Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

zmiana oporu układu kierowniczego

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

zmiana oporu układu kierowniczego

Post autor: garygary » 2016-04-01, 12:34

Ostatnio jeździłem bmw e66, i jak to w nowszych samochodach jest tam kilka ustawień trybu jazdy, przy zmianie na sport, zmienia się opór na kierownicy (pracuje z większym oporem)

W mojej setce wspomaganie kierownicy (pomimo małej kiery) jest bardzo "miękkie" co powoduje średnią precyzję prowadzenia, zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zrobienia sztywniejszego układu kierowniczego, np. Przez podmiaęy kółka pompy wspomagania na mniejsze? Teoretycznie można zdjąć pasek, ale nie chce kompletnie rezygnować ze wspomagania.

Są jakieś pomysły?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-04-01, 13:03

Gesty olej :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-04-01, 13:22

Masz pewność co do pompy/magla ori GTI? One działają dość oporowo, w stosunku do 1.4/1.6. Jak już coś, to dlaczego na mniejsze? ;)

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-04-01, 13:28

szersze opony :-)
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-01, 13:29

Raczej oni z gti, samochód nie był swapowany, a kiera chódzi za miękko jak dla mnie.
A mniejsze kółka żeby wspomaganie chodziło ciężej

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-04-01, 13:46

Mniejsze będzie się szybciej kręcić
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-01, 14:10

Dlatego kombinuje coś z tym wspomaganiem, opony docelowo mają być 195/45 albo 50. Musze tylko najpierw któreś felgi pogonić

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-04-01, 16:54

czyli musisz dac wieksze kolo, zeby zmniejszyc szybkosc wirnika pompy, moze pomoze


a na pewno jest bezpieczniejszym manewrem niz gestszy olej ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-04-01, 17:15

Ile obrotów kiera masz od pozycji 'center' do oporu? Ewentualnie ile od oporu do oporu ;)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-04-01, 17:36

Ad@mus pisze:czyli musisz dac wieksze kolo ;)
No nie wytrzymał i nie dał pomyśleć właścicielowi tematu... a tak to narobiłby się, zaklną szpetnie, ale nauczył przy tym czegoś :]

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-01, 21:36

Ad@mus, a nie mniejsze?
rz, z prostych kół do max skreconych półtora obrotu

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-04-01, 21:53

Nissany - stare - mają to do siebie, że wspomaganie jest mechanicznie. Im się szybciej jedzie tym wspomaganie jest coraz słabsze :] Dalej temat pozostawiam do własnych przemyśleń i rozważań.

Przełożenia, koła pasowe etc. - fizyka, szkoła podstawowa (kto miał 8-mio latkę) lub szkoła średnia (kto zaliczył gimbazę) do przypomnienia sobie :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-04-02, 00:07

foo, jednak coś myśleć ludzie będą :D bo jednak prosta odpowiedź a ile skomplikowanych pytań :)

janusz, jaka fizyka ? :D jaka gimbaza... ja to wszystko na przerzutki szimano przeliczam :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-02, 10:30

Ad@mus, hehe tez myślałem o przerzutkach, i na większych zębatych pedały pracowały lżej, dlatego czy na pewno większe kolo trzeba zamontować?

janusz, a to nie jest tak przypadkiem, że im szybciej jedziesz tym pompa szybciej pracuje i kierownica "miękkie"?

No no tak, jak odpalić silnik i kręcisz fajerą, to działa wspomaganie ale jak wkręcić silnik na obr. To łatwiej się kręci kierownicą, jak jedziesz to dodatkowo koła się kręcą, wiec opór jest mniejszy, czyli jadąc szybciej opór dodatkowo się zmniejsza, nie?

[ Dodano: 2016-04-02, 11:32 ]
I jeszcze pytanie o kolumnę kierownicy, da się ją przerobić tak, żeby zmniejszyć ilość obrotów do pełnego skrętu kół?

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-04-02, 10:38

W dziale gielda ktos kiedys sprzedawal taki patent do n14-tki

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-02, 11:00

rz, wiem, pamiętam to ogłoszenie. Zastanawiam się tylko czy można seryjna kolumnę tak wymodzic

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-04-02, 11:15

To była seryjna tak wymodzona
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-04-02, 21:06

nie wymodzona tylko to byl steering quickner
ma to w rajdówce teraz Luki CRX, na onboardach mozecie zobaczyc o ile się skraca ster kierownicy
garygary pisze:myślałem o przerzutkach
w takim razie powiedz mi, jak mialeś ustawioną najlżejszą przerzotkę to z przodu byla mala zebatka a z tylu duza tak?

czy pomimo wysokich obrotów, generujących przez dwoje kopyta (powiedzmy, że jest to w przenośni silnik) to jechaleś szybko czy wolno (tutaj utożsamiaj predkość jazdy rowerem z prędkością obrotów pompy wspomagania)

garygary, czasem pomysl lopatologicznie ;) na chlopski rozum. INŻ nie mam, a wszystko co robie jest bylo by dla inzyniera prymitywne.... 8-)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-04-02, 22:11

garygary, właśnie jest na odwrót. Chodzi o zmniejszenie siły wspomagania. Daje to większą kontrolę nad autem. Na parkingu, gdzie się turlasz chodzi o szybkie manewrowanie kierą - duża siła wspomagania, łatwe kręcenie kierą.
Zapier....sz po zakrętach wspomaganie Ci nie służy, bo tracisz kontrolę nad autem, nie czujesz go jak się składa do zakrętu. Kiera za "miękko" się kręci, nie czujesz jak skręcasz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-02, 22:57

Ad@mus,kurcze miałem skladaka :-| nie no żartuję, faktycznie mniejsze trzeba zamontować coś mi się pokręciło

janusz,zgadzam się w 100%, tylko tak pompa jest napędzana z silnika im silnik ma wyższe obroty, tym pompa daje większe ciśnienie tak? A im ciśnienie jest większe tym kiera luźnej chodzi.

Czy coś znowu poje***em?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-04-02, 23:01

garygary, im masz wyższe ciśnienie w układzie tym kiera ciężej pracuje :] Tylko jak na postoju będziesz trzymał na obrotach to tego nie odczujesz, dopiero jak jedziesz z większą prędkością.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-04-02, 23:19

Ok czyli mniejsze kółka zmienią nam j jak by przełożenie. Ale teraz jak będzie mniejsze kolo to ciśnienie się nie zmniejszy przypadkiem?
Po 2 wiadomo, że pompa obciąża dodatkowo silnik. Czy kółko mniejsze od seryjnego nie będzie nadmiernie obciążać silnika?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-04-02, 23:27

garygary, no nie... pomysl jeszcze raz!
jesli chcesz zmniejszyc sile wspomagania to daj nizsze cisnienie=wieksze kolo
zdawcze kolko te z silnika szybciej sie obraca wzgledem powiekszonego kola na pompie i tym samym pompa ma mniejsze obroty niz oem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-04-03, 08:25

janusz pisze: im masz wyższe ciśnienie w układzie tym kiera ciężej pracuje.
Ad@mus pisze:jesli chcesz zmniejszyc sile wspomagania to daj nizsze cisnienie
<bezradny> ja już sam zdurniałem :)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-04-03, 08:48

Dobra:
- pompa pompi tylko przy ruchach kierownicy,
- za ciśnienie podawane na listwie kółko odpowiada tylko pośrednio,
- zaworek z bajpasem zmniejsza ciśnienie podawane na listwę wraz ze wzrostem (ciśnienia) prędkości obrotowej kółka.

I co dalej? Większe v mniejsze v OEM & or modyfikacja zaworu?

wodzirej
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-01-16, 09:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wodzirej » 2016-11-29, 12:13

wszystko ok, ale pozostaje kwestia maglownicy, która będzie to musiała wytrzymać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”