modzenie qg18de?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ad@mus nie da się ukryć, że Twoja wypowiedź odnośnie olejożerności naszych QG, mnie poruszyła. I żałuję, że do MacGayvera dopiero teraz się wybieram po kolektor 4-2-1 i cały wydech na przelocie. A zamierzałem (nieświadomie bym dobrze uczynił) zrobić to już dwa lata temu. A olej zaczął brać mi delikatnie w zeszłym roku.
Ale przy okazji pozbyłem się EGR; podgrzewania przepustnicy i udało się wykonać skrzynkę DIY do stożka oraz dopływ zimnego powietrza rurą kominową z nadkola. Mam nadzieję, ze jak przyjadę do Pawła to nie spalę się ze wstydu po hamowaniu QG18:)
Pozdrawiam
Ale przy okazji pozbyłem się EGR; podgrzewania przepustnicy i udało się wykonać skrzynkę DIY do stożka oraz dopływ zimnego powietrza rurą kominową z nadkola. Mam nadzieję, ze jak przyjadę do Pawła to nie spalę się ze wstydu po hamowaniu QG18:)
Pozdrawiam
remigiuszs
teraz jedynie co możesz zrobić to plukanka, probowac jakos odblokować przypioprzone pierścienie i lac bdb jakości olej pluczący-np eneos etc 10w30 bo tak zaleca tabela
modz i chwal się w dziale wozem
modz i chwal się w dziale wozem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Tzn. zalałem go jakiś miesiąc temu Royal'em Purple'em 5w40 i aż mi szkoda teraz płukać:)
Z chęcią już bym wymienił panewki, uszczelniacze i pierścienie, no i paski, bo piskająi jeden od alterntora nawet poszarpany lekko jest. Poza tym nie wiem jak wygląda łańcuch rozrządu. Nie zaglądałem jeszcze pod głowicę.
Ale auto potrzebne do codziennego użytku i stąd ociąganie się z czymkolwiek. A teraz udało mi się coś zrobić, bo kuzyn Alfe mi pożyczył i przynajmniej mam czym latać do roboty.
A i jeszcze dodam, że wczoraj dostałem nissanowe 4 tłoczkowe zaciski od 350tki. Już schną przy kaloryferze, a dystanse do felg właśnie próbuję zamówić:)
No i jeszcze nie miałem okazji pogratulować Wszystkim, którzy dzielnie walczą przy niechętnie modyfikowanych QG18:) Gratuluje zapału i chęci, niech nam tego nie zabraknie, a nóż widelec kiedyś dumni z siebie, z podniesioną głową spotkamy się na zlocie
Z chęcią już bym wymienił panewki, uszczelniacze i pierścienie, no i paski, bo piskająi jeden od alterntora nawet poszarpany lekko jest. Poza tym nie wiem jak wygląda łańcuch rozrządu. Nie zaglądałem jeszcze pod głowicę.
Ale auto potrzebne do codziennego użytku i stąd ociąganie się z czymkolwiek. A teraz udało mi się coś zrobić, bo kuzyn Alfe mi pożyczył i przynajmniej mam czym latać do roboty.
A i jeszcze dodam, że wczoraj dostałem nissanowe 4 tłoczkowe zaciski od 350tki. Już schną przy kaloryferze, a dystanse do felg właśnie próbuję zamówić:)
No i jeszcze nie miałem okazji pogratulować Wszystkim, którzy dzielnie walczą przy niechętnie modyfikowanych QG18:) Gratuluje zapału i chęci, niech nam tego nie zabraknie, a nóż widelec kiedyś dumni z siebie, z podniesioną głową spotkamy się na zlocie
remigiuszs
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Vixo już poszło zamówienie na 7mm z kołnierzem centrującym - ja chcę jedynie dać miejsce na zaciski, nie chcę odsuwać mocno felgi. Ale dziękuję za informację:)
[ Dodano: 2015-03-14, 13:28 ]
A ma ktoś może dostęp do uszczelki teflonowej pod kolektor ssący i przepustnicę?
