Co dziś zrobiłeś w swoim autku ;)

Moderatorzy: bombel, Seba WWA

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-08-29, 13:34

spreżyny juz prawie gotowe do montażu ...po piaskowaniu i zabezpieczeniu antykorozyjnym magicznym mleczkiem chelade ...dzisiaj natryskowo podklad polozony plus niebieska farba ...swieca sie teraz jak psu jajca :P

[ Dodano: 2012-08-29, 14:34 ]
w sobote montaż nowych amorow plus wymiana wszystkich sprezyn

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-08-29, 19:50

Almerka umyta ale z braku towarzystwa nie dałem rady nabalsamować budy :-P
Dark Shadow

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-08-29, 20:22

homik123456 pisze:maccio, ja mam klucz za 20 zl z czego uzywam tylko ta koncowke bo jest dluga a tak to przedluzka i grzechotka i bez problemu. A komplet nasadek z grzechotka i przedluzkami 100zl placilem i juz nie raz bardzo przydatny byl. Wiec nie trzeba przeplacac.
homik123456
Też tak pomyślałem - ale chyba trochę przesadziłem - za swój klucz dałem 7,99 czy jakoś tak.
Ale jakby nie patrzeć 3 świece wykręciłem - fakt - ręka mnie jeszcze trochę pobolewa.

Ale jakby nie patrzeć warto dać kilka groszy więcej by mieć sprzęt na przynajmniej kilka razy...

[ Dodano: 2012-08-29, 21:27 ]
A dziś się wziąłem za wymianę oleju.
Tym razem nie sam - wyręczyli mnie chłopcy z serwisu.

Weszło 3L Mobile 10W40 mineral.
Oczywiście wraz z filtrem.

Koszt operacji: 85 zł.

[ Dodano: 2012-08-30, 22:01 ]
Dzisiaj - Almerka zdechła...
Check na wyświetlaczu - błąd "czujnik położenia wału".
Szarpanie, i zgasł.

Został w serwisie.
Zobaczymy jutro co wypatrzą "fachowcy"

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-08-31, 16:37

Mały upgrade tylnych hamulcy...secik od WP11.

Obrazek
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2012-08-31, 17:20

Rysiu83 pisze:Mały upgrade tylnych hamulcy...secik od WP11.
a czym się różnią od tylnych hamulców w P11 GT?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-08-31, 19:22

jeśli się nie mylę, to te są większe niż 257 :D kurde, ile za to dałeś?

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-08-31, 19:33

258mm ---> 278mm tarcza.Stan jak na używkę,DB+,230 PLN a komplet.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-08-31, 20:03

Ja gdybym dorwał takie coś w rozsądnej cenie, to też bym wymienił, bo albo kupić nowe pod swoje, albo takie używke.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-08-31, 20:06

Tarcze prawie nowe...klocki prawie nowe..liczmy same zaciski za 100 więc chyba się opłaciło brać komplet,na dodatek koło mojego domu dawca stoi :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-08-31, 20:09

za takie pieniądze warto było. Bo za nowe 258 trzeba dać koło 300, a tu prawie nowe :P no, ale teraz będzie hamował :D

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-08-31, 20:51

Po wczorajszym "zdechu" - telefon z serwisu (nie ASO) - skasowali błąd, silnik odpala normalnie. Trochę pojeździli - "Jest OK".

Podpowiedziałem, żeby wrzucili gaz, bo go wyłączyłem.
Włączyli gaz, pojeździli - silnik zgasł.
Tak więc wymienili czujnik, koszt: 220 za czujnik, 60 zł za robotę.

Zanim odjechałem - kilka kółek obok serwisu - jeździ, nie gaśnie.
Wróciłem do domu bez większych ekscesów.

15 minut odsapki i przejażdżka 7 km - w połowie drogi (silnik dobrze rozgrzany) porządne szarpnięcie, silnik pracuje (wskoczył na benzynę, po chwili znowu na gaz), a na panelu Check.
Jeszcze jestem spokojny, bo słyszałem, że komputer musi na nowo się nauczyć podzespołów.

4 godziny odpoczynek - droga powrotna. Tym razem w innym miejscu, ale powrót był o godzinie 21:30 - tak więc bez korków (i wcześniej tylko 15 minut) tak więc szarpnięcie wskazywałoby nie przejechanie jakiejś liczby kilometrów, a raczej osiągniętą daną temperaturę.

Jutro wracam do serwisu z reklamacją - szukam dalej.

