Strona 1 z 1

HR16DE dodatkowy czujnik temperatury

: 2016-02-19, 19:50
autor: krzysiek1705
witam
chce założyć do swego auta czujnik temperatury silnika i stąd moje pytanie na który wąż od chłodnicy trzeba go założyć by pokazywał temperaturę cieczy która wyszła z silnika ale jest jeszcze przed chłodnica......górny wąż czy dolny ??

: 2016-02-19, 19:53
autor: janusz
To jest bez sensu, bo przez chłodnicę płyn nie przepływa w sposób ciągły, tylko wtedy, kiedy otworzy się termostat :]

: 2016-02-19, 19:58
autor: krzysiek1705
no tak tylko że mnie interesuje temp silnika gdy np. stoję w korku lub gdy jadę załadowany wtedy termostat jest na pewno otwarty

: 2016-02-19, 20:14
autor: janusz
krzysiek1705, nie do końca, bo jak jedziesz powyżej 80km/h to termostat jest raczej zamknięty :] Jakbyś jechał 90-100km/h z otwartym termostatem to wskazówka na blacie dość szybko by Ci opadła :]
W autach są zazwyczaj 2 czujniki temperatury - jeden na blat, a drugi na ECU.

Jeśli chcesz sobie dorzucić czujnik temperatury to trójnik i wkręcasz w miejsce oryginalnego czujnika. Do trójnika wrzucasz OEM i własny.

: 2016-02-19, 21:12
autor: krzysiek1705
takiego trójnika chyba nie kupię w sklepie wiec chyba trzeba będzie go jakoś wykonać

: 2016-02-19, 21:16
autor: janusz
krzysiek1705, jak znasz skoki gwintów to myślę, że kupisz. Potem pozostaje tylko odpowiednie rozwiercenie kanałów w trójniku :]

: 2016-02-19, 21:27
autor: krzysiek1705
jak będę w domu to podjade do jakiegoś tokarza to mysle ze mi to zrobi jaki tam może być gwint nie mam pojęcia zastanawiam się jaki zestaw z termometrem kupić
mysle nad firma auto-gauge w sumie maja wskaźniki do wszystkiego

: 2016-02-20, 08:50
autor: bombel
krzysiek1705, autogauge jest ok

: 2016-02-22, 10:35
autor: smeru
Termostat działa szybko. Załóżmy że masz termostat 90C. Temperatura w małym obwodzie wzrasta powyżej 90C, termostat się otwiera, dochodzi chłodny płyn i temperatura w okolicy termostatu spada, jak spadnie np. poniżej 85C, to się zamyka. I tak w kółko. Temperaturę z małego obiegu masz na wskaźniku, to jest temperatura płynu chłodzącego w silniku. Temperatura poza nim nie ma wpływu na silnik. Co za różnica, czy w dużym obiegu ciecz ma 40C czy 60C? Jak przekroczy pewną wartość np. 90C, to czujnik załącza wentylator na chłodnicy i chłodzi ciecz w dużym obiegu.
Jak masz problem z przegrzewającym się silnikiem, to pierwsza rzecz to termostat i poziom płynu chłodniczego, potem chłodnica czy jest drożna i wiatraki czy się załączają.