Szukałem w kilku miejscach i jedynie kilka firm określiło się, że może wyciąć i profesjonalnie podeszło do tematu:
Plastcar Hurtownia Szczeliw
Silverproject
Uszczelkicnc
Prorem i tu Pan Mariusz W.
Ale jeszcze nie znam wymiarów ori uszczelki, wiec nim zrzucę dolotowy to chyba troszke minie. Słyszałem, że to nie jest wdzięczny temat - zrzucenie dolotowego na silniku pod maską.
Ale wszystko jest dla ludzi:)
[ Dodano: 2015-03-14, 13:28 ]
A ma ktoś może dostęp do uszczelki teflonowej pod kolektor ssący i przepustnicę?
Szukałem w kilku miejscach i jedynie kilka firm określiło się, że może wyciąć i profesjonalnie podeszło do tematu:
Plastcar Hurtownia Szczeliw
Silverproject
Uszczelkicnc
Prorem i tu Pan Mariusz W.
Ale jeszcze nie znam wymiarów ori uszczelki, wiec nim zrzucę dolotowy to chyba troszke minie. Słyszałem, że to nie jest wdzięczny temat - zrzucenie dolotowego na silniku pod maską.
Ale wszystko jest dla ludzi:)
remigiuszs
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Osobiście bym nie polecał remontu QG nie mając oryginalnych części do tego i planu na wyrzucenie katalizatora z kolektora. Biorąc pod uwagę ze mało kto decyduje się na remont QG zwykle wymieniamy silniki całe, przez tyle lat i ilość wymienionych silników trafił się tylko jeden trefny i musieliśmy go zmieniać drugi raz na kolejny. Poliftowe były w cenie 1500-2000 i nie braly oleju. Teraz coraz trudniej o takie silniki ale nadal się trafiają, ostatnio trafiliśmy rekordowy z przebiegiem 18 000mil - uprzedze pytanie ze jest zaufanie do sprzedającego na akurat książkę serwisową od auta z którego był silnik i nie mamy powodu by w to nie wierzyć
jeśli silnik za 1500 jest rekomendowanym strzalem w dyche to taniej się qg nie odbuduje, okej same części można kupic tanio ale robocizna jest kosztowna...
ale da się zrobić wszystko tylko trza mieć czas, wiedze, checi i umiejetnosci
mnie osobiście mocno kiedyś inspirowala almera masa, ale sądze ze i tak rozwojowość qg konczy się na pewnym etapie,
ale da się zrobić wszystko tylko trza mieć czas, wiedze, checi i umiejetnosci
mnie osobiście mocno kiedyś inspirowala almera masa, ale sądze ze i tak rozwojowość qg konczy się na pewnym etapie,
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
jak kupisz cale bite lub angola 2l to nie będzie zle z przekladka na 2l i kosztami tez się nie splukasz
ja natomiast gdybym miał wybor ponowny to sprzedaje cale moje sprawne jezdzace qg i kupuje cala sprawna z sr pod maska
co jak co swap jest nie opłacalny, a robi się go tylko jako sztuka dla sztuki
przerabiałem temat i jest to do ogarniecia, tylko musisz dodatkowo zdrowe SR20 kupic bo one tez pija oliwe
ja natomiast gdybym miał wybor ponowny to sprzedaje cale moje sprawne jezdzace qg i kupuje cala sprawna z sr pod maska
co jak co swap jest nie opłacalny, a robi się go tylko jako sztuka dla sztuki
przerabiałem temat i jest to do ogarniecia, tylko musisz dodatkowo zdrowe SR20 kupic bo one tez pija oliwe
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Powiem tak:
silnik pracuje równiutko, choć delikatnie słuchać zawory. Przez 3 lata (wiem, zagapiłem się) jeździłem na motulu (oryginalnym) i nadal zalewam go pełnym syntetykiem. No i zastanawiam się, czy ja bzdur nie piszę, co do olejożerności. Bo przy głowicy to poci się, ale nigdy nie miałem czarnego dymu z rury.
Wiecie co, może wpierw spróbuję uszczelnić głowicę. A potem będę się wypowiadał o olejożerności:)
silnik pracuje równiutko, choć delikatnie słuchać zawory. Przez 3 lata (wiem, zagapiłem się) jeździłem na motulu (oryginalnym) i nadal zalewam go pełnym syntetykiem. No i zastanawiam się, czy ja bzdur nie piszę, co do olejożerności. Bo przy głowicy to poci się, ale nigdy nie miałem czarnego dymu z rury.