[ Dodano: 2012-09-01, 21:33 ]
I dzisiejszy dzień nie był próżnym weekendowym siedzeniem w domu.
Mam nadzieję, że już co raz mniej będę musiał, a więcej po prostu będę chciał robić w swojej Ali.

Wspomnę tylko, że autko ksztusiło się, dławiło i gasło.
Wczoraj czujnik położenia wału wymieniony był w serwisie - choć to nic nie dało.

Dziś - jedno szarpnięcie po 6 km jazdy.
Pojechałem odebrać filtr powietrza. Zakupiłem filtr Boscha (30zł). Poprzedni, bezfirmowy (tylko Made In Japan) lekko przybrudzony od strony wlotu powietrza.
Po wymianie - (15 km jazdy) nie szarpnęło ani razu - zupełnie nie to auto. Fakt jazda w trybie awaryjnym, ale byłem pod wrażeniem - nowy oddech.

Zaopatrzyłem się jeszcze w preparat do czyszczenia przepustnic Liqui Moly (50zł) i wykonałem kilka głębokich wdechów.
Najpierw 3 krotna aplikacja środka głęboko, głęboko do wnętrza dolotu przez gardło przepustnicy z odczekaniem (zgodnie z zaleceniami producenta) 3 minuty pomiędzy dawkami.
Wcześniej oczywiście odkręciłem płaskim śrubokrętem dwie opaski zaciskowe i zdjąłem przewód odprowadzania oparów z silnika.

Potem chciałem (jak również mówi producent) na uruchomionym silniku zaaplikować kolejną dawkę - ale Ala niestety nie była wstanie połknąć takiej ilości świeżego powietrza.
Tu może trzeba było założyć "gumę" z powrotem i delikatnie wsunąć aplikator do wnętrza przepustnicy.

Po tej operacji chyba przestawił się komputer i wskazania dawkowania dopływu powietrza co powoduje, że tryb jałowy przez 2 sekundy pracuje na 1500 obrotów, potem spada do 900 / 1000.
Myślę, że trzeba będzie zresetować kompa, żeby ponownie zaczytał ustawienia fabryczne.
W tym momencie ustawienia kompa zapamiętały wysoki dopływ powietrza i aby temu sprostać musi dać więcej paliwa. Całość sprawia, że sterownik zalewa świece zbyt obfitą dawką paliwa - 3 razy trzeba obrócić rozrusznikiem.
Potem jest OK.

Niestety chyba jeszcze nie zamyka to sprawy poszarpywania silnikiem - szukam dalej - może cewki???

[ Dodano: 2012-09-01, 22:27 ]
Zapomniałem napisać, że dziś serwis był nieczynny - pracują co drugą sobotę.
Muszę poczekać do poniedziałku.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-02, 00:02

pękłem manszetę w prawym kole- efekt felga i nadkole w smarze :(
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Serwises
fanatyk nissana
Posty: 504
Rejestracja: 2009-12-11, 16:22
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Serwises » 2012-09-02, 04:54

Wczoraj zdjąłem i wyprałem pokrowce na fotele :-D

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-09-02, 10:55

Wsadzone tylne heble od kombiaka plus wymienione świece zapłonowe...aż strach teraz ręczny zaciągnąć :-P
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-09-02, 17:51

Dwie żarówki diodowe (rurki) koloru niebieskiego do kabiny.
Całkiem fajnie się komponuje z kremowym kolorem oryginalnej żarówki.

Przy okazji poprawiłem i przeczyściłem styki włącznika światła w kabinie - były jakieś luzy.

(Muszę zacząć robić fotki)

[ Dodano: 2012-09-03, 22:38 ]
Dziś rano Ala znowu zaskoczyła mnie swoją niezależnością - chce to jedzie, a jak nie chce, to nie jedzie.
Niestety bardzo często zdarza się, że jest to na skrzyżowaniach.
Auto szarpnęło, zgasło. Potem chwila odpoczynku. Kilka prób odpalenia i nic.
Jeszcze chwile poczekałem - kilka prób - zaskoczyło.
Wróciłem wcześniej do serwisu, w którym auto było w piątek - planowałem koło 16.
Ale...
Fajnie, że już przed godziną 8 pracownik łącznie z szefem byli na miejscu.
Od razu komputer do złącza - ten sam komunikat - "Błąd czujnika położenia wału".
Już zastraszony zostałem wymianą rozrządu - orientacyjny koszt 1200 zł.

Ale około 12 telefon od chłopaków - że znaleźli przyczynę.
Od słowa do słowa - wymienili jeden czujnik, a powinno się wymieniać dwa.
Tu trochę zdębiałem. Nie wiedziałem, że są dwa, a może chodziło o czujnik położenia wałka.

Faktycznie, po 16 przyjechałem, odpaliłem - autko błysnęło tylko zapłonem i cichutko zaczęło pracować. Wróciłem do domu - wszystko OK.
Potem wieczorem żona wyciągnęła mnie na zakupy.
Za równo droga tam, jak i z powrotem przebiegła bez zarzutu.
Obserwuję dalej.
Muszę jeszcze jutro autko nauczyć od nowa oddychać - odłączę w pracy klemy.

[ Dodano: 2012-09-04, 17:58 ]
Tak jak pisałem - postanowiłem nauczyć autko od początku oddychać po ostatnich zabawach z przepustnicą. Rozregulował się komputer po odpaleniu bez filtra powietrza.

Tak więc jak tylko przyjechałem do pracy odłączyłem ( - ) klemę od akumulatora, zabezpieczyłem owijając ją ścierką, by gdzieś przez przypadek nie odgięła się i nie spowodowała zwarcia.

Około godziny 12 poszedłem do auta i założyłem klemę z powrotem, odkodowałem radio, odpaliłem silnik. Chwilę posłuchałem jak Ala się uczy...

Powrót do domu około 16 - silnik pracował równo i już obroty nie pozostawały na zawyżonym poziomie, a na postoju (na światłach, skrzyżowaniach) prawidłowo 1000 zaraz po zatrzymaniu i 800 / 900 chwilę później.

Tak więc uznaję tę operację za udaną.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-09-05, 10:00

Przejrzana i nabita klimatyzacja..z nawiewu idzie 8 stopni Celsjusza,czyli przyjemny chłodek za całe 80 PLN :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-09-06, 20:33

Regulacja i korekta map gazowych oraz czujnika poziomu ilości gazu.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-07, 14:37

Ogarnięty tymczasowy short ram na kibel rurze (wcześniej stożek bezpośr. na przepustnicy :/ ), dowalony konkretnie zapłon.

Czuć sporą różnice, gaz do końca i się już nie dusi ani trochę, a reakcja jest natychmiastowa.
Jestem mega zadowolony z 10 minut roboty =]

Awatar użytkownika
Serwises
fanatyk nissana
Posty: 504
Rejestracja: 2009-12-11, 16:22
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Serwises » 2012-09-08, 10:10

Wymieniłem żarówkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz sprawdziłem poziom płynów w samochodzie :-D

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2012-09-14, 19:20

pozyczony na chwilę od Bodka amor po roku służby wreszcie odszedł na emeryturę

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-09-14, 19:28

Przeglad zrobilem primerce:-)
Obrazek

Awatar użytkownika
SCOOTER
fanatyk nissana
Posty: 646
Rejestracja: 2011-02-09, 18:56
Lokalizacja: k\GRODZISKA MAZ.

Post autor: SCOOTER » 2012-09-14, 20:19

No i dzięki OSIE :) :!: :!: :!: założone zawieszenie.
Sprężyny Eibach Pro-Kit
Amory Przód KYB ultra SR
Tył KYB exlel-g

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-09-15, 13:23

wymieniony olej z filtrem w motorze.

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2012-09-15, 18:08

do 100nx wpadły uchwyty na kubki własnej roboty :)
Ostatnio zmieniony 2012-09-16, 13:57 przez lewy, łącznie zmieniany 1 raz.
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-09-15, 18:14

lewy pisze:uchwyty na kupki
U nas są tylko woreczki na kupki psów :P

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-09-15, 18:22

bombel <brawo> dobre to bylo :-)
A ja niestety urwalem linke z sprzegla :-(
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2012-09-15, 20:53

Wymienione Tarcze i klocki z tyłu TRW :)
Okazało się że nie mam linki od ręcznego z lewej strony :-/
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2012-09-16, 13:58

bombel to było przejęzyczenie już poprawione
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-09-16, 18:48

Założyłem pokrowce.

Wymieniłem także gałkę dźwigni zmiany biegów, ta która była była już wytarta.

Dodatkowo mocowanie do CB radia. Pomyślałem sobie, że nie ma konieczności organizowania stałego wkręcanego miejsca/uchwytu - z CB jeżdżę sporadycznie, dlatego mocowanie znalazło się na bocznej ścianie tunelu skrzyni biegów od strony pasażera - na RZEP.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-09-17, 20:16

Wymienilem linke od sprzegla, ale jeszcze do regulacji jest.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Życie Klubowe”