Strona 8 z 9

: 2015-02-04, 14:03
autor: zuh
Patrząc na te testery ciśnienia paliwa to jest to zwykły manometr z króćcami. Mam manometr, dorobie i przetnę wężyk zasilający i w jeden i drugi koniec podłącze do manometru. Będzie to działać, dobrze myśle?

: 2015-02-04, 14:06
autor: janusz
Tylko musisz mieć manometr do mierzenia ciśnienia paliwa a nie powietrza. Jak weźmiesz taki do powietrza, to możesz go uszkodzić :]

: 2015-02-06, 15:13
autor: zuh
W sumie to racja. Rozumiem, że chodzi o uszczelki?
Wg schematu czujnik temperatury cieczy chłodzącej który daje informacje do ECU to ten dwupinowy. Może ktoś to potwierdzić?

: 2015-02-06, 15:14
autor: DubSon
tak. 2pin do ECU, 1pin do zegara.

: 2015-02-06, 15:21
autor: janusz
DubSon x2


Nie tylko uszczelki - reszta osprzętu też może się uszkodzić, bo nie jest odporne na oleje i benzyny.

: 2015-02-06, 21:22
autor: Boro1989
ja wziąłem do powietrza i jak to powiedzieć " wystrzelił " :D więc nie polecam ;)

: 2015-02-06, 22:51
autor: Vendo
Ja poszedłem kiedyś do sklepu z hydrauliką, powiedziałem co chcę i do czego. Kupiłem wskaźnik z końcówkami na węże i po problemie. Wpięty był na zasilaniu oczywiście na stałe i nic mu nie było. W poprzednim aucie mogłem podkręcać ciśnienie paliwa na fabrycznym regulatorze śrubką więc zegar był przydatny.

: 2015-02-24, 10:43
autor: zuh
Rozgrzałem silnik i przy włączeniu się wiatraka czujnik miał 0,25 wraz ze stygnięciem rosło. Tylko zapomniałem sprawdzić na początku ile było, jak ostygnie to napisze.

[ Dodano: 2015-02-24, 10:34 ]
A wiec wychodzi na to,że czujnik jest sprawny. Jak jest zimny to czujnik ma 4,82 przy temp powietrza 5 stopni Celsjusza. Jak odłączę czujnik to uruchamia się wiatrak.
Ale to nie był problem. Okazało się że fajka miała przebicie. Potem znowu był problem i się okazało że uszczelniacz między wtryskiem a gniazdem przepuszczał. Wymieniłem i niby działa ale to dalej nie jest to. Silnik zaraz po odpaleniu gaśnie ale wystarczy trzymać chwile na gazie i jakoś tam się trzyma na obrotach i po chwili już jest ok.

: 2015-02-24, 23:20
autor: MacGayver
Ostatnio u klienta mialem problem gasniecia zaraz po odpaleniu jesli nie przytrzymasz gazu. Dodatkowo nie wlaczal się wentylator. Nie była wina krokowca a okazało się ze przyczyną leży w sterowniku. Po założeniu drugiego zestawu wszystkie problemy zniknęły. Masz możliwość podmiany sterownika od kogoś?

: 2015-02-25, 00:10
autor: zuh
Niestety nie mam takiej możliwości.
Z tego co wiem to wtryski powinny "dawać" jeden po drugim a u mnie dają cztery na raz. No chyba że na zimnym tak powinno być?

: 2015-02-25, 00:35
autor: janusz
Zuhu, tylko Ci się wydaje, że dają wszystkie na raz w rzeczywistości czas otwarcia wtrysku to są circa 2,4-3ms - na wolnych obrotach, tak więc nie zauważysz pojedynczego otwarcia wtrysku i będzie Ci się wydawać, że wszystkie leją na raz :]

Jak sobie przeliczysz f=1/T to Ci wyjdzie częstotliwość (człowiek widzi do około 50-60Hz)

: 2015-02-25, 01:01
autor: Vendo
zuh spróbuj przyspieszyć zapłon prawie na maxa. Przekręć aparat w stronę "kabiny" czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara do końca i wróć jakieś 4mm.
Daj znać czy po tym zabiegu dalej trzeba przytrzymać gaz przy odpalaniu.
Nie masz błędu czujnika położenia wałka?

: 2015-03-19, 09:35
autor: zuh
janusz, one cały czas nie dają widać jak dają i jest przerwa i znowu dają i wszystkie na raz. Widać wyraźnie te przerwy. Nie wiem ile może mieć obrotów silnik na rozruszniku. Silnik był zimny więc powinien dostawać więcej paliwa. Chociaż myślę jak ty napisałeś. Może jednak sterownik walnięty.
Vendo, zrobię jak mówisz i sprawdzę błędy.

[ Dodano: 2015-03-19, 09:30 ]
Bawiłem się zapłonem i nic się nie poprawiło.
Te wtrysku mi się nie podobają poniżej film pokazujący jak one działają
https://youtu.be/z4ET3H3mMiA

: 2015-03-19, 21:56
autor: Vendo
Mnie jednak cały czas prześladuje taki sam problem jak u Ciebie. Zmieniałem ECU - nic to nie dało.
W weekend sprawdzę czy moje wtryski działają w taki sam sposób jak u Ciebie. Może jednak tu jest przyczyna.