Wiecie co, może wpierw spróbuję uszczelnić głowicę. A potem będę się wypowiadał o olejożerności:)
remigiuszs
wywalić katy, rozrząd można zmodzic, wywalić klapki z kolektora, zaslepka egr, przeplywka z p11, przepustnica sr, wtryski sr, 4-2-1. decat x 2, dobry dolot, i strojenie ecumastra na fuelimplant bez sond i będzie dobry endzin
koszt? ja się nie znam, macu będzie więcej wiedział o kosztach roboty i części
do ugrania jakies 140ps
koszt? ja się nie znam, macu będzie więcej wiedział o kosztach roboty i części
do ugrania jakies 140ps
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Podoba mi się takie zestawienie, choć większość z tego jeszcze nie zrobiłem:)
Zastanawiam się, czy w swoim mam klapki w dolotowym. Chcę wstawić uszczelkę z teflonu i będę musiał zrzucić dolotowy. Czy faktycznie tak trudno jest go odkręcić od głowicy?
EGR już wyrzuciłem. Stożek Fujity jeździ prawie od początku. Niedawno dopiero zrobiłem skrzynkę na niego i doprowadzenie zimnego powietrza, lecz zbytnio nie mam jak sprawdzić efektów tego. No i czy nieodpowiednią długością dolotu, nie popsułem czasem roboty.
EGR już wyrzuciłem. Stożek Fujity jeździ prawie od początku. Niedawno dopiero zrobiłem skrzynkę na niego i doprowadzenie zimnego powietrza, lecz zbytnio nie mam jak sprawdzić efektów tego. No i czy nieodpowiednią długością dolotu, nie popsułem czasem roboty.
A całą reszte planuje w niedalekiej przyszłości.
Kwestia uzbierania gotówki. No i tego, by żona mnie nie pogoniła na dywanik przed drzwi wejściowe
Zastanawiam się, czy w swoim mam klapki w dolotowym. Chcę wstawić uszczelkę z teflonu i będę musiał zrzucić dolotowy. Czy faktycznie tak trudno jest go odkręcić od głowicy?
EGR już wyrzuciłem. Stożek Fujity jeździ prawie od początku. Niedawno dopiero zrobiłem skrzynkę na niego i doprowadzenie zimnego powietrza, lecz zbytnio nie mam jak sprawdzić efektów tego. No i czy nieodpowiednią długością dolotu, nie popsułem czasem roboty.
EGR już wyrzuciłem. Stożek Fujity jeździ prawie od początku. Niedawno dopiero zrobiłem skrzynkę na niego i doprowadzenie zimnego powietrza, lecz zbytnio nie mam jak sprawdzić efektów tego. No i czy nieodpowiednią długością dolotu, nie popsułem czasem roboty.
A całą reszte planuje w niedalekiej przyszłości.
Kwestia uzbierania gotówki. No i tego, by żona mnie nie pogoniła na dywanik przed drzwi wejściowe
remigiuszs
remigiuszs, przejedź sie 18 kwietnia do Wrocławia: viewtopic.php?p=382699#382699
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Wielkie dzięki za info.
Z chęcią bym się wybrał. Mam wielką nadzieję, że u MacGayvera uda mi się go shamować, jak tylko podjadę po 4-2-1 i cały przelot. A wtedy jak już będzie wydech zrobiony, to może uda mi się odciąć dolot od gorącej głowicy. Wrzucić przepływkę i przepustnicę. Tylko zastanawiam się, czy bez DET 3 się nie obejdzie, bo póki co nie mam go. A nawet jak będę miał to nigdy jeszcze nie bawiłem się w nastawę parametrów, więc nie wiem, czy sobie poradzę, by nic nie pokiełbasić.
Z chęcią bym się wybrał. Mam wielką nadzieję, że u MacGayvera uda mi się go shamować, jak tylko podjadę po 4-2-1 i cały przelot. A wtedy jak już będzie wydech zrobiony, to może uda mi się odciąć dolot od gorącej głowicy. Wrzucić przepływkę i przepustnicę. Tylko zastanawiam się, czy bez DET 3 się nie obejdzie, bo póki co nie mam go. A nawet jak będę miał to nigdy jeszcze nie bawiłem się w nastawę parametrów, więc nie wiem, czy sobie poradzę, by nic nie pokiełbasić.
remigiuszs
To tak w skrócie do powyższego :
- w QG kluczem jest strojenie - wystarczy DET 2, sterowanie zapłonem i tak szwankuje w DET 3...
- wydech przelot bez katów
- odłączyć podgrzewanie przepustnicy (leci z bloku i wraca do bloku)
- uszczelka pod kolektor ssący jest ok - u mnie robiłem custom z 5mm teflonu
- dolot - wg mnie najlepszy wynik był ze stożkiem szczelnie zamkniętym tuż przy akumulatorze i zasysającym powietrze z nadkola
- kolektor ssący - u mnie założyłem właśnie z P11 - nie miał klapek. trzeba było jedynie rozfrezować kanały dochodzące do głowicy - ok. 2mm na obwodzie. trzeba też rozfrezować ostrożnie od strony przepustnicy - na około 56mm się da
- przepustnica - ja miałem 60mm z maximy, bo otwory montażowe pasowały, z P11.144 możliwe, że pasuje również
- powyżej 130km wtryskiwacze z P11.144 296ccm jak najbardziej się przydadzą vs seryjne 216ccm - konieczne strojenie
- mod rozrządu też jak najbardziej - tylko ostrożnie i zrobić na wałku wydechowym (zmienna faza na ssącym) aby zawory nie klepały o tłoki. z tego co pamiętam 2mm podfrezowania na kole zębatym dało ok 0,5 bara kompresji więcej
- no i na początek z "safety" sprawdzić heble i obniżyć i usztywnić zawieszenie co by przy wzmocnieniu engine nie bujało i reagowało jak trzeba
co do klapek w dolotowym, to jeśli je masz to jest taki dodatkowy "diwajs" pod maską:
Około 150KM do ugrania, ale charakterystyka fajniejsza niż w SR20 - rączo zbiera się od dołu
- w QG kluczem jest strojenie - wystarczy DET 2, sterowanie zapłonem i tak szwankuje w DET 3...
- wydech przelot bez katów
- odłączyć podgrzewanie przepustnicy (leci z bloku i wraca do bloku)
- uszczelka pod kolektor ssący jest ok - u mnie robiłem custom z 5mm teflonu
- dolot - wg mnie najlepszy wynik był ze stożkiem szczelnie zamkniętym tuż przy akumulatorze i zasysającym powietrze z nadkola
- kolektor ssący - u mnie założyłem właśnie z P11 - nie miał klapek. trzeba było jedynie rozfrezować kanały dochodzące do głowicy - ok. 2mm na obwodzie. trzeba też rozfrezować ostrożnie od strony przepustnicy - na około 56mm się da
- przepustnica - ja miałem 60mm z maximy, bo otwory montażowe pasowały, z P11.144 możliwe, że pasuje również
- powyżej 130km wtryskiwacze z P11.144 296ccm jak najbardziej się przydadzą vs seryjne 216ccm - konieczne strojenie
- mod rozrządu też jak najbardziej - tylko ostrożnie i zrobić na wałku wydechowym (zmienna faza na ssącym) aby zawory nie klepały o tłoki. z tego co pamiętam 2mm podfrezowania na kole zębatym dało ok 0,5 bara kompresji więcej
- no i na początek z "safety" sprawdzić heble i obniżyć i usztywnić zawieszenie co by przy wzmocnieniu engine nie bujało i reagowało jak trzeba
co do klapek w dolotowym, to jeśli je masz to jest taki dodatkowy "diwajs" pod maską:
Około 150KM do ugrania, ale charakterystyka fajniejsza niż w SR20 - rączo zbiera się od dołu
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witaj Mas. Dzięki za zestaw. Zbieram gotówkę i będę jechał z koksem wg listy:) Nie mogę się już doczekać.
Pozwoliłem sobie usunąć podgrzewanie przepustnicy i tak jak napisałeś wychodzi z bloku i tym samym wężem wraca do bloku. Póki co po przejażdżce przepustnica ledwo letnia. Ale zastanawiam się, czy silnik krokowy nie był czasem równiez chłodzony przez obieg? Czy moze mu to w jakiś sposób zaszkodzić?
EGR usunąłem całkowicie i w miejsce wejścia termopary wrzuciłem rezystor. No i tu pojawił się problem
W sklepach znajdę jedynie 430, bądź 470 Kohm. A wg moich pomiarów wartość przy istniejącym jeszcze EGR wynosiła 450kohm. No i ani jeden, ani drugi rezystor nie oszukał kompa. Wchodzi w stan awaryjny i odłacza zapłon przy 3000.
Jutro kupię 20KOhm i podłacze w szereg, tak jak kolega proponował. Mam nadzieję, że pojedzie:)
A jeśli nie... to nawet nie będę mógł powrotnie zamontować EGR, bo rury mam upitolone.......
trzymajcie kciuki:)
[ Dodano: 2015-03-16, 23:32 ]
A propo DET 2, bądź 3. Co myślicie o tych aukcjach? mam nadzieję, że nie złamałem regulaminu umieszczając tutaj linki.
http://olx.pl/oferta/ecu-master-2-det2- ... 53b3c5f8f8
http://olx.pl/oferta/ecumaster-det-3-z- ... 02bf54c2a9
Nie ukrywa, ze z chęcią wykopałbym spod ziemi kasę i kupił świnkę, by przy okazji kolektora móc również go wystroić.
Pozwoliłem sobie usunąć podgrzewanie przepustnicy i tak jak napisałeś wychodzi z bloku i tym samym wężem wraca do bloku. Póki co po przejażdżce przepustnica ledwo letnia. Ale zastanawiam się, czy silnik krokowy nie był czasem równiez chłodzony przez obieg? Czy moze mu to w jakiś sposób zaszkodzić?
EGR usunąłem całkowicie i w miejsce wejścia termopary wrzuciłem rezystor. No i tu pojawił się problem
W sklepach znajdę jedynie 430, bądź 470 Kohm. A wg moich pomiarów wartość przy istniejącym jeszcze EGR wynosiła 450kohm. No i ani jeden, ani drugi rezystor nie oszukał kompa. Wchodzi w stan awaryjny i odłacza zapłon przy 3000.
Jutro kupię 20KOhm i podłacze w szereg, tak jak kolega proponował. Mam nadzieję, że pojedzie:)
A jeśli nie... to nawet nie będę mógł powrotnie zamontować EGR, bo rury mam upitolone.......
trzymajcie kciuki:)
[ Dodano: 2015-03-16, 23:32 ]
A propo DET 2, bądź 3. Co myślicie o tych aukcjach? mam nadzieję, że nie złamałem regulaminu umieszczając tutaj linki.
http://olx.pl/oferta/ecu-master-2-det2- ... 53b3c5f8f8
http://olx.pl/oferta/ecumaster-det-3-z- ... 02bf54c2a9
Nie ukrywa, ze z chęcią wykopałbym spod ziemi kasę i kupił świnkę, by przy okazji kolektora móc również go wystroić.
remigiuszs
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Słusznie, trochę szkoda się cofać.
A warto szukać używki? Czy w jakiś sposób jestem w stanie ją sprawdzić przed kupnem? Ewentualnie od kogoś z forum, to jeszcze bym się pokusił, ale od obcych osób, to chyba bym się bał. A ceny uzywek, nawet wysoko się trzymają.
Z wrażenia zapomniałem wczoraj odpisać:
A warto szukać używki? Czy w jakiś sposób jestem w stanie ją sprawdzić przed kupnem? Ewentualnie od kogoś z forum, to jeszcze bym się pokusił, ale od obcych osób, to chyba bym się bał. A ceny uzywek, nawet wysoko się trzymają.
Z wrażenia zapomniałem wczoraj odpisać:
nie mam podobnego "dzwońca":) więc chyba sa bez klapekMas pisze: co do klapek w dolotowym, to jeśli je masz to jest taki dodatkowy "diwajs" pod maską:
remigiuszs
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Właśnie, ale przypadki się zdarzają, więc czasami warto dołożyć
[ Dodano: 2015-03-17, 20:02 ]
Chłopaki, czy wrzucę 430, czy 470, czy 430 połaczony szeregowo z 20 to i tak przechodzi w tryb awaryjny! Czy jest jakiś sposób na tą łajzę? Jak mierzyłem miernikiem, na zimnym silniku - przy wtyczce termopary, to wychodziło 450Kohm, a tutaj nie w kij ni w ząb, nic to nie daje. jeszcze odłącze aku na godzinkę (może wystarczy) i uruchomię. Zobaczę co się stanie. Jednak w jakiś postach LOTREBOR wrzucał 200kom i w końcu się uspokoił. Zastanawiam się, czy aż taka różnica jest w wartościach rezystancji dla jednego modelu silnika?
A co najlepsze, że nawet jak go nie odłącze od aku i zmienię rezystor, to przez pewien czas nie ma problemu. Czy faktycznie jest za mały opornik do nominalnej temperatury pracy silnika? Czy to od tego jest zależne?
[ Dodano: 2015-03-17, 20:45 ]
A czy moc rezystora (ile ma watów) ma znaczenie? Bo ja brałem takie najsłabsze.
[ Dodano: 2015-03-17, 20:02 ]
Chłopaki, czy wrzucę 430, czy 470, czy 430 połaczony szeregowo z 20 to i tak przechodzi w tryb awaryjny! Czy jest jakiś sposób na tą łajzę? Jak mierzyłem miernikiem, na zimnym silniku - przy wtyczce termopary, to wychodziło 450Kohm, a tutaj nie w kij ni w ząb, nic to nie daje. jeszcze odłącze aku na godzinkę (może wystarczy) i uruchomię. Zobaczę co się stanie. Jednak w jakiś postach LOTREBOR wrzucał 200kom i w końcu się uspokoił. Zastanawiam się, czy aż taka różnica jest w wartościach rezystancji dla jednego modelu silnika?
A co najlepsze, że nawet jak go nie odłącze od aku i zmienię rezystor, to przez pewien czas nie ma problemu. Czy faktycznie jest za mały opornik do nominalnej temperatury pracy silnika? Czy to od tego jest zależne?
[ Dodano: 2015-03-17, 20:45 ]
A czy moc rezystora (ile ma watów) ma znaczenie? Bo ja brałem takie najsłabsze.
remigiuszs
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
- remigiuszs
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-19, 14:18
- Lokalizacja: Zielona Góra
Jeszcze pokombinuję, nim się poddam. Skoro silnik jest na wolnych obrotach i zawór jest zamknięy, to nie ma znaczenia, czy ja go będę powoli wkręcał na obroty, czy gaz do dechy - rezystor powinien zalatwić sprawę, podając ECU informację, ze EGR jest cały czas zamknięty.
Z tego zestawienia rozumiem, że powinienem mieć wyższą wartośc rezystora, by komputer odczytywał wciąż niską temperaturę spalin? Czy coś namieszałem?
[ Dodano: 2015-03-17, 23:43 ]
No i udało się:)
Tutaj należą się niskie ukłony dla kolegi z sąsiedniego forum - DINO, za pomoc:)
No i oczywiście każdemu z Was również należą się wielkie podziękowania za przyłączenie się do dyskusji i udzieloną pomoc:)
No i tyle ze słodkości, a teraz co zrobić:
rezystor, czy będzie 430; 450; 470 to zbytnio nie ma znaczenia w moim przypadku (zapewne kwestia rozrzutu błędu pomiaru i samej tolerancji rezystora), lecz najważniejsze w tym momencie jest by gniazdo od zaworu EGR nie było luźne (niepodpięte) - komp. odczytuje to jako błąd i wprowadza w tryb aw.
