Strona 8 z 10
: 2014-02-05, 21:28
autor: DubSon
Emu89 pisze:Panie dubson dla wyszukiwarki podales japan-korea-moto z dopiskiem ze wszyscy na forum od nich biora ... a ten silnik z allegro jest wlasnie wystawiowny przez nich a odradzasz
Chyba się nie zrozumieliśmy
Napisałem że nie warto się bawić w SR16VE, a nie SR20VE
: 2014-02-05, 21:39
autor: Emu89
Aaaa to sorki to ja zle zrozumialem
: 2014-02-06, 07:16
autor: Ryba
DubSon pisze:
Napisałem że nie warto się bawić w SR16VE, a nie SR20VE
Dubson - uzasadnij dlaczego...
: 2014-02-06, 07:24
autor: bombel
Tu nie trzeba nic udowadniać. Mniejsza pojemnośc i mniejsza moc, a trzeba dokładnie to samo zrobić przy swapie
: 2014-02-06, 10:52
autor: Ryba
heh... zgada się, tyle że dlaczego do N/A wsadzają wałki oraz tłoki z sr16ve.
Nie jest czasem tak, ze ludziska wsadzają zdrowe wały od 2.0 do sr16ve i tym samym uzyskują pojemność 2.0 przy czym mają doprężające tłoki i ostrzejsze wałki na starcie.
: 2014-02-06, 11:38
autor: bombel
Ryba, wałki wsadzają ale nie serie tylko N1. Coobcio by uzyskać 2,0 musiał kupić kit do zwiększania pojemności. Poza tym znajdz mi SR16VE
: 2014-02-06, 11:58
autor: Ryba
ja mam sr16ve i to nie jest problem żeby taki silnik sprowadzić
Po za tym wałki z sr16ve nadają się idealnie do SR20VE tyle że N/A Te z sr16ve maja większe wzniosy zględem 2.0
: 2014-02-06, 12:02
autor: DubSon
Ryba, słaba dostępność, jak już się znajdzie, to wychodzi drożej niż SR20VE w PL.
Masz 175KM w serii iii... 161Nm
Wiadomo, że tłoki są lepsze, wałki są lepsze nawet w serii 16VE niż w 20VE.
Ale to nie zmienia faktu, że chyba lepiej kupić 20VE w PL i dokupić tych parę gratów.
: 2014-02-06, 17:16
autor: adam_N14
Kluczowa chyba Będzie tu różnica w zakupie tych silników.
Osobiście wydaje mi się lepszą bazą takie 16VE
właśnie ze względu na wałki i tłoki o które zwłaszcza u nas
trudniej niż o wał czy korby od 2.0 skoro P11 ma identyczne jak VE.
Przy takim swapie zrzucenie czapki to nie problem a można przy
okazji poprawić trochę fabrykę
: 2014-02-06, 17:24
autor: bombel
adam_N14 skoro SR16VE mając super wałki i tłoki ma mniej mocy, to chyba Sr20VE jest jednak lepsza opcją
: 2014-02-06, 18:10
autor: adrionGT
DubSon pisze:115KM ma z dwoma katalizatorami w serii, więc bez można liczyć na 120KM
A ile ma niutów ?
: 2014-02-06, 20:08
autor: adam_N14
W SR16VE mniejsza pojemność to i mocy mniej.
Tylko przeliczając ile koni wychodzi z litra pojemności to już 1.6 wypada lepiej:
-SR16VE 175hp/1.6l ~109,3hp
-SR20VE 189hp/2,0l ~94,5hp
Coobcio wkładał wałeczki ze słabszego SR16VE do 20VE
nie dały takich przyrostów jak N1 ale poprawa na nich jest
.
PS. Osobiści też Nie zostałbym przy pojemności 1.6 tylko robił stroker na 2.0
Chodziło mi jedynie o to że mając w podobnej cenie jako bazę 16VE i 20VE
bardziej bym szedł w 1.6 tylko dlatego że łatwiej u nas znalezć wał i korby z SR20
niż takie wałki czy tłoki z SR16VE
.
A Czy to 1.6 zrobione na 2.0 czy 2.0 z gratami od 1.6 finalnie wyjdzie tak samo
Kwestia tylko cen zakupu i dostępności.
: 2014-02-06, 22:57
autor: DubSon
adam_N14 pisze:Kwestia tylko cen zakupu i dostępności.
Specjalnie wbiłem na ebay:
http://www.ebay.com/itm/Nissan-Primera- ... 85&vxp=mtr
Tu masz 16VE z 3kPLN, dodam, że najtańszy na ebay.
Nie masz pojęcia jaki ma stan, musisz słono zabulić za wysyłkę - o ile się zgodzą na wysyłkę do PL
U nas masz 20VE za 2650zł (wg. allegro).
Na miejscu możesz sobie dowolnie przebierać w silnikach, dostajesz klucze i rozkręcasz, oglądasz, oceniasz, wybierasz, kupujesz i sam wieziesz do domu.
Nadal lepiej jest kupić 16VE? Moim zdaniem - nie.
: 2014-02-07, 00:30
autor: adam_N14
DubSon- Zgadzam się z tobą
Koszt transportu, dostępność i możliwość wyboru na miejscu
przemawia jak najbardziej za SR20VE
Wcześniej porównywałem głównie fabryczną specyfikacje
tych silników i dostępności części pod kątem ich dalszej rozbudowy
.
Dostępność samych silników stawiając na tym samym poziomie.
Jeżeli celem jest swap VE bez planów na jego większe modyfikacje
to również brałbym SR20VE. Na miejscu można wybrać najzdrowszy,
włożyć, wystroić i cieszyć się z zabawy
.
: 2014-02-07, 09:01
autor: DubSon
adam_N14, wiadomo.
Jak ktoś nie liczy się z pieniędzmi, to dla niego żaden problem znaleźć SR16VE N1,
ściągnąć do PL i zrobić stroker na 2.0L.
: 2014-02-07, 09:43
autor: adam_N14
N1 czy 20V to jednak trochę inna liga
Ale zgadzam się z tobą. Zależy co ktoś chce osiągnąć
i jaki budżet ma przygotowany.
: 2014-02-08, 00:38
autor: Limon
Jeśli ktoś mi znajdzie sr16ve N1 silnik na sprzedaż to myślę ze kupił bym go od ręki
Niestety jest temat nie do dostania. I raczej problem w dostępności tkwi
Co do 20v to owszem jest kilkanascie sztuk
fajnie by było go zgarnąć ze skrzynią 6 biegowa
: 2014-02-11, 20:47
autor: Jakub_Słabicki
Witam
Jakiś czas temu kupiłem N15 z silnikiem 1.4 87 km, jaki jest koszt wymiany silnika na wersję GTI= mam na myśli zarówno koszt silnika oraz robocizny
. Oraz do ilu koni takowy silnik GTI można "podkręcić". jestem nowy na forum więc prosze o zrozumienie
Pzdr
: 2014-02-11, 21:15
autor: bonzo
A czytać umie
bo wszystko napisane
: 2014-03-16, 19:59
autor: Vendo
Będę wkładał SR20 130KM z primery P10 do Sunnego N14 1.6 SR.
Z całą mechaniką sobie poradzę, pytanie mam tylko o elektrykę.
Jak dokładnie przełożyć wiązki, żeby to miało sens? Jest wiązka do ECU ale kable do sondy lambda i wentylatora chłodnicy wychodzą z grubej wiązki która idzie po pasie przednim - kompletnie nie kumam czemu? No i co z tym zrobić - przekładać całą wiązkę z primery łącznie z wtyczkami do świateł, wszystkimi bezpiecznikami, przekaźnikami itp.?
Przy wtyczce do ECU jest kolejna biała wtyczka która prowadzi część kabli gdzieś dalej - gdzie? Co gdzie uciąć i jak to przełożyć?
Przerabiał ktoś taki SWAP? Jakieś dobre rady?
: 2014-03-16, 20:07
autor: janusz
Vendo najlepiej przełożyć całą wiązkę i jej nie rzeźbić. Niestety, z racji, że robisz swapa z P10, to trochę rzeźby Cię czeka - zwłaszcza przy zegarach.
Będziesz siedział ze schematami od P10 i N14 i lutował przewody - dobrze jest to zrobić przed włożeniem wiązki do auta.
Zawsze możesz dorwać wiązkę od Sunnego GTI - będzie mniej rzeźby, bo tylko pod maską trochę.
: 2014-03-16, 22:21
autor: WuWa
Limon pisze:Jeśli ktoś mi znajdzie sr16ve N1 silnik na sprzedaż to myślę ze kupił bym go od ręki
Co do 20v to owszem jest kilkanascie sztuk
fajnie by było go zgarnąć ze skrzynią 6 biegowa
A co powiesz na to ,że znam człowiek z Warszawy co posiada na sprzedaż sr16ve nie pamiętam tylko czy to tawersja N1
Za to ja mam pytanie do Ciebie Limon ,czym się różni 20v od sr20ve i gdzie można go kupić ?
: 2014-03-16, 22:27
autor: bombel
WuWa, 20V ma 16V, ale tak sie tylko nazywa. Róznica jest, że był monmtowany w P12 i był już z cewkami na każdym garze
SR16VE jest kilka, ale żaden w wydaniu N1
[ Dodano: 2014-03-16, 22:31 ]
Komplecik:
http://www.ebay.com/itm/JDM-SR20VE-NEO- ... 71&vxp=mtr
: 2014-03-16, 22:34
autor: WuWa
bombel, Ok.Dziękuję za odpowiedź. To czyli 20v był montowany z 6 biegowym manualem ?
: 2014-03-16, 22:35
autor: bombel
Tak
: 2014-03-16, 22:37
autor: WuWa
Ale cena powala
: 2014-03-16, 22:38
autor: Vendo
Czyli wolę poszukać wiązki z sunnego gti. Co jeszczę potrzebuję z sunnego? Doczytałem się obu półosi i lewej poduszki silnika (patrząc w stronę kierunku jazdy).
: 2014-03-16, 23:00
autor: bombel
Vendo przeciez wszystko milion razy było napisane. Jeszcze skrzynia z polosiami, komp i ecuM
: 2014-03-16, 23:02
autor: DubSon
bombel pisze:ecuM
To tylko SR20DE
: 2014-03-16, 23:08
autor: bombel
De?
To jeszcze mamy takie w klubie??