Strona 1 z 1

Podciśnienie regulatora ciśnienia paliwa

: 2016-04-23, 07:51
autor: garygary
Ostatnio jeździłem z odpietym podciśnieniem regulatora ciśnienia paliwa, setka znacznie lepiej się zbierała, ale paliła proporcjonalnie więcej do "przyrostu". Owszem



Zastanawiam się, czy z pompą paliwa wszystko jest w porządku?
I czuje u Was taki mod tez powoduje pewne przyrosty, no bo na logikę jak paliwo nie wraca z listwy to i mieszanka bogatsza.

Wykombinowalem, że można by na wężyk podcisnieniowy zamontować jakiś elektroniczny zaworek, obsługiwany przyciskiem z kabiny (jazda z odpietym wezykiem na codzień dewastuje portfel :D )

Skąd przypasować taki zaworek. Żeby można go było uruchamiać z kabiny? Ewentualnie i to juz wersja profesjonalna, można by było wpiąć się w jakiś sposób w np. Czujnik położenia przepustnicy, żeby podciśnienie odłączalo się np przy 4k obr?
Obrazek

: 2016-04-23, 17:47
autor: VE Killer
Mod na poziomie power button

[ Dodano: 2016-04-23, 18:52 ]
Podepnij zegar cisnienia paliwa na listwie i porownaj jak zachowuje się cisnienie z i bez wężyka. A druga sprawa to podlącz sondę afr i porownaj wskazania. Wyniki z dupohamowni są alo interesujace :)

: 2016-04-24, 08:55
autor: garygary
VE Killer, nie mam możliwości podpięcia się żadnym sprzętem :-)

: 2016-04-24, 09:09
autor: VE Killer
garygary pisze: z odpietym podciśnieniem regulatora ciśnienia paliwa, setka znacznie lepiej się zbierała
zrób pomiar na hamowni z podpiętym i odpiętym podciśnieniem będziesz miał odpowiedz czy ta teoria ma prawo bytu

oczywiście pod warunkiem ze Twój regulator jest sprawny i działa prawidłowo

: 2016-04-24, 17:07
autor: garygary
VE Killer, na podłączonym tez zapie*dala :mrgreen: wiec chyba jest sprawny

: 2016-04-24, 18:17
autor: wojtus
Pompa paliwa się wyłącza czy pracuje cały czas?

: 2016-04-24, 19:15
autor: VE Killer
garygary pisze:VE Killer, na podłączonym tez zapie*dala :mrgreen: wiec chyba jest sprawny
no jeżeli w taki sposób sprawdzasz czy regulator ciśnienia prawidłowo funkcjonuje to już nie mam pytań. powodzenia w dalszych modach

: 2016-04-25, 06:44
autor: garygary
VE Killer, nie jest to kwestia tego czy w taki sposób sprawdzam, nie mam możliwości sprawdzenia na hamowni.

Wpadłem na pomysł, podzielilem się nim na forum, być może ktoś już temat przerobił i jest w stanie określić czy to coś daje, czy nie.

Może nawet ktoś z forumowiczów ma dostęp do hamowni, u wujka szwagra, kolegi, brata, lub własnej i nie musi wykładać $$$.

Nie zrozum mnie źle, ale równie dobrze można powiedzieć komuś kto np. Prosi o opinie na temat tarcz hamulcowych, albo auta znalezionego gdzieś tam "a weź kup i se sprawdź".

[ Dodano: 2016-04-25, 07:48 ]
wojtus, ciężko stwierdzić, nie słychać żeby pracowalaa ciągle. Myślę, że jest to kwestia tego, że nadmiar paliwa nie wraca, dzięki temu, po przgazowani mamy do dyspozycji nadmiar waszki na listwie.

: 2016-04-25, 07:32
autor: VE Killer
Ty na wstępie stwierdzileś ze z odpietym podcisnieniem auto lepiej się zbiera i stąd ta dyskusja. Mi wizyta na hamowni nie potrzebna zeby stwierdzić ze to mit tak jak w przypadku moda rozrzadu czy power buttona. Wszysct się upierali ale jak ktoś w koncu zrobil pomiar na hamowni to się okazalo jak to dupohamownie są dobrze skalibrowane. Sa pewne zasady i ppewien poziom AFR przy ktorym siknik ma największe osiągi.Zadne dolewanie paliwa w seryjnym motorze nie polepszyosiągow a wrecz moze poggotszyć.

: 2016-04-25, 08:17
autor: rz
Ja nie wiem czy czasem foo nie przerabiał tego tematu właśnie na hamowni (w czasie hamowania ex foowoza).

: 2016-04-25, 09:12
autor: garygary
VE Killer, zapytałem tez czyu kogoś, odcięcie wężyk powoduje przyrosty, wg mojego odczucia tak.

Być może przy seryjnym silniku będzie gorzej, u mnie (nie chodzimi o to, że mam niewiado jak zdlubane auto, bo takie nie jest) jest wywalony kat i zrobiony dolot. Więcej powietrza, więcej paliwa, ciut luźnejszy wydech. rz, poszukam

: 2016-04-25, 10:49
autor: VE Killer
oki :-P

: 2016-04-25, 10:57
autor: rz
w temacie foo o jego NX-ie gdzies.

: 2016-05-03, 13:14
autor: DubSon
Usuwając to podciśnienie ustawiasz ciśnienie paliwa na stałą wartość - dla serii to chyba wtedy 3b (z podłączonym podciśnieniem na wolnych obrotach chyba 2.5b).

Nakręciłem dla Ciebie filmik jak to wygląda u mnie - sorry za bałagan - pod maską wersja beta :P

Obrazek