Strona 1 z 2

[N14] Swap silnika GA16DS na gaźniku W traweler 4x4 kombi

: 2013-04-04, 21:48
autor: Jano_92
Witam
Mam nissana sunny traweler 4x4 1.6 16v GA16DS na gaźniku.

Mam pomysł na zmianę głowicy z gaźnikowej na wtryskową,jeśli jest to nie do wykonania w rossądnej cenie to myślałem też nad zmianą całego motora i zostawieniem oczywiście starej skrzyni bo zależy mi na napędzie 4x4 i zrobienie z tego autka fajną bryczkę...Autko było w dość opłakanym stanie gdy je zciągnołem od pewnej rodziny w której było traktowane jako typowy wół roboczy i przeprawówka w zimę...W autku zrobiona jest już podłoga,chciałem je doprowadzić do stanu idealnego,pomalować,zrobić tapicerkę itp
Z góry dzięki za pomoc,jestem nowym urzytkownikiem tego forum,po mimo wszystko sprawdziłem i niestety nic nie znalazłem na temat swap'a takiego silnika.

: 2013-04-04, 21:52
autor: Cubuś
Dlaczego chcesz zmienić gaźnikowca? Masz jakieś problemy z nim?

: 2013-04-04, 22:14
autor: Chemik
witamy na forum,ciekawe auto,zawsze myslałem czy nie dało by rady rwd zrobić :mrgreen: a tak na powaga właśnie tak jak cubuś pisze,jaki jest powód,silnik juz nie domaga,czy co?tak w nawiasie mówiąc,jeżeli masz takie plany co do odnowy auta fajnie gdybys w przyszłości zaprezentował autko i na bierząco informował o naprawach modyfikacjach itp,bo to rzadki okaz 4x4

: 2013-04-04, 23:46
autor: ciapek
Popieram przedmówców, jeżeli sie nic z tym gaźnikiem nie dzieje to go zostaw, szkoda hajsu na wykładać taką przeróbkę.
Robiłem taką przekładkę w swoim aucie (GAxx z DS na DE) i za te pieniążki bym miał ITB i grubiej pomodzone w silniku. :roll: Nie żałuję tej przekładki ale teraz bym wybrał inna droge ;-)

: 2013-04-05, 06:17
autor: bombel
Z DS na DE chyba bym odpuścił. Ja bym wolał zrobić przeszczep na graty z GTI-Ra

: 2013-04-05, 12:03
autor: dylson
Jano_92 pisze:Mam pomysł na zmianę głowicy z gaźnikowej na wtryskową
Dlaczego myslisz ze glowice sa inne?

: 2013-04-05, 12:15
autor: sergiej
dylson są inne

: 2013-04-05, 12:18
autor: bombel
Wałki sa inne, ale tak to chyba tylko kolektorami się różnią?

: 2013-04-05, 12:21
autor: scubzik
głowice prawie niczym się nie różnią .. oprócz podfrezowania na wtryski .. Swego czasu u Sunniaka w aucie śmigała głowa z DSa ... z tego co kojarzę .. ale zasilana wtryskami .. i działało :) A wałki faktycznie są inne .. no i we "wtryskowcu" nie ma gniazda na pompę paliwa jeśli się nie mylę ..

: 2013-04-05, 12:54
autor: sergiej
ale coś tam trzeba przerabiać pod kolektor od DE o ile dobrze pamietam wiec nie jest P n P ...tez kiedys sie zastanawiałem czy nie włożyć do siebie sprawnego słupna z DSa i przerobić głowe pod wytrysk

: 2013-04-05, 13:01
autor: scubzik
sergiej, tego nie powiem na 100% .. ale z tego co kojarzę.. to jakiś niuansik tam był .. Tak naprawdę seria GAXXDE jest w prostej linii następcą DS i nie jest za wiele zmieniona .. te same bebechy (oprócz wałków), prawie ten sam osprzęt .. itp ..

