VVL w N16
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
VVL w N16
Proszę o sugestię na temat swapu SR20VE do budy n16 1.8 co muszę mieć żeby zrobić to kompleksowo? Rozumiem że oprócz silnika pewnie trzeba dokupić skrzynie i półosie a co wiązką ? o czymś napewno nie wiem a chętnie się dowiem
http://chomikuj.pl/bmbl80/P11-144MRC pisze:kiedyś czytałem że w 1.8 jest taka jak w SR20DE ?
mt.pdf strona 86/92
Kiedyś też spec od skrzyń w Siedlcach tez mi to powiedział
Spec od skrzyń powiedział Ci to co chciałeś usłyszeć Bombel czy widziałeś obok siebie te 2 skrzynie? Po kiego grzyba powtarzasz te same bzdury już w 2 temacie?
Obie skrzynie mają te same przełożenia i na tym podobieństwo się kończy.
Co do wsadzania SR'a do N16 to wszystko zależy od tego czy jest to wersja przed FL czy po FL.
Do zabawy z wersją przed FL potrzebne będą:
silnik
skrzynia
wiązka
łapy silnika
chłodnica
Do zabawy z wersją po FL potrzebne będą:
silnik
skrzynia
wiązka
łapy silnika
chłodnica
przerobienie układu paliwowego (jest bez powrotu)
zabawa z wiązką i szyną CAN (po FL praktycznie wszystko jest na CAN'ie)
pedały z wersji przed FL (po FL jest drive-by-wire) i dorobienie linki gazu
W obu przypadkach mnóstwo cierpliwości i pieniędzy, aby zrobić to porządnie - bez przysłowiowego druta.
Obie skrzynie mają te same przełożenia i na tym podobieństwo się kończy.
Co do wsadzania SR'a do N16 to wszystko zależy od tego czy jest to wersja przed FL czy po FL.
Do zabawy z wersją przed FL potrzebne będą:
silnik
skrzynia
wiązka
łapy silnika
chłodnica
Do zabawy z wersją po FL potrzebne będą:
silnik
skrzynia
wiązka
łapy silnika
chłodnica
przerobienie układu paliwowego (jest bez powrotu)
zabawa z wiązką i szyną CAN (po FL praktycznie wszystko jest na CAN'ie)
pedały z wersji przed FL (po FL jest drive-by-wire) i dorobienie linki gazu
W obu przypadkach mnóstwo cierpliwości i pieniędzy, aby zrobić to porządnie - bez przysłowiowego druta.
onyxx:
2,0 -> http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissa ... 77020.html
1,8 -> http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissa ... 98902.html
Na moje identyczne
P11.144 ma inną skrzynię niż pozostałe SR20
2,0 -> http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissa ... 77020.html
1,8 -> http://allegro.pl/skrzynia-biegow-nissa ... 98902.html
Na moje identyczne
P11.144 ma inną skrzynię niż pozostałe SR20
Dla wyjaśnienia i potwierdzenia - kolega onyxx przeszedł operację przeszczepiania SR"cośtam" do N16 więc wie dokładnie, co pisze oraz jaki nakład pracy jest potrzebny
Skrzynie są podobne, ale nawet w P11.144 są niestety trochę inne mocowania z tego co wiem i nie podchodzi to niestety p'n'p...
Internalsy są takie same.
Skrzynie są podobne, ale nawet w P11.144 są niestety trochę inne mocowania z tego co wiem i nie podchodzi to niestety p'n'p...
Internalsy są takie same.
Dzięki MasMas pisze:Dla wyjaśnienia i potwierdzenia - kolega onyxx przeszedł operację przeszczepiania SR"cośtam" do N16 więc wie dokładnie, co pisze oraz jaki nakład pracy jest potrzebny
Miałem to szczęście
Pozostawiony sam sobie z rozgrzebanym autem, przy którym praktycznie wszystko pozostało do poprawy, ale dałem radę - oczywiście miało być pięknie i mega prosto Zapewniali wszyscy gooru A okazało się to co się okazało. Żalu nie mam, ale niesmak pozostał - dobrze że nauczony doświadczeniem człowiek z tego mocniejszy wyszedł.
