Jakiś czas temu pytałem co należy dokupić przy swapie SR20De z Primery P10 do Sunnego 1.6 SR i wchodziło, że niby tylko półosie, poduszkę skrzyni i wiązkę z Sunnego GTI. Dziś wiem, że nie jest tak kolorowo.
Napisze więc dla potomnych.
1. Wiązka silnika z Sunnego GTI nie do końca pasuje do low porta jakim jest silknik z P10 SLX. Trzeba trochę polutować ale nie ma tragedii.
2.Przewód od wspomagania z primery nie pasuje do gniazda przy kielichu w sunnym - trzeba dokupić przewód wspomagania (ten ciśnieniowy z zakutymi końcówkami) z Sunnego gti.
3. Poduszki zespołu napędowego - żadna z poduszek i żadna łapa silnika czy skrzyni z p10 nie pasuje do Sunnego - ANI JEDNA
Belka pod silnik i poduszki tej belki pasują z Sunnego 1.6 - łapy tych poduszek przykręcane do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI - ewentualnie przednią można zostawić tylko trzeba ją lekko podciąć ale to trochę partyzanckie rozwiązanie więc nie polecam.
Poduszkę od strony skrzyni i jej łapę przykręcaną do podłużnicy, tak samo poduszkę od strony rozrządu i jej łapę przykręcaną do silnika trzeba dokupić z Sunnego GTI.
4. Poza tym trochę zabawy z kabelkami: wiązką od alternatora i z połączeniem wiązek przy akumulatorze oraz podłączeniem sondy lambda - na tym etapie jestem. Jak skończę wszystko to podzielę się wrażeniami końcowymi. Na razie silnik odpala ale trzeba ogarnąć wszystkie szczegóły.
Mój wniosek jest taki:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Edit:
Prawie skończyłem więc piszę co i jak.
Do swapa przydaje się mała wiązka skrzyni z GA14/16, podpinamy ją i czujnik luzu/wstecznego/ciśnienia oleju i prędkości mamy z głowy (w p10 jest prędkościomierz na linkę więc zostają zegary z GA14/16 i trzeba wstawić impulsator zamiast napędu linki żeby prędkościomierz działał). Trzeba poprowadzić całkiem nową wiązkę do sondy lambda i wpiąć się w odpowiednie miejsca - sygnał w pin 19 ECU (a dokładnie mówiąc w jednej kostce wychodzi ten kabel), + po zapłonie i minus na stałe lub + na stałe i minus po zapłonie, bo taki właśnie znalazłem. Do kostki przy ECU która idzie do liczników w sunnym gti brakuje 2 przewodów - masy silnika i sygnału do czujnika temperatury cieczy - trzeba je pociągnąć z komory silnika. No i jeszcze jedna ciekawostka. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej musi być z GA14/16, bo ten z p10 ma inną charakterystykę i na rozgrzanym silniku zegar temperatury cieczy ledwo drgnie.
Wydech: na razie mam przelot zrobiony z dwóch wydechów bez kata: mix P10 i GA16 - brzmi męsko
Półosie trzeba mieć z Sunnego GTI, bo primera ma inny rozstaw kół i inne piasty czyli znów nic nie pasuje...
Chłodnicę trzeba przełożyć z SR20, bo ta z GA jest za mała i na cienkich wężach.
Jak coś jeszcze mi się przypomni, to na pewno dopiszę.
Podsumowanie takie jak ostatnio czyli:
Wkładanie silnika z primery do Sunnego 1.4 czy 1.6 to niezła kombinacja.
Chcesz robić swapa - swapuj z Sunnego GTI albo od razu VE
Pozdrawiam