Strona 10 z 10

: 2017-03-14, 08:01
autor: VE Killer
duzo łatwiej jest wyciagac w dół bo skrzynia dupa wchodzi pod lewą podłuznicę. wyciągniecie motoru ze skrzynia w dół to jakies 2 godzinki z palcem w d... jesli śruby odkrecaja sie bez problemu

: 2017-03-21, 14:43
autor: damianos
Dzięki za podpowiedzi.
Chłopaki przełożyli silnik. Przełożyli też aparat zapłonowy, niby wszystko ok.
Wyszła niestety duża lipa - po odpaleniu jest masło zamiast oleju, pewnie uszczelka pod głowicą.

Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?

: 2017-03-21, 14:48
autor: majchrzok
Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.

: 2017-03-21, 15:20
autor: VE Killer
damianos pisze:Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?
tak jesli wymieniałes go razem z głowicą ;-)

: 2017-03-21, 19:57
autor: damianos
majchrzok pisze:Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.
Panowie, myślicie, że od przestoju mogłoby się zrobić aż tak? Wygląda na to, że długo leżakował.
Nowy olej po 3min chodzenia ma kolor kawy z dużą ilością mleka, masło na korku.

To jest w sumie jakiś trop - spróbuję wlać mu oleju na próbę. Można przerobiony, żeby nowego nie tracić, czy lepiej nie?

Kolor na bagnecie:
https://www.dropbox.com/s/g7s7x7hl7aotm ... 7.jpg?dl=0

: 2017-03-21, 20:42
autor: VE Killer
ubywa płynu?

: 2017-03-25, 18:48
autor: damianos
Dopiero go zabrałem od mechanika na testy.
Bardzo trudno powiedzieć, czy ubywa. Dolewam mikroskopijne ilości, może się jeszcze odpowietrza.
Wlałem mu gęstszy olej po mercu, 500km przebiegu, na przepłukanie.
Jest o wiele mniej masła, ciemniejszy kolor, ale niepokoi mnie, że jest go dużo - z 3 litrów wlanego oleju jest pod górną kreskę.
Właśnie się przejechałem i rano sprawdzę olej jak się ustoi, no i płyn.

Jestem w kropce, nie wiem czy lać trzeci olej do testów czy kazać sprzedawcy robić uszczelkę pod głowicą.

Dla potomności, ga16ds działa na aparacie z ga14ds.

: 2017-03-27, 15:23
autor: VE Killer
był rozrząd wymieniany?

[ Dodano: 2017-03-27, 16:24 ]
jak spuszczałes olej z miski to nie poleciało najpierw troche wody?

: 2017-03-27, 17:02
autor: Ad@mus
Zanim dojdziesz z tym do ładu to zakatujesz ten silnik na amen? Kto widział z masłem auto testować....

Olaboga!!!!!!!!!!!!!!Co tu się dzieje!!!!!!!!!!!

: 2017-03-27, 19:31
autor: damianos
@Ad@mus, testy to mocno powiedziane. 300-500m mam do mechanika i tyle przejechałem. Wiem, że to nie najmądrzejsze z mojej strony, tylko nerw mi ruszył że nic się nie dzieje w temacie i zabrałem chrupka.

Na drugim, "zdobycznym" oleju, na szczęście wody nie przybywa. Wydaje mi się lekko jaśniejszy, pewnie złapał tego syfu co był, ale już inna bajka. Dzisiaj się przejechałem i wydaje się wszystko ok, jeszcze sprawdzę jutro jak się ustoi.

@VE Killer - rozrząd nie wymieniany.

Badaliśmy z mechaniorami olej. Jak zlewali to na oko w porządku, tylko po zamieszaniu pienił się, więc jednak był trochę z wodą.

Dziwi mnie tylko, że po pierwszej wymianie pokazało się aż tyle wody, dalej nie mam pomysłu skąd. Mam tylko dwa domysły - korek był bardzo brudny, więc mógł przepuścić, a chyba myli karcherem; albo świece nie dokręcone.

