VQ30DE w Primerze??
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
taniej wyjdzie przerobić półosie z maximy które byśmy mieli w komplecie czyli ciach na pół i spawać
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Arias pisze:No to w miarę klaruje się teoretyczny przepis
Półosie to spawanie z dwóch, czy produkcja na zamówienie od nowa Jakie są koszta Ci którzy pakowali 2.0 do Micry mogli by się wypowiedzieć
Czy spawane, czy dorabiane. Decyzja należy do ciebie, o spawanych jak i dorabianych chodzą różne opinie. Ja mam spawane i na poprzednim siniku prędzej ukręciłem przegub zewnętrzny niż półoś. Ale przy sr20ve wiem, że będę musiał pomyśleć o dorobieniu półosi jak również zmianie układu napędowego na mocniejszy. Myślę, że przed ukręceniem półosi uratował mnie zewnętrzny przegub od micry, są one drobne i delikatne. W przypadku N16 sr20ve Gwaltek, który również miał półosie spawane przegub zewnętrzny jest masywniejszy i dwa razy ukręcał półoś. Teraz półosie zostały dorobione i wydaje mi ze powinno być ok. Czy spawane półosie, czy dorabiane? Wszystko zależy od budowy układu napędowego, od mocy jakie będą przenosić, obciążeń czyli jaka masę musza ruszyć i od poprawnosci umiejscowienia silnika. Wiec decyzja jest indywidualna do każdego modelu, projektu. Przy swapie na 3.0 do primery warto zorientować się czy średnice półosi, które mamy spawać w tym przypadku od silnika 3.0 a 2.0 są te same. Jeśli nie to pozostaje tylko dorobienie półosi na zamówienie.
A motor to lepiej QX czy US Wiadomo najlepiej VQ30DEK, ale cholernie ciężko znaleźć
OK jeżeli dobrze doczytałem to najlepszy DEK, potem QX i na końcu okrojony US.
Trzeba by w kupę zebrać informacje do tej pory znalezione
OK jeżeli dobrze doczytałem to najlepszy DEK, potem QX i na końcu okrojony US.
Trzeba by w kupę zebrać informacje do tej pory znalezione
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
niestety, ale z Ryba tak mi dokładnie wyklepał temat przez telefon, że po głębszej analizie musiałem spasować.
VQ30 jest cholernie ciężki ze skrzynią i mamy "marne" 200KM, taniej i z lepszym efektem jest SR20 modzić
VQ35 to już inna bajka, silnik ciekawy mocny, ale dużo jest kombinowania, skrzynia na linki, drogi koszt zakupu, ciężka dostępność i nie pierdzielić głupot o velsatisie, espace i innych gównach, które mają tylko namiastkę VQ35 Nissana
VQ30 jest cholernie ciężki ze skrzynią i mamy "marne" 200KM, taniej i z lepszym efektem jest SR20 modzić
VQ35 to już inna bajka, silnik ciekawy mocny, ale dużo jest kombinowania, skrzynia na linki, drogi koszt zakupu, ciężka dostępność i nie pierdzielić głupot o velsatisie, espace i innych gównach, które mają tylko namiastkę VQ35 Nissana
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Marne 200KM ale prawie 300NM na seryjnym silniku, w SR możesz o tym pomarzyć, chyba że sobie turbo ustrugasz. Co do wagi VQ30 ze skrzynią jest cięższy o 10kg od np. CA18...Arias pisze:niestety, ale z Ryba tak mi dokładnie wyklepał temat przez telefon, że po głębszej analizie musiałem spasować.
VQ30 jest cholernie ciężki ze skrzynią i mamy "marne" 200KM, taniej i z lepszym efektem jest SR20 modzić
VQ35 to już inna bajka, silnik ciekawy mocny, ale dużo jest kombinowania, skrzynia na linki, drogi koszt zakupu, ciężka dostępność i nie pierdzielić głupot o velsatisie, espace i innych gównach, które mają tylko namiastkę VQ35 Nissana
Jak masz kabonę to ładuj od razu VQ35, gabaryty są te same.
Skrzynia z VQ jest sporo cięższa niż w SR.
[ Dodano: 2015-09-08, 19:53 ]
gdzieś widziałem info, że kompletny SR z osprzętem i skrzynią waży ok 190Kg, kiedy VQ30 250kg
[ Dodano: 2015-09-08, 19:53 ]
gdzieś widziałem info, że kompletny SR z osprzętem i skrzynią waży ok 190Kg, kiedy VQ30 250kg
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
bombel, Chyba jednak nie, VQ30 waży z tego co wyryłem w internetach od 320lbs do 330lbs. Nie znalazłem oficjalnej wagi tego silnika. Z tym dużo cięższym możliwe że chodziło Tobie o VG30 na żeliwnym bloku z 300zx
Arias, masz rację skrzynia jest na pewno cięższa, ale nie zmienia to faktu że nie jest to nic dziwnego, mocny motor w dużej kaście jaką jest maxima, no jak by nie patrzeć ta skrzynia musi być wytrzymała co przekłada się na gabaryty i wspomnianą wcześniej już wagę. Co ciekawe skrzynia jest to seria RSF50 więc można by coś wydłubać z przełożeniami od np. CA18 gdzie również występuje ta skrzynia.
Arias, masz rację skrzynia jest na pewno cięższa, ale nie zmienia to faktu że nie jest to nic dziwnego, mocny motor w dużej kaście jaką jest maxima, no jak by nie patrzeć ta skrzynia musi być wytrzymała co przekłada się na gabaryty i wspomnianą wcześniej już wagę. Co ciekawe skrzynia jest to seria RSF50 więc można by coś wydłubać z przełożeniami od np. CA18 gdzie również występuje ta skrzynia.
https://www.youtube.com/watch?v=L8FQgPrkW9M
Tu jest grubo https://www.youtube.com/watch?v=e1cqVFdEI9k
Tu jest grubo https://www.youtube.com/watch?v=e1cqVFdEI9k
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
robimy off-topa ale tu jest taki projekt
http://olx.pl/oferta/nissan-sunny-turbo ... e7d1b2ebde
widział to ktoś
http://olx.pl/oferta/nissan-sunny-turbo ... e7d1b2ebde
widział to ktoś