Strona 1 z 1

Pompy Paliwa

: 2013-06-26, 19:30
autor: garygary
Witam,

Chcę się dowiedzieć jak wygląda sprawa z pompami paliwa.
Mianowicie chodzi mi o podstawy bardziej, czyli:

Pompa ładuje z konkretnym (stałym) ciśnieniem paliwo do silnika przez regulator ciśnienia paliwa. Regulator określa ostateczne ciśnienie, pod jakim wpada ono przez wtryski do silnika, tak?

I teraz moje pytanie. Czy wymiana samej pompy paliwa w N13, na taką z 200sx'a zmieni cokolwiek, czy potrzebna będzie też wymiana regulatora ciśnienia paliwa? Bo jeśli się nie mylę to pompka z 200sx'a chyba pompuje mocniej niż seria w N13?

Za pomoc dziękuję z góry :mrgreen:

[ Dodano: 2013-06-28, 15:26 ]
Widzę że temat ciweszy się dużym zainteresowaniem

[ Dodano: 2013-06-28, 15:27 ]
:-o

: 2013-07-01, 16:34
autor: alfabox
Jeśli zastosujesz pompę na taką z 200sx'a ,poprawi Ci się wydajność układu zasilania,
natomiast ciśnienie jest limitowane regulatorem ciśnienia.
Nie jest to widoczne podczas normalnych pomiarów cisnienia ,
ale przy silnikach które są zmodyfikowane zwłaszcza doładowanych i mają większe zapotrzebowanie na paliwo w górnych partiach obrotów i podczas wyciskania z nich kolejnych kucyków ,
ze względu na niedostateczną wydajnośc pompy ciśnienie ma tendencję do opadania,przez co nie jest możliwe uzyskanie żądanego składu mieszanki.
Stosuje się między innymi nastawne regulatory ciśnienia ,
żeby w tym samym czasie otwarcia wtrysku zaaplikować większą dawkę paliwa.
Oczywiście wszystko trzeba zsynchronizować poprzez odpowiednie zestrojenie jednostki sterującej.

: 2013-07-01, 19:17
autor: garygary
I o taką odpowiedź mi chodziło :)

Słyszałem też że, np. w hondach przy standardowym regulatorze ciśnienia paliwa, oprócz wężyka "pomującego" i zwotnego jest jeszcze podciśnienie które steruje jakby przepustowością regulatora (tak to rozumiem - wiecej gazu, większe ciśnienie paliwa za regulatorem). Więc zakładając wydajniejszą pompe paliwa, przy mocniejszym "depnięciu" uzyskamy dodatkową moc. Czy tak?

Ogólnie pytanie brzmi tak- Czy wymieniając samą pompę paliwa uzyskamy jakikolwiek przyrost mocy (jeśli tak to chyba w górnym zakresie obr ?)

: 2013-07-01, 19:26
autor: Pawel18PL
Nie steruje przepustowością a ciśnieniem w układzie. Zakładając, że paliwo do silnika jest podawane pod ciśnieniem 3 bary musisz wziąć dwie składowe tego ciśnienia. Pierwszą jest podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym za przepustnicą i wynosi ono od ~-0,8 przy jezdzie bez gazu (zamknięta przepustnica) do 0 przy otwartej w pełni przepustnicy. I teraz przy zakładając że masz podciśnienie na poziomie -0,5 bara to paliwo musisz podać 2,5b co w sumie daje 3bary :) Tak działa regulator :)

Samą pompą nie uzyskasz więcej mocy na obecnym setupie ale pójdziesz w stronę bezpieczną i przyszłościową.

: 2013-07-02, 11:57
autor: Adams
Teoretycznie jest oczywiście taka możliwość - jeśli Twoja pompa jest walnięta :)
Ogólnie jest tak jak napisał Paweł, a jeśli chcesz podwyższyć ilość benzyny wpadającą do komór o ~taką samą wartość w całym przedziale obrotów to powinieneś iść w nastawny regulator paliwa, ew jakąś seryjną jednostkę o trochę wyższym ciśnieniu nominalnym. Przy czym imho zabiegi takie mają sens jedynie w połączeniu z innymi nawet niedużymi modami i strojeniem...