Wydaje się już ok, tylko jeden kłopot - leniwie się wkręca, tak samo jak stare 1.4. Poszukam albo założę temat, pewnie coś koło iskry nie tak.

Jedna rzecz na plus - fajnie wydech brzmi, trąbi przelotem prawie jak honda ;)

: 2017-03-27, 20:06
autor: VE Killer
Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem

: 2017-03-27, 20:43
autor: damianos
VE Killer pisze:Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem
Jedna świeca była rzeczywiście zaśniedziała. Podmieniłem dzisiaj kable i świece na stare, bo chodził na 3 gary czasem. Na moich znowu ze ssania nie schodzi, może się kalibruje, mniejsza o to.

Zapłon jest lekko przyspieszony ale zapomniałem przetestować na większe przyspieszenie zapłonu, dzięki, jutro sprawdzę.

: 2017-03-28, 09:13
autor: Ad@mus
Nie ma czegoś takiego, jak podmiana świec na stare i sprawdzanie mocy silnika. Coś ci nie domaga albo niedomaga coś bardzo dużo. Do listu poswapowej musisz kolego doliczyć:
-nowy olej
-porządny płyn chłodniczy
-nowe kable wn
-palec+kopulka
-nowe świece i to takie odpowienie, najlepiej NGK (ok10zł/szt)
-posprawdzaj masy, bo często przy swapie jest z nimi krucho
-czujnik temp cieczy
-na jakim ecu to pracuje
-jakie masz wyprzedzenie zapłonu
-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow

To nie jest giełda, ale po świętach będzie zdrowe ga16de które generuje pełną moc. Do odbioru w KRK u Bziuka. Nie było myte karczerem po świecach ani kislu w silniku nie ma. Chodzi elegancko, sam macałem i jest świetne!! A tak po za tym ciężko jest zrobić coś budżetowo jak nie ma się wiedzy i możliwości. Z tego co napisałeś wnioskuję, że sprawę ogarniał ci jakiś mechanior bez wyczucia.

No nic... kibicuję zatem i życzę sukcesów.

: 2017-03-28, 09:24
autor: damianos
Dzięki Ad@mus za listę. Chyba najlepiej zacznę go odgruzowywać krok po kroku.

Swap już niestety nie wchodzi w grę, zwłaszcza na DE, za dużo zabawy przy konwersji z DS.

Poza umyciem silnika przez sprzedawcę i cholerną wodę, ten 1.6 wygląda i pracuje nieźle. Mam nadzieję, że po ogarnięciu osprzętu zacznie się też wkręcać.

Kopułka, palec jest, czujnik temp pokazuje ok (tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4), płyn ok.

Dobrze prawisz, nie ma co kombinować tylko dopiąć resztę.

: 2017-03-29, 09:30
autor: VE Killer
damianos pisze:tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4
to wymień termostat. koło 30zł zapewne.

[ Dodano: 2017-03-29, 10:31 ]
Ad@mus pisze:-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow
wystarczy sprawdzic szczelność i wszystko bedzie wiadomo

: 2017-03-29, 10:21
autor: Ad@mus
Ciśnienie sprawdzi u pierwszego lepszego Mietka warsztatowego, za to nie każdy dokonuje pomiaru szczelności-przecież o tym wiesz babciu, w końcu masz 82lata ;)

: 2017-03-29, 13:31
autor: VE Killer
a Ty doskonale wiesz że pomiar cisnienia nie raz pokazał że niby wszystko w normie a była dupa. poza tym jak ma jechać do pierwszego lepszego Mietka to niech lepiej sam grzebie przynajmniej cos sie nauczy :-P

: 2017-03-29, 14:21
autor: Ad@mus
Mogę podać namiar na warsztat w którym szczelność zmierzy :) Jak coś to PW :)

: 2017-03-29, 15:26
autor: VE Killer
sam sobie zmierzy. testery sa ogólniedostepne. wystarczy poszukać :-P

: 2017-08-12, 20:26
autor: adrian920422
Witam, mam zamiar zrobić SWAP SR20DE z almera GTI do almera sedan 1.4, potrzebuję informacji jak działać z wiązką elektryczną.
GTI rozebrane wiązka pod maską opisana lecz nie wiemy za bardzo co dalej, wiązka nigdzie się nie łączy, trzeba przekładać całą wiązkę razem z kabiną i tyłem ??