Edit:
Mam jeszcze jeden pomysł.
Wygląda, to jakby wtrysk działał jako full grupa.
Jeśli tak jest to po zamianie wtyczek wtryskiwaczy sąsiednich cylindrów nie powinno nic się zmienić w pracy silnika.
Silnik prawidłowo sterowany po takiej zamianie by kulał.
Pozamieniam wtyczki u siebie, pogmeram w elektryce i dam znać w weekend lub po co mi z tego wyszło.

: 2015-03-19, 22:43
autor: zuh
Ostatnio w A-klasie sprawdzałem wtryski i tam wyglądało tak, że dwa razy podały wszystkie na raz i potem już po kolei dawały. Z tego co wiem to tak powinny działać a nie tak jak na filmie.

: 2015-03-20, 05:47
autor: vixo

: 2015-03-20, 07:36
autor: zuh
O właśnie o to mi chodziło, tak powinny działać.
Macie jakieś pomysły co to może być?

: 2015-03-23, 22:55
autor: Vendo
Do wtryskiwaczy jest podłączony + na stałe i są otwierane "minusem".
Jeśli wtryski chodziłyby jako full grupa, to sygnał minusowy do wszystkich wtrysków byłby podawany w tym samym momencie - tak sobie wydedukowałem.
Następnie połączyłem w trakcie pracy silnika przewody minusowe z dwóch cylindrów. Efekt był taki, że silnik momentalnie zaczynał kuleć - prawdopodobnie był zalewany.
Wniosek - wtrysk działa dobrze, bo jak połączymy minusy z sąsiednich cylindrów, to dostaje impuls do otwarcia dwa razy częściej i go zalewa - tak mi się przynajmniej wydaje.
Problem więc dalej pozostał.
Znalazłem przerwany kabel od wtyczki - chyba czujnik luzu w skrzyni. Jest lepiej po podłączeniu ale jeszcze to nie to...
Szukam dalej, jak znajdę, to na pewno dam znać.

: 2015-03-24, 06:54
autor: bombel
Vendo, nie możesz dać by lało jednoczesnie z wtrysków, bo zawsze 2 z 4 tłoków są w innych cyklu

: 2015-03-24, 08:48
autor: zuh
Czujnik luzu może mieć na to wpływ?

: 2015-03-24, 09:24
autor: vixo
raczej wątpię...

: 2015-03-25, 09:59
autor: zuh
Trochę się douczyłem i dowiedziałem się jakie są rodzaje podawania paliwa poprzez wtryski. Zawsze myślałem, że wtryski podają sekwencyjnie. Bo po co podawać paliwo na wszystkie cylindry (Full grupa) skoro tylko jeden jest w suwie pracy. Podobnie w semisekwencji. Pewnie jeszcze czegoś nie wiem. Po co stosuje się sterowanie wtryskami Full grupą, sekwencją, albo pól sekwencją?
Ale SR z P10GT wtryski podają sekwencyjnie, wnioskuję po tym, że każdy wtrysk jest podłączony osobno do ECU. Wfulldrupie wtryski byłyby "spięte w jeden".
Co może powodować, że wtryski podają razem?

: 2015-03-25, 21:31
autor: Vendo
bombel pisze:Vendo, nie możesz dać by lało jednoczesnie z wtrysków, bo zawsze 2 z 4 tłoków są w innych cyklu
W SR20 nie można ale są silniki, które tak pracują.
zuh pisze:Co może powodować, że wtryski podają razem?
Połącz kable + wtryskiwaczy sąsiednich cylindrów i zobacz czy coś się nie zmieniło - to te cieńsze przewody.

Mam kolejny trop - aparat zapłonowy, a dokładnie czujnik położenia wałka - kolega ma BMW i miał podobne objawy przy uszkodzonym czujniku.
Do aparatu zapłonowego idą 4 przewody. Zapewne plus, minus i sygnał z czujnika położenia wałka. No to mamy trzy, a czwarty? Jakoś nie mogę się do tego dokopać po schematach.

: 2015-03-29, 22:15
autor: zuh
Można jakoś sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu? Diagnoza "spinaczem" pokazuje brak błędów.
Pytanie: czy wszystkie P10GT miały ABS?

: 2015-03-29, 22:30
autor: janusz
Zuhu, wałka czy wału?

: 2015-03-30, 06:45
autor: zuh
A w SR to nie jest to samo? W sensie, że jest tylko jeden czujnik? ten co jest w aparacie zapłonowym.

: 2015-03-30, 07:20
autor: janusz
Zuh, pardon, mój błąd - jest czujnik położenia wałka :] Weź sobie manuala z Sunnego N14, tam pewno będzie rozpiska wtyczki i jak sprawdzić czujnik. Jak coś bierz manuala z P11 tam też jest ładnie opisane zaczyna się od EC-208.

: 2015-03-30, 08:02
autor: bombel
zuh pisze:Pytanie: czy wszystkie P10GT miały ABS?
Powinny, ale można sprawdzic po VIN

: 2015-03-30, 14:20
autor: zuh
janusz, zawsