Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] [N14] troche szybciejsze 1,4 :-) czyli swap na GA16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

[Sunny] [N14] troche szybciejsze 1,4 :-) czyli swap na GA16

Post autor: sergiej » 2009-12-08, 13:43

Nissan Sunny N14 3D 1.4 rok 1993

SILNIK: ga14de totalna seria plus lpg 75 km
WYDECH: tez totalna seria ;-)
DOLOT: zwęzka w postaci lpg
ELEKTRONIKA: seria
ZAWIESZENIE: seria
HAMULCE: seryjne tarcze plus klocki ferrodo (nie pamietam modelu )
BODY: jedyne co ma to lotka z tylu nadwozie 3d
AUDIO : Magnat audio (łupie strasznie) ale juz mi mało więc bedzie cos nowego niedlugo :)

PLANY: ???


zaczne moze od krotkiego opisania histori wymiany silnika ...byl piekny rok 2008 a w nim piekny zlot w borsku ...na ktorym troche sie kuku zrobilo mojemu autku ...zostala przegrzana uszczelka pod glowica a co za tym idize zostala wyminiowa wraz z uszczelniaczami i planowaniem glowicy ..ale niestety cos zostalo zjebane przez mechanika ...mysle ze powod byl taki ze zostal zalany zly olej zbyt rzadki gdyz jezdzilem juz na mineralnym a zalacal polsyntetyk ...mimo dzwoniacej glowicy klepiacej zaworami poprzez usterke prawdopodobnie blaszek ...przejechalem 25 tys km ...az tu pod koniec lutego cos sie chyba urwalo bo zaczelo tak mocno walic ze auto chodzilo jak star albo jakis jelcz tudziez ikarus ;-) ...wiec po przeszukaniu forum i namowa coobcia i bombla znalazlem w calkiem nielzym stanie ga16de z anglika primerki ...

zaczalem od upewnienia sie ze silnik bedzie pasowal bez problemu bo obawy mialem bo nikt wczesniej nie opisywal chyba takiego swapa ... wygladalo na pierwszy rzut oka ze wszystko wyglada tak samo ale po wyjeciu sie znalazlo kilka roznic :

1. mocowanie sondy lambda (problem zaden jesli sie nie ma lpg) ja musialem dolutowac troche kabelkow
2. zbyt krotkie kable do aparatu zaplonowego
3. rozrusznik w ga16de jest schowany za glowica a nie tak jak w ga14de obok glowicy
4. przednia lapa jest inna wiec musialem zalozyc ta z ga16de ...na szczescie pasowalo w otwor
5. najlepsze sie okazalo rozkreceniu skrzyni biegow ...okazalo sie ze sprzeglo w ga14de jest duzo mniejsze ...srednica sprzegla i kola zamachowego sie roznia ...poza tym komplet sprzegla w ga16 jest o 4 mm grubszy ...jedyne co zostalo to zalozenie kola zamachowego z ga14 i kompletnego sprzegla od ga14 pod silniczek ga16 ...przy okazji wymienilem simering na wale jak juz kolo mialem zdjete ... coobcio cos wspominal ze mozna jakis mod z tym zrobic ale dowiedzialem sie o tym po zlozeniu kompletu wiec nie probowlem ...sam napisze o tym lepiej ...
6.aprat zaplonowy wydaje sie byc inny niz w n14 ale pewien nie jestem
W tygodniu porobie zdjecia to powklejam ..postaram sie pokazac roznice we wszystkim w czym sie da

a teraz male podsumowanie i wynik jaki sie udalo osiagnac ...
nie wiem jaka jest moc bo hamowni nie bylo ...ale seria ma cos kolo 100 km i czuc naprawde ta moc w porownaniu z marnymi 75 w ga14 ...auto ciagnie od dolu i nie trzeba go tak katowac obrotami ...ale poki co nie bylo jak sie zmierzyc z kimkolwiek bo za krotki
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:26 przez sergiej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-08, 18:37

Przydal by sie blos i jakis wydech :-) Mysle, ze dzieki tym dwom rzecza sporo by sie poprawilo. Oby na nastepny zlot sunny dotarl calo i szczesliwie.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2009-12-08, 20:43

BLOS polecam, co prawda w SR20 troche mało ale i tak u mnie radzi sobie dość niesamowicie a napewno o niebo lepiej od zwykłego mixera.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-09, 06:58

u mnie najpierw wymianka parownika musi sie odbyc bo autko w ogole nie jedzie :( ...poza tym chyba ktorys z wtryskow siadl bo cos lipnie sie robi na PB ...ale to tylko przypuszczenia

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-11, 09:02

Kolega ostatnio kupił Sunengo 1,6 SR 90KM wersja parszywy niemiec i w szoku jestem jak to w seri lata - bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, myślę że nie jedna 2.0 na mieście by się zdziwiła...
Ps. sergiej tam u ciebie i tak chyba siedzi krótsza skrzynia z 1,4 - wiec nie powinno być tak źle z tymi osiągami jak opowiadasz :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 09:10

1.6 SR 90KM? Nawet wersje przeznaczone na rynek niemiecki mają 75kW/102KM z tego co się orientuję (i co sprowadzałem).

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-11, 09:17

No ja sprawdziłem - kolektor miał 74... wiec wersja 90KM pierwsze co to będziemy go zmieniać :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-11, 20:25

no u mnie siedzi skrzynia z 1.4 ...wiec nie ma problemu ze zrobieniem jakiegos TDi np a4 albo octavi bo z takimi lecialem ...sprint do 100 kmh jest dla mnie potem juz troche brakuje chyba pod tylkiem ... :) ale teraz jest ogolnie tragedia ...jutro zabieram sie za rozbieranie przepustnicy ...a poza tym pekla mi linka od szyby pasazera i musze cos na szybko wymyslic zeby ja zamknac zeby moc jezdzic :)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2009-12-11, 22:34

co do linki i szyby to najprostszy i najszybszy sposob zeby w ogóle funkcjonowac to sposób zaczerpnięty z Polskiej motoryzacji :D Listewka z OBI, trzeba ją przyciąć i wstawić ładnie pod szybę. Nie zaspokoji to napewno właściciela ponieważ będzie o tym wiedział i to nie da mu spać, ale zapobiegnie powstawaniu zasp śniegowych na siedzeniu, a śnieg już zaczyna padać. :P A poważnie to jakiś szrot albo allegro :)
DDC-Performance

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-12, 00:17

jutro na szybko wstawie pewnie ze 2 listewki hehe ...a jak znajde cos zeby zamontowac to zamontuje ...tylko poki co musze korbe wywalic zeby mi ktos nie probowal otwierac :P

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-12, 00:50

Mechanizm szyb daje do zrozumienie, ze jest juz zmeczony i czas go zmienic na elektryke ;-)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-12, 00:53

no i juz nawet bonzo mi zaproponowal caly uklad :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-12, 00:56

A tak mysle i mysle i zastanawiam sie dlaczego samej linki nie zmienisz? Kolega kladl elektryke do golfa mkII to linki rowerowe zastosowal. Sa dwie linki i je polaczyl zaciskajac nakretke 10tke na nich jak sie myle.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-12, 00:59

no wiem wiem ...jutro pojade do sklepu jakiegos moze cos dostane :) bo to zwykla linka jak w hamulcach przy rowerze :P ...ale teraz na wies do rodzicow pojechalem i ciezko tu co kolwiek kupic :) dam jakos rade ...zawsze daje

[ Dodano: 2010-01-23, 15:42 ]
dzisiaj wywalilem w koncu EGR ...ciezko sprawdzic czy cos pomoglo ...bo mam od jakiegos czasu problem z szarpaniem na PB ...i auto slabo sie wkreca na obroty ...wyczyscilem przeplywke ale dalej nic ...szukam dalej ale ta pogoda nie daje mozliwosci pracy dluzej niz 3 godzinki ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”