: 2017-08-14, 14:51
autor: Ad@mus
Możesz rozciąć wiązkę kabinową i sztukować kable do ECU na sztywno. Ja tak robiłem przy swapie z QG na SR bo wiązki się nie łączyły p&p. Kilka dni nad schematami i da rade.

: 2017-08-18, 14:20
autor: adrian920422
A jak wygląda sprawa ze zwrotnicami ?? muszę przekładać z gti czy mogą zostać z 1.4 ?? i jak wszyscy wiemy jest problem z przegubami , nie można zastosować całych półosi z 1,4 ?? czy różnią się przegubami wewnętrznymi ??

: 2017-08-18, 21:12
autor: majchrzok
adrian920422, zwrotnice i pisaty powinny byc takie same. Polosie i przeguby niestety zupełnie inne,aczkolwiek najlepiej szukaj takich z sunny gti- do nich wrazie czego masz dostępne przeguby. Do takich z almery gti- PODOBNO nieosiągalny temat.

: 2017-08-18, 21:57
autor: adrian920422
mam wszystko lecz zastanawia się czy muszę przekładać zwrotnice z piastami czy podpasuje półosie z gti do piast z 1,4.

: 2017-08-20, 08:43
autor: deadduck
Zwrotnice i piasty zostają, półosie zmień

: 2017-08-20, 10:14
autor: adrian920422
Ok jeden problem rozwiązany. Teraz z innej beczki, jak wiadomo wiązki są dwie , jedna od ECU mniejsza do sterowania silnikiem i druga większą na resztę podzespołów, wiązki te łączą się czterema wtyczkami, dwie w kabinie pod konsolą środkową tuż za popielniczką, i pod maską dwie wychodzące z okolic plusa akumulatora, dwie wtyczki w kabinie są leczenie widzę jednej wtyczki pod maską, wtyczka długa jedno pinowa z grubym przewodem jest umocowana do skrzyni biegów, ale nigdzie nie widzę tej drugiej wielopinowej wtyczki. Czy ktoś ma jakieś informacje co do tego ??

[ Dodano: 2017-11-22, 18:17 ]
Widzę że temat chyba umarł , niestety. :cry:

Re: SWAP - pytania i odpowiedzi

: 2019-12-15, 18:28
autor: adrionGT
Witam was, od jakiegoś czasu zastanawiam się jakby wyglądał swap z silnika qr20/qr25 w Nissanie Xtrail T31 na silnik serii SR DET lub VE?
Jak mocowania skrzyni biegów? Łapy silnika?

Re: SWAP - pytania i odpowiedzi

: 2020-02-02, 14:10
autor: adrionGT
adrionGT pisze:
2019-12-15, 18:28
Witam was, od jakiegoś czasu zastanawiam się jakby wyglądał swap z silnika qr20/qr25 w Nissanie Xtrail T31 na silnik serii SR DET lub VE?
Jak mocowania skrzyni biegów? Łapy silnika?
Ponawiam pytanie, czy w razie "W" swap z QR20/25 w T31 na SR jest prosty? W JP był seryjnie model GT z SR20VET więc myślę się da.

Re: SWAP - pytania i odpowiedzi

: 2020-02-03, 19:20
autor: foo
GT było w budzie T30 o ile mnie pamięć nie myli, frontcut byłoby najlepiej przytulić.