Dlatego wystarczy tylko sam korpus zaworu z wtyczką, bez flaków, podpiąć do gniazda i jak ręką odjął. Można gazować do samej odcinki - byłem na nocnej eskapadzie i wszystko w jak najlepszym porządku. Poza policjantamy; stali na trasie
Choć jeszcze, na forum zza oceanu, spróbuję znaleźć rozwiązanie, czy nie można coś wpiąć w to 6 pinowe gniazdo. A nóż widelec coś zmodzili przy sentrach QG18.
[ Dodano: 2015-03-24, 08:13 ]
Poczytałem troszeczkę o QG18 w Sentrach i mają podobny problem. Pozostawienie czapki EGR usuwa tryb awaryjny. Niestety przeprogramowanie, albo zamiana ECU z P11, która fabrycznie nie posiada EGR pomoże. Nie wiem, czemu takie historie się dzieją w niektórych QG, ale cóż... w razie potrzeby odsyłam do źródła:
http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=57557
pozdrawiam
[ Dodano: 2015-03-24, 08:24 ]
Ad@mus teraz przeczytałem raz jeszcze Twoje wypowiedzi i nawet nie spostrzegłem, że napisałeś bym podpiął EGR.
Wybacz, bo w tych emocjach nie wszystko do mnie dotarło - a rozwiązanie podałeś mi na tacy.
Także można wszystkiego się pozbyć, poza czapką EGR i wrzucić rezystor.
Jeszcze raz przepraszam za moje gapiostwo. Mam nadzieję, ze nikogo nie uraziłem.
[ Dodano: 2015-03-27, 22:25 ]
Prawie tydzień od wyrzucenia EGR i jak wcześniej często palił się check engine, tak teraz ani razu się nie zaświecił:)
[ Dodano: 2015-03-31, 19:00 ]
Cisza się zrobiła, jak przed burza
a w Zielonej Górze parę godz temu grzmiało i lało:)
Zaciski aluminiowe od 300zx twin turbo (przepraszam, ale kilka postów temu pisałem o 350z - pomyłka moja), zamontowane. Tarcze nacinane i wiercone zamontowane. Koła OZ Racing Superleggera 17" ET40.
Co napotkałem:
- miałem zaciski żeliwne i zrezygnowałem z nich; miały zerwane gwinty na mocowaniach i... były ciężkie; zamieniłem na alu i gwint jak nowy w tulejach, a tłoczki na przylgniach miały tylko rdzawy nalot, no i są lekkie i co kumpel zaznaczył, że ciężko je zapiec;
- konieczność wiercenia otworów 4x114,3 w tarczach (ja trafiłem na tarcze już przygotowane pod moje piasty);
- otwory mocujące pod zaciski - p&p - rozstaw 100mm; M12x1,25;
- śruba ori od zacisku 300tki za długa; swoje oryginalne śruby od zacisków skracałem (przeszlifowałem) ok 1mm, choć było troszkę luzu, lecz spokojniejszą mam głowę, jak jest więcej niż troszkę luzu pomiędzy śrubą a tarczą:)
- osłony tarczy do wywalenia - nie mieściły się tarcze od 300tki;
- poza tym przy ET40 moich felg zacisk wdzierał się w felgę; musiałem zakupić dystans na zamówienie 7mm z kołnierzem centrującym na OZy oraz dłuższe szpilki - zamówiłem u Git-Car, na alledrogo;
- pompa moja daje radę przy przednich 4 tłoczkowych i ori tylnych. W planie jeszcze tylne dwutłoczkowe, ale to za dwa miesiące, jak fundusze się nazbierają.
No i oby zima nie wróciła, bo oryginalne 15" felgi, na zimowych oponach już się nie zmieszczą na taki zestaw do przodu.
Z tego zestawienia rozumiem, że powinienem mieć wyższą wartośc rezystora, by komputer odczytywał wciąż niską temperaturę spalin? Czy coś namieszałem?
[ Dodano: 2015-03-17, 23:43 ]
No i udało się:)
Tutaj należą się niskie ukłony dla kolegi z sąsiedniego forum - DINO, za pomoc:)
No i oczywiście każdemu z Was również należą się wielkie podziękowania za przyłączenie się do dyskusji i udzieloną pomoc:)
No i tyle ze słodkości, a teraz co zrobić:
rezystor, czy będzie 430; 450; 470 to zbytnio nie ma znaczenia w moim przypadku (zapewne kwestia rozrzutu błędu pomiaru i samej tolerancji rezystora), lecz najważniejsze w tym momencie jest by gniazdo od zaworu EGR nie było luźne (niepodpięte) - komp. odczytuje to jako błąd i wprowadza w tryb aw.
Dlatego wystarczy tylko sam korpus zaworu z wtyczką, bez flaków, podpiąć do gniazda i jak ręką odjął. Można gazować do samej odcinki - byłem na nocnej eskapadzie i wszystko w jak najlepszym porządku. Poza policjantamy; stali na trasie
Choć jeszcze, na forum zza oceanu, spróbuję znaleźć rozwiązanie, czy nie można coś wpiąć w to 6 pinowe gniazdo. A nóż widelec coś zmodzili przy sentrach QG18.
[ Dodano: 2015-03-24, 08:13 ]
Poczytałem troszeczkę o QG18 w Sentrach i mają podobny problem. Pozostawienie czapki EGR usuwa tryb awaryjny. Niestety przeprogramowanie, albo zamiana ECU z P11, która fabrycznie nie posiada EGR pomoże. Nie wiem, czemu takie historie się dzieją w niektórych QG, ale cóż... w razie potrzeby odsyłam do źródła:
http://www.b15sentra.net/forums/showthread.php?t=57557
pozdrawiam
[ Dodano: 2015-03-24, 08:24 ]
Ad@mus teraz przeczytałem raz jeszcze Twoje wypowiedzi i nawet nie spostrzegłem, że napisałeś bym podpiął EGR.
Wybacz, bo w tych emocjach nie wszystko do mnie dotarło - a rozwiązanie podałeś mi na tacy.
Także można wszystkiego się pozbyć, poza czapką EGR i wrzucić rezystor.
Jeszcze raz przepraszam za moje gapiostwo. Mam nadzieję, ze nikogo nie uraziłem.
[ Dodano: 2015-03-27, 22:25 ]
Prawie tydzień od wyrzucenia EGR i jak wcześniej często palił się check engine, tak teraz ani razu się nie zaświecił:)
[ Dodano: 2015-03-31, 19:00 ]
Cisza się zrobiła, jak przed burza
a w Zielonej Górze parę godz temu grzmiało i lało:)
Zaciski aluminiowe od 300zx twin turbo (przepraszam, ale kilka postów temu pisałem o 350z - pomyłka moja), zamontowane. Tarcze nacinane i wiercone zamontowane. Koła OZ Racing Superleggera 17" ET40.
Co napotkałem:
- miałem zaciski żeliwne i zrezygnowałem z nich; miały zerwane gwinty na mocowaniach i... były ciężkie; zamieniłem na alu i gwint jak nowy w tulejach, a tłoczki na przylgniach miały tylko rdzawy nalot, no i są lekkie i co kumpel zaznaczył, że ciężko je zapiec;
- konieczność wiercenia otworów 4x114,3 w tarczach (ja trafiłem na tarcze już przygotowane pod moje piasty);
- otwory mocujące pod zaciski - p&p - rozstaw 100mm; M12x1,25;
- śruba ori od zacisku 300tki za długa; swoje oryginalne śruby od zacisków skracałem (przeszlifowałem) ok 1mm, choć było troszkę luzu, lecz spokojniejszą mam głowę, jak jest więcej niż troszkę luzu pomiędzy śrubą a tarczą:)
- osłony tarczy do wywalenia - nie mieściły się tarcze od 300tki;
- poza tym przy ET40 moich felg zacisk wdzierał się w felgę; musiałem zakupić dystans na zamówienie 7mm z kołnierzem centrującym na OZy oraz dłuższe szpilki - zamówiłem u Git-Car, na alledrogo;
- pompa moja daje radę przy przednich 4 tłoczkowych i ori tylnych. W planie jeszcze tylne dwutłoczkowe, ale to za dwa miesiące, jak fundusze się nazbierają.
No i oby zima nie wróciła, bo oryginalne 15" felgi, na zimowych oponach już się nie zmieszczą na taki zestaw do przodu.
remigiuszs