N16 SR20DET
O to właśnie chodziDubSon pisze:bombel, jeśli te skrzynie mają identyczne mocowania dosilnika, to ja jestem ślepy
Zobacz chociaż na rozmieszczenie otworów na śruby
wielkie dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie tematem! onyxx bardzo rozjaśnił temat gratów potrzebnych do operacji pozwolę sobie podsumować i uzupełnić tą listę:
"Do zabawy z wersją przed FL potrzebne będą:
-silnik
-skrzynia SR20
-wiązka
-łapy silnika
-chłodnica
-ecu master
- półosie SR20
- mnóstwo pracy
Jeśli coś powinno się tu jeszcze pojawić to proszę o dopisanie/uzupełnienie
btw onyxx, kozak projekt naprawdę zajebista alma ps. czy przypadkiem ona nie zaczynała transformacji w AutoR
"Do zabawy z wersją przed FL potrzebne będą:
-silnik
-skrzynia SR20
-wiązka
-łapy silnika
-chłodnica
-ecu master
- półosie SR20
- mnóstwo pracy
Jeśli coś powinno się tu jeszcze pojawić to proszę o dopisanie/uzupełnienie
btw onyxx, kozak projekt naprawdę zajebista alma ps. czy przypadkiem ona nie zaczynała transformacji w AutoR
Ostatnio zmieniony 2013-01-03, 23:22 przez MRC, łącznie zmieniany 1 raz.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
tu jest skrzynia za 500stówek
http://moto.allegro.pl/nissan-almera-n- ... 10482.html
[ Dodano: 2013-01-03, 22:29 ]
pewnie da rade coś przytargować
http://moto.allegro.pl/nissan-almera-n- ... 10482.html
[ Dodano: 2013-01-03, 22:29 ]
pewnie da rade coś przytargować
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
Nie ma problemu Dziękuję za miłe słowa.
Niestety tak. Po 3 miesiącach (miało być 3 tyg.) psucia auta (porżnięta wiązka, źle wyspawany wydech - napierdalał w tylną belkę, ujebana smarami tapicerka, z IC wystającym 5cm poniżej zderzaka, silnik z rzeki wsadzony na sztukę - oparty o belkę podsilnikową i ze spieprzonymi łożyskami przednich kół - przetaczanie auta po placu z wyjętymi półosiami) - tak się przedstawiają mody z tamtego okresu. Mam szczerą nadzieję, że los odpowiednio potraktuje osobę, która mnie na mody tam namówiła i poniekąd też na tym zarobiła. Gratuluję tupetu
Dobry przyjaciel mnie zmotywował, aby zabrać auto i dokończyć samemu. Spakowane auto na lawecie wróciło do domu. Po 4 tygodniach pracy po godzinach auto wyjechało samodzielnie i zaczęły się modyfikacje, które trwają do dziś. Na pewno w tej kwestii jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa
Niestety tak. Po 3 miesiącach (miało być 3 tyg.) psucia auta (porżnięta wiązka, źle wyspawany wydech - napierdalał w tylną belkę, ujebana smarami tapicerka, z IC wystającym 5cm poniżej zderzaka, silnik z rzeki wsadzony na sztukę - oparty o belkę podsilnikową i ze spieprzonymi łożyskami przednich kół - przetaczanie auta po placu z wyjętymi półosiami) - tak się przedstawiają mody z tamtego okresu. Mam szczerą nadzieję, że los odpowiednio potraktuje osobę, która mnie na mody tam namówiła i poniekąd też na tym zarobiła. Gratuluję tupetu
Dobry przyjaciel mnie zmotywował, aby zabrać auto i dokończyć samemu. Spakowane auto na lawecie wróciło do domu. Po 4 tygodniach pracy po godzinach auto wyjechało samodzielnie i zaczęły się modyfikacje, które trwają do dziś. Na pewno w tej kwestii jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa
Co do skrzyni, lepiej wziąć tę z p11.144 mimo dłuższych przełożeń - posiada hydrauliczny wysprzęglik, w N16 taki też jest w serii, a w dodatku jest to najmocniejsza skrzynia FWD. A najlepiej zrobić hybrydękiller2000 pisze:tu jest skrzynia za 500stówek
http://moto.allegro.pl/nissan-almera-n- ... 10482.html
[ Dodano: 2013-01-03, 22:29 ]
pewnie da rade coś przytargować
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
jak byś się zdecydował to znalazłem dobry temacik o wrzuceniu do n16 sr16ve dużo ciekawych rzeczy można wyczytać o tych wysprzęglikach też coś jest jak skrzynie zamontować od czego mocowanie jaka półoś tylko po angielsku jest z 60 stron do czytania
trzeba się zalogować jeszcze do tego
[ Dodano: 2013-01-04, 02:09 ]
[ Dodano: 2013-01-04, 02:12 ]
[ Dodano: 2015-10-25, 00:39 ]
gościu opisuje swapa vvl-a do n16 dużo ciekawych rzeczy jest tylko po angielsku
http://aberdeenalmeras.com/
trzeba się zalogować jeszcze do tego
[ Dodano: 2013-01-04, 02:09 ]
[ Dodano: 2013-01-04, 02:12 ]
[ Dodano: 2015-10-25, 00:39 ]
gościu opisuje swapa vvl-a do n16 dużo ciekawych rzeczy jest tylko po angielsku
http://aberdeenalmeras.com/
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"