: 2013-04-05, 13:06
autor: sunniak1.6sr
Potwierdzam słowa Scubza, o tym że miałem głowicę od ds-a z zamontowanymi wałkami od de dowiedziałem się dopiero po tym jak ją zdjąłem , następna de-oska weszła bez żadnych przeróbek

: 2013-04-05, 13:12
autor: scubzik
sunniak1.6sr pisze:Potwierdzam słowa Scubza
uff :)) czyli pamięć mnie nie myli :)

: 2013-04-05, 13:12
autor: sergiej
no dobra to przyznaje sie do bledu ...jak ogladalem kiedys slupek od DSa to wydawalo mi sie ze mocowanie kolektora troche inne plus jakis dodatkowy otwor gdzies byl ale nie pamietam od czego ...ale widocznie to tylko moje zludzenie bylo

: 2013-04-05, 13:20
autor: dylson
Wlasnie o to mi chodzi, ze przeciez wtryski nie sa w glowicy bo to nie diesel czy benzyna z bezposrednim wtryskiem tylko w kolektorze ssacym. Glowicy nie trzeba przerabiac ani zmieniac jesli kolektor z DE podejdzie.
Najlatwiej kupic druga primere na wtrysku jako dawce.

: 2013-04-05, 14:53
autor: bonzo
dylson pisze:Glowicy nie trzeba przerabiac
Trzeba pod frezować w głowicy na wtryski Uszczelki kolektora tez się różnią

: 2013-04-05, 18:07
autor: sunniak1.6sr
w teorii trzeba frezować w praktyce jeździłem bez frezowania nie wiedząc o tym , a auto osiagi miało bardzo dobre.

: 2013-04-05, 20:37
autor: Jano_92
Moim celem jest zwiększenie kopa na starcie przede wszystkim,ale to plan na sam koniec jeśli regulacje gaźnika nie pomogą;) w tym momęcie jest jeszcze łąciaty w lato będę się brał za wybebeszenie całęgo środka i piaskowanie i doprowadzenie podłogi i podwozia do stanu idealnego,przedtem za brdzo o niego nie dbali :sad: a co do historii tego autka to kupione było z rozwalona skrzynią biegów musiałem ściągać z nad morza urzywkę,po wymianie skrzyni spawanie podłogi bo była jak ser szwajcarski,następnie wymieniłem laczki na 205/50R16 docelowo ma być profil 40,aluski pochodzą z opla otwór piasty przetoczony i teraz gra i buczy choć też muszę je odnowić,ostatnio niestety facet rozbił mi szybę przednią i dziś na cholu wrucił do domu gdyż alternator odmówił posłuszeństwa i zaczoł dymić ; /.Musze tez podłóżnicę połatać bo przęgladu nie ma szans zrobić a akurat mocowanie stabilizatora mostu się urwało i jest trochę kiepsko...zdjęcia możę wrzuce jeszcze dziś

: 2013-04-06, 18:52
autor: Cubuś
Gaźnik lepiej ciągnie od dołu niż silnik na wtrysku, więc jeżeli ogarniesz gaźnik lub zmienisz go na ten bez elektryki to zbędne będzie swapowanie.

: 2013-04-28, 03:30
autor: vixo
Jano_92, coś działasz :?:

: 2013-05-03, 11:45
autor: Jano_92
Sory za brak odpowiedzi,miałem ostatnie 3 tygodnie napięte w pracy i nie było mnie w ogóle w domu...w tym momęcie zastanawiam się jakby zmiejszyć spalanie na tym co mam bo ma 12-13 benzyny i 13-14 gazu myślę żeby wstawic mu blosa i tu moje pytanie,mianowicie do puszki filtra powietrza dochodzą wężyki z podciśnienia z tego co wiem jeden z nich gdzies powinien być podłączony ale jest ucięty,mniejsza z tym, pytanie brzmi czy mogę wywalić podciśnienie,wyczytałem na jednym poście że można to zrobić bez skutków ubocznych,lecz chcę się upewnić,a jeśli nie mogę tego wywalić wszystkiego,jak zamontować tego blosa...ostatnio też gdy ogladałem ta puszkę i chciałem ją całkiem wymontować okazało się że jest luźna i osadzona była na czerwonym silikonie,wydaje mi się że to też mogło powodować osłabienie auta i zakłucenia pracy

