16
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Dotarły opony
Beton w 1 poście masz właśnie zdjęcia na 205/45R16. Teraz tylko kupiłem takie same rozmiarowo. Tamte to jakieś nalewki profil tornado i w deszczu auto jechało gdzie chciało. Zastanawiałem się w sumie nad jakimiś felgami bardziej klasycznymi, ale nie mogę nic sensownego znaleźć.
[ Dodano: 2017-03-14, 20:31 ]
Słuchajcie, znacie kogoś z kim mógłbym pomówić na temat tuningu mojego silnika? Ewentualnie co i za jakie pieniądze da się z tym zrobić? Prawie nikt nie zajmował się tuningiem nie DET'a, na internecie nie ma nic na ten temat. Mocy trochę brakuje i przydało by się tak ze 40 koni więcej. Nie wiem tylko jak to wpłynie na żywotność tego silnika i jakie by były tego koszty.
Beton w 1 poście masz właśnie zdjęcia na 205/45R16. Teraz tylko kupiłem takie same rozmiarowo. Tamte to jakieś nalewki profil tornado i w deszczu auto jechało gdzie chciało. Zastanawiałem się w sumie nad jakimiś felgami bardziej klasycznymi, ale nie mogę nic sensownego znaleźć.
[ Dodano: 2017-03-14, 20:31 ]
Słuchajcie, znacie kogoś z kim mógłbym pomówić na temat tuningu mojego silnika? Ewentualnie co i za jakie pieniądze da się z tym zrobić? Prawie nikt nie zajmował się tuningiem nie DET'a, na internecie nie ma nic na ten temat. Mocy trochę brakuje i przydało by się tak ze 40 koni więcej. Nie wiem tylko jak to wpłynie na żywotność tego silnika i jakie by były tego koszty.
Nikt tego nie praktykuje bo wychodzi drogo względem wymiany na DET. Generalnie możesz np. Coobcia podpytać może Ci pomoże. Tak na moje oko, to pomiar kompresji na dzień dobry, potem hamownia i dopiero myśleć co dalej. Odetkać dolot odetkać, wydech. Zawsze można się pokusić o wykonanie ostrych wałków, bądź regulowane koła rozrządu, nowy komputerek + strojenie wszystkiego.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
flatron, w krakowie stoi ca18 ze skrzynią fwd 4x4, ponoc n13 każde jest przystosowane do 4x4 kwestia znaleźć graty. Do tego turbawa z kolektorami z deta, i 950 kg 4x4 170km myślę że wystarczy zresztą byl taki projekt, jak pamietam koło 250km,
http://www.nissantech.pl/topic/2123-nis ... ment-23048
http://www.nissantech.pl/topic/2123-nis ... ment-23048
Jak robiłem risercz to się okazuje, że GTi ma z tyłu tarczopiasty a 4x4 ma z tyłu zwykłe tarcze i piasty. Problem jest taki, że i jedne i drugie już dawno wyginęły i nie da się ich nigdzie dostać. No może w Japonii, ale po japońsku nie umiem więc nigdy się nie dowiem. A turba nie chcę. Według mnie gryzie się strasznie z rocznikiem samochodu, i tym co wtedy robiono. Widzi mi się właśnie taki tuning czysto z lat wczesnych 90. Barany, ostre wałki, zamiast dolotu 4 przepustnice. Choć to raczej odpada bo trzeba by było ciąć dziurę w masce żeby miało skąd brać powietrze. Czas na grube projekty jeszcze przyjdzie jak skończę studia. Może czegoś się na nich nauczę i wtedy sam sobie coś pogrzebię.
Wg mnie da radę zeswapować cały zawias z GTIR, trochę przerabiania ale wykonalne ale nie chce chyba wiedzieć ile by taki projekt pochłoną kasy. Ale sr20det 4x4 w n13 hahaha mniam
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Beton, pewnie tak będzie trzeba robić jak tarcze się skończą. Gary, wiem że w tym czasie był wysyp samochodów z turbo, ale to jeszcze chyba nie był ten czas gdzie na porządnie się tunerzy za to zabrali. A tuning czystych N/A w japonii jest chyba wciąż popularny, zwłaszcza w starszych autach. Do turbo nie jestem przekonany w ogóle. Nie wiem jak silnik to zniesie. Det w końcu bardzo różni sie od nie det'a. Spotkałem się też z opinią że to potrzeba smarowania turbo i niewystarczająca przy tym fabryczna pompa oleju to przyczyna padania tych silników. Z kolei są też opinie, że to tylko i wyłącznie niewłaściwe traktowanie s13 było przyczyną padania panewek.