Strona 8 z 10

: 2014-02-05, 21:28
autor: DubSon
Emu89 pisze:Panie dubson dla wyszukiwarki podales japan-korea-moto z dopiskiem ze wszyscy na forum od nich biora ... a ten silnik z allegro jest wlasnie wystawiowny przez nich a odradzasz
Chyba się nie zrozumieliśmy ;)
Napisałem że nie warto się bawić w SR16VE, a nie SR20VE :)

: 2014-02-05, 21:39
autor: Emu89
Aaaa to sorki to ja zle zrozumialem :))))

: 2014-02-06, 07:16
autor: Ryba
DubSon pisze: Napisałem że nie warto się bawić w SR16VE, a nie SR20VE :)
Dubson - uzasadnij dlaczego...

: 2014-02-06, 07:24
autor: bombel
Tu nie trzeba nic udowadniać. Mniejsza pojemnośc i mniejsza moc, a trzeba dokładnie to samo zrobić przy swapie

: 2014-02-06, 10:52
autor: Ryba
heh... zgada się, tyle że dlaczego do N/A wsadzają wałki oraz tłoki z sr16ve.

Nie jest czasem tak, ze ludziska wsadzają zdrowe wały od 2.0 do sr16ve i tym samym uzyskują pojemność 2.0 przy czym mają doprężające tłoki i ostrzejsze wałki na starcie. :D

: 2014-02-06, 11:38
autor: bombel
Ryba, wałki wsadzają ale nie serie tylko N1. Coobcio by uzyskać 2,0 musiał kupić kit do zwiększania pojemności. Poza tym znajdz mi SR16VE

: 2014-02-06, 11:58
autor: Ryba
ja mam sr16ve i to nie jest problem żeby taki silnik sprowadzić :D

Po za tym wałki z sr16ve nadają się idealnie do SR20VE tyle że N/A Te z sr16ve maja większe wzniosy zględem 2.0

: 2014-02-06, 12:02
autor: DubSon
Ryba, słaba dostępność, jak już się znajdzie, to wychodzi drożej niż SR20VE w PL.
Masz 175KM w serii iii... 161Nm :-?
Wiadomo, że tłoki są lepsze, wałki są lepsze nawet w serii 16VE niż w 20VE.
Ale to nie zmienia faktu, że chyba lepiej kupić 20VE w PL i dokupić tych parę gratów.

: 2014-02-06, 17:16
autor: adam_N14
Kluczowa chyba Będzie tu różnica w zakupie tych silników.
Osobiście wydaje mi się lepszą bazą takie 16VE
właśnie ze względu na wałki i tłoki o które zwłaszcza u nas
trudniej niż o wał czy korby od 2.0 skoro P11 ma identyczne jak VE.
Przy takim swapie zrzucenie czapki to nie problem a można przy
okazji poprawić trochę fabrykę :-D

: 2014-02-06, 17:24
autor: bombel
adam_N14 skoro SR16VE mając super wałki i tłoki ma mniej mocy, to chyba Sr20VE jest jednak lepsza opcją :D

: 2014-02-06, 18:10
autor: adrionGT
DubSon pisze:115KM ma z dwoma katalizatorami w serii, więc bez można liczyć na 120KM
A ile ma niutów ? :-)

: 2014-02-06, 20:08
autor: adam_N14
W SR16VE mniejsza pojemność to i mocy mniej.
Tylko przeliczając ile koni wychodzi z litra pojemności to już 1.6 wypada lepiej:
-SR16VE 175hp/1.6l ~109,3hp
-SR20VE 189hp/2,0l ~94,5hp
Coobcio wkładał wałeczki ze słabszego SR16VE do 20VE
nie dały takich przyrostów jak N1 ale poprawa na nich jest :-D .

PS. Osobiści też Nie zostałbym przy pojemności 1.6 tylko robił stroker na 2.0 :-)
Chodziło mi jedynie o to że mając w podobnej cenie jako bazę 16VE i 20VE
bardziej bym szedł w 1.6 tylko dlatego że łatwiej u nas znalezć wał i korby z SR20
niż takie wałki czy tłoki z SR16VE :-> .
A Czy to 1.6 zrobione na 2.0 czy 2.0 z gratami od 1.6 finalnie wyjdzie tak samo ;-)
Kwestia tylko cen zakupu i dostępności.

: 2014-02-06, 22:57
autor: DubSon
adam_N14 pisze:Kwestia tylko cen zakupu i dostępności.
Specjalnie wbiłem na ebay:
http://www.ebay.com/itm/Nissan-Primera- ... 85&vxp=mtr
Tu masz 16VE z 3kPLN, dodam, że najtańszy na ebay.
Nie masz pojęcia jaki ma stan, musisz słono zabulić za wysyłkę - o ile się zgodzą na wysyłkę do PL :)

U nas masz 20VE za 2650zł (wg. allegro).
Na miejscu możesz sobie dowolnie przebierać w silnikach, dostajesz klucze i rozkręcasz, oglądasz, oceniasz, wybierasz, kupujesz i sam wieziesz do domu.

Nadal lepiej jest kupić 16VE? Moim zdaniem - nie.

: 2014-02-07, 00:30
autor: adam_N14
DubSon- Zgadzam się z tobą :-)
Koszt transportu, dostępność i możliwość wyboru na miejscu
przemawia jak najbardziej za SR20VE :-)

Wcześniej porównywałem głównie fabryczną specyfikacje
tych silników i dostępności części pod kątem ich dalszej rozbudowy :-D.
Dostępność samych silników stawiając na tym samym poziomie.
Jeżeli celem jest swap VE bez planów na jego większe modyfikacje
to również brałbym SR20VE. Na miejscu można wybrać najzdrowszy,
włożyć, wystroić i cieszyć się z zabawy ;-).

: 2014-02-07, 09:01
autor: DubSon
adam_N14, wiadomo.
Jak ktoś nie liczy się z pieniędzmi, to dla niego żaden problem znaleźć SR16VE N1,
ściągnąć do PL i zrobić stroker na 2.0L.

: 2014-02-07, 09:43
autor: adam_N14
N1 czy 20V to jednak trochę inna liga :-P
Ale zgadzam się z tobą. Zależy co ktoś chce osiągnąć
i jaki budżet ma przygotowany.

: 2014-02-08, 00:38
autor: Limon
Jeśli ktoś mi znajdzie sr16ve N1 silnik na sprzedaż to myślę ze kupił bym go od ręki ;) Niestety jest temat nie do dostania. I raczej problem w dostępności tkwi ;)

Co do 20v to owszem jest kilkanascie sztuk ;) fajnie by było go zgarnąć ze skrzynią 6 biegowa ;)

: 2014-02-11, 20:47
autor: Jakub_Słabicki
Witam

Jakiś czas temu kupiłem N15 z silnikiem 1.4 87 km, jaki jest koszt wymiany silnika na wersję GTI= mam na myśli zarówno koszt silnika oraz robocizny :). Oraz do ilu koni takowy silnik GTI można "podkręcić". jestem nowy na forum więc prosze o zrozumienie :D

Pzdr

: 2014-02-11, 21:15
autor: bonzo
A czytać umie :?: bo wszystko napisane

: 2014-03-16, 19:59
autor: Vendo
Będę wkładał SR20 130KM z primery P10 do Sunnego N14 1.6 SR.
Z całą mechaniką sobie poradzę, pytanie mam tylko o elektrykę.
Jak dokładnie przełożyć wiązki, żeby to miało sens? Jest wiązka do ECU ale kable do sondy lambda i wentylatora chłodnicy wychodzą z grubej wiązki która idzie po pasie przednim - kompletnie nie kumam czemu? No i co z tym zrobić - przekładać całą wiązkę z primery łącznie z wtyczkami do świateł, wszystkimi bezpiecznikami, przekaźnikami itp.?
Przy wtyczce do ECU jest kolejna biała wtyczka która prowadzi część kabli gdzieś dalej - gdzie? Co gdzie uciąć i jak to przełożyć?
Przerabiał ktoś taki SWAP? Jakieś dobre rady?

: 2014-03-16, 20:07
autor: janusz
Vendo najlepiej przełożyć całą wiązkę i jej nie rzeźbić. Niestety, z racji, że robisz swapa z P10, to trochę rzeźby Cię czeka - zwłaszcza przy zegarach.
Będziesz siedział ze schematami od P10 i N14 i lutował przewody - dobrze jest to zrobić przed włożeniem wiązki do auta.
Zawsze możesz dorwać wiązkę od Sunnego GTI - będzie mniej rzeźby, bo tylko pod maską trochę.

: 2014-03-16, 22:21
autor: WuWa
Limon pisze:Jeśli ktoś mi znajdzie sr16ve N1 silnik na sprzedaż to myślę ze kupił bym go od ręki ;)

Co do 20v to owszem jest kilkanascie sztuk ;) fajnie by było go zgarnąć ze skrzynią 6 biegowa ;)
A co powiesz na to ,że znam człowiek z Warszawy co posiada na sprzedaż sr16ve nie pamiętam tylko czy to tawersja N1 ;)
Za to ja mam pytanie do Ciebie Limon ,czym się różni 20v od sr20ve i gdzie można go kupić ?

: 2014-03-16, 22:27
autor: bombel
WuWa, 20V ma 16V, ale tak sie tylko nazywa. Róznica jest, że był monmtowany w P12 i był już z cewkami na każdym garze

SR16VE jest kilka, ale żaden w wydaniu N1

[ Dodano: 2014-03-16, 22:31 ]
Komplecik: http://www.ebay.com/itm/JDM-SR20VE-NEO- ... 71&vxp=mtr

: 2014-03-16, 22:34
autor: WuWa
bombel, Ok.Dziękuję za odpowiedź. To czyli 20v był montowany z 6 biegowym manualem ?

: 2014-03-16, 22:35
autor: bombel
Tak

: 2014-03-16, 22:37
autor: WuWa
Ale cena powala :shock:

: 2014-03-16, 22:38
autor: Vendo
Czyli wolę poszukać wiązki z sunnego gti. Co jeszczę potrzebuję z sunnego? Doczytałem się obu półosi i lewej poduszki silnika (patrząc w stronę kierunku jazdy).

: 2014-03-16, 23:00
autor: bombel
Vendo przeciez wszystko milion razy było napisane. Jeszcze skrzynia z polosiami, komp i ecuM

: 2014-03-16, 23:02
autor: DubSon
bombel pisze:ecuM
To tylko SR20DE :P

: 2014-03-16, 23:08
autor: bombel
De? :P

To jeszcze mamy takie w klubie?? ;)