: 2013-05-03, 12:02
autor: scubzik
Jano_92, część można wywalić (min ten od boosta) a resztę po prostu zaślepić (te co idą przy kolektorze - bo będzie zasysał lewe powietrze). BLOS mimo , że dedykowany do wtrysków daje radę przy gaźniku. Jeśli montujesz BLOS to wywal cały dolot i zrób nowy. Będziesz miał problem przy zamocowaniu kolana na gaźniku bo rant jest mały .. są trzy opcje -
- gówniana:montaż na silikon i opaskę,
- trochę lepsza - robisz dziurę w kolanku i przytwierdzasz kolano śrubą od ori puszki - będą zawirowania mieszanki przez ten "cyngiel"
- najlepsza: dorób pierścień (adapter) na gaźnik z teflonu lub mosiądzu

: 2013-05-03, 22:09
autor: Jano_92
No miałem taki zamiar(nowy dolot) :mrgreen: wiem że to trochę żałosne ale uściślij co to boost?,bo ten obiekt znajdujący się na lewym nadkolu znam pod nazwą (AVI),co do blosa,kolega montuje i reguluję i powiedział że to dobrze się sprawdza;) a zależy mi żeby usprawnić tą zapomnianą maszynke,początkowo chciałem sprzedać nissana ale kto pojeździ nissanem nie będzie chciał innego auta wiem co mówię bo to już 2 w moich rękach;)
Mając na myśli 3 najleprze rozwiązanie masz na myśli masz to co na zdjęciach z tego posta "viewtopic.php?t=4144"

: 2013-05-04, 12:21
autor: scubzik
Jano_92, dokładnie coś takiego :

Obrazek

z tym, że ja mam na wcisk (bez poprzeczki i śruby) i dla pewności pojechane silikonem (w sumie niepotrzebnie bo jest szczelne)

ten "boost" to taki czarny element na lewym nadkolu (u mnie podpisany był boost sensor), ale całość to faktycznie AIV

: 2013-05-23, 16:34
autor: Jano_92
Witam kolegów po dłuższej przerwie,moje pytanie będzie trochę odbiegać od tematu ale potrzebuje kilka zdjęć tylnego zawieszenia,mocowania belki ogólnie połowę tylną podwozia z Sunny'ego y10 gdyż zastanawiam się nad zmianą budy bo moja jest w dość kiepskim stanie,a co do modyfikacji to jak na razie jestem w trakcie montowania blosa,wymiany przewodów hamulcowych.

: 2013-05-23, 16:43
autor: vixo
Zdjęcia W10 mógłbym Ci porobić ;)

: 2013-05-25, 22:46
autor: Jano_92
Jeśli możesz to zrób napewno się mi przydadzą :-D w tym momęcie jestem w fazie kosztorysu ile by mnie naprawa kosztowałą a ile zmiana budy :-D

: 2013-05-26, 11:07
autor: DubSon
TO rezygnujesz z 4X4?

: 2013-05-26, 14:36
autor: Jano_92
nie kolego nie mam zamiaru zrezygnować choć wiele osób mi to doradza i części dostać do niego to też masakra ale kombinuje jak go uzdrowić,problem w tym momęcie jest taki że chciałbym reparaturki dostać do błotników ale nie ma takowych nigdzie na rynku

: 2013-05-26, 14:38
autor: vixo
w 4x4 podłoga jest inna. Mógłbyś jakieś zdjęcia wrzucić :?: