[Sunny] [N14] troche szybciejsze 1,4 :-) czyli swap na GA16
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
[Sunny] [N14] troche szybciejsze 1,4 :-) czyli swap na GA16
Nissan Sunny N14 3D 1.4 rok 1993
SILNIK: ga14de totalna seria plus lpg 75 km
WYDECH: tez totalna seria
DOLOT: zwęzka w postaci lpg
ELEKTRONIKA: seria
ZAWIESZENIE: seria
HAMULCE: seryjne tarcze plus klocki ferrodo (nie pamietam modelu )
BODY: jedyne co ma to lotka z tylu nadwozie 3d
AUDIO : Magnat audio (łupie strasznie) ale juz mi mało więc bedzie cos nowego niedlugo
PLANY: ?
zaczne moze od krotkiego opisania histori wymiany silnika ...byl piekny rok 2008 a w nim piekny zlot w borsku ...na ktorym troche sie kuku zrobilo mojemu autku ...zostala przegrzana uszczelka pod glowica a co za tym idize zostala wyminiowa wraz z uszczelniaczami i planowaniem glowicy ..ale niestety cos zostalo zjebane przez mechanika ...mysle ze powod byl taki ze zostal zalany zly olej zbyt rzadki gdyz jezdzilem juz na mineralnym a zalacal polsyntetyk ...mimo dzwoniacej glowicy klepiacej zaworami poprzez usterke prawdopodobnie blaszek ...przejechalem 25 tys km ...az tu pod koniec lutego cos sie chyba urwalo bo zaczelo tak mocno walic ze auto chodzilo jak star albo jakis jelcz tudziez ikarus ...wiec po przeszukaniu forum i namowa coobcia i bombla znalazlem w calkiem nielzym stanie ga16de z anglika primerki ...
zaczalem od upewnienia sie ze silnik bedzie pasowal bez problemu bo obawy mialem bo nikt wczesniej nie opisywal chyba takiego swapa ... wygladalo na pierwszy rzut oka ze wszystko wyglada tak samo ale po wyjeciu sie znalazlo kilka roznic :
1. mocowanie sondy lambda (problem zaden jesli sie nie ma lpg) ja musialem dolutowac troche kabelkow
2. zbyt krotkie kable do aparatu zaplonowego
3. rozrusznik w ga16de jest schowany za glowica a nie tak jak w ga14de obok glowicy
4. przednia lapa jest inna wiec musialem zalozyc ta z ga16de ...na szczescie pasowalo w otwor
5. najlepsze sie okazalo rozkreceniu skrzyni biegow ...okazalo sie ze sprzeglo w ga14de jest duzo mniejsze ...srednica sprzegla i kola zamachowego sie roznia ...poza tym komplet sprzegla w ga16 jest o 4 mm grubszy ...jedyne co zostalo to zalozenie kola zamachowego z ga14 i kompletnego sprzegla od ga14 pod silniczek ga16 ...przy okazji wymienilem simering na wale jak juz kolo mialem zdjete ... coobcio cos wspominal ze mozna jakis mod z tym zrobic ale dowiedzialem sie o tym po zlozeniu kompletu wiec nie probowlem ...sam napisze o tym lepiej ...
6.aprat zaplonowy wydaje sie byc inny niz w n14 ale pewien nie jestem
W tygodniu porobie zdjecia to powklejam ..postaram sie pokazac roznice we wszystkim w czym sie da
a teraz male podsumowanie i wynik jaki sie udalo osiagnac ...
nie wiem jaka jest moc bo hamowni nie bylo ...ale seria ma cos kolo 100 km i czuc naprawde ta moc w porownaniu z marnymi 75 w ga14 ...auto ciagnie od dolu i nie trzeba go tak katowac obrotami ...ale poki co nie bylo jak sie zmierzyc z kimkolwiek bo za krotki
SILNIK: ga14de totalna seria plus lpg 75 km
WYDECH: tez totalna seria
DOLOT: zwęzka w postaci lpg
ELEKTRONIKA: seria
ZAWIESZENIE: seria
HAMULCE: seryjne tarcze plus klocki ferrodo (nie pamietam modelu )
BODY: jedyne co ma to lotka z tylu nadwozie 3d
AUDIO : Magnat audio (łupie strasznie) ale juz mi mało więc bedzie cos nowego niedlugo
PLANY: ?
zaczne moze od krotkiego opisania histori wymiany silnika ...byl piekny rok 2008 a w nim piekny zlot w borsku ...na ktorym troche sie kuku zrobilo mojemu autku ...zostala przegrzana uszczelka pod glowica a co za tym idize zostala wyminiowa wraz z uszczelniaczami i planowaniem glowicy ..ale niestety cos zostalo zjebane przez mechanika ...mysle ze powod byl taki ze zostal zalany zly olej zbyt rzadki gdyz jezdzilem juz na mineralnym a zalacal polsyntetyk ...mimo dzwoniacej glowicy klepiacej zaworami poprzez usterke prawdopodobnie blaszek ...przejechalem 25 tys km ...az tu pod koniec lutego cos sie chyba urwalo bo zaczelo tak mocno walic ze auto chodzilo jak star albo jakis jelcz tudziez ikarus ...wiec po przeszukaniu forum i namowa coobcia i bombla znalazlem w calkiem nielzym stanie ga16de z anglika primerki ...
zaczalem od upewnienia sie ze silnik bedzie pasowal bez problemu bo obawy mialem bo nikt wczesniej nie opisywal chyba takiego swapa ... wygladalo na pierwszy rzut oka ze wszystko wyglada tak samo ale po wyjeciu sie znalazlo kilka roznic :
1. mocowanie sondy lambda (problem zaden jesli sie nie ma lpg) ja musialem dolutowac troche kabelkow
2. zbyt krotkie kable do aparatu zaplonowego
3. rozrusznik w ga16de jest schowany za glowica a nie tak jak w ga14de obok glowicy
4. przednia lapa jest inna wiec musialem zalozyc ta z ga16de ...na szczescie pasowalo w otwor
5. najlepsze sie okazalo rozkreceniu skrzyni biegow ...okazalo sie ze sprzeglo w ga14de jest duzo mniejsze ...srednica sprzegla i kola zamachowego sie roznia ...poza tym komplet sprzegla w ga16 jest o 4 mm grubszy ...jedyne co zostalo to zalozenie kola zamachowego z ga14 i kompletnego sprzegla od ga14 pod silniczek ga16 ...przy okazji wymienilem simering na wale jak juz kolo mialem zdjete ... coobcio cos wspominal ze mozna jakis mod z tym zrobic ale dowiedzialem sie o tym po zlozeniu kompletu wiec nie probowlem ...sam napisze o tym lepiej ...
6.aprat zaplonowy wydaje sie byc inny niz w n14 ale pewien nie jestem
W tygodniu porobie zdjecia to powklejam ..postaram sie pokazac roznice we wszystkim w czym sie da
a teraz male podsumowanie i wynik jaki sie udalo osiagnac ...
nie wiem jaka jest moc bo hamowni nie bylo ...ale seria ma cos kolo 100 km i czuc naprawde ta moc w porownaniu z marnymi 75 w ga14 ...auto ciagnie od dolu i nie trzeba go tak katowac obrotami ...ale poki co nie bylo jak sie zmierzyc z kimkolwiek bo za krotki
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:26 przez sergiej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kolega ostatnio kupił Sunengo 1,6 SR 90KM wersja parszywy niemiec i w szoku jestem jak to w seri lata - bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, myślę że nie jedna 2.0 na mieście by się zdziwiła...
Ps. sergiej tam u ciebie i tak chyba siedzi krótsza skrzynia z 1,4 - wiec nie powinno być tak źle z tymi osiągami jak opowiadasz
Ps. sergiej tam u ciebie i tak chyba siedzi krótsza skrzynia z 1,4 - wiec nie powinno być tak źle z tymi osiągami jak opowiadasz
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No ja sprawdziłem - kolektor miał 74... wiec wersja 90KM pierwsze co to będziemy go zmieniać
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
no u mnie siedzi skrzynia z 1.4 ...wiec nie ma problemu ze zrobieniem jakiegos TDi np a4 albo octavi bo z takimi lecialem ...sprint do 100 kmh jest dla mnie potem juz troche brakuje chyba pod tylkiem ... ale teraz jest ogolnie tragedia ...jutro zabieram sie za rozbieranie przepustnicy ...a poza tym pekla mi linka od szyby pasazera i musze cos na szybko wymyslic zeby ja zamknac zeby moc jezdzic
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
co do linki i szyby to najprostszy i najszybszy sposob zeby w ogóle funkcjonowac to sposób zaczerpnięty z Polskiej motoryzacji Listewka z OBI, trzeba ją przyciąć i wstawić ładnie pod szybę. Nie zaspokoji to napewno właściciela ponieważ będzie o tym wiedział i to nie da mu spać, ale zapobiegnie powstawaniu zasp śniegowych na siedzeniu, a śnieg już zaczyna padać. A poważnie to jakiś szrot albo allegro
DDC-Performance
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
no wiem wiem ...jutro pojade do sklepu jakiegos moze cos dostane bo to zwykla linka jak w hamulcach przy rowerze ...ale teraz na wies do rodzicow pojechalem i ciezko tu co kolwiek kupic dam jakos rade ...zawsze daje
[ Dodano: 2010-01-23, 15:42 ]
dzisiaj wywalilem w koncu EGR ...ciezko sprawdzic czy cos pomoglo ...bo mam od jakiegos czasu problem z szarpaniem na PB ...i auto slabo sie wkreca na obroty ...wyczyscilem przeplywke ale dalej nic ...szukam dalej ale ta pogoda nie daje mozliwosci pracy dluzej niz 3 godzinki ...
[ Dodano: 2010-01-23, 15:42 ]
dzisiaj wywalilem w koncu EGR ...ciezko sprawdzic czy cos pomoglo ...bo mam od jakiegos czasu problem z szarpaniem na PB ...i auto slabo sie wkreca na obroty ...wyczyscilem przeplywke ale dalej nic ...szukam dalej ale ta pogoda nie daje mozliwosci pracy dluzej niz 3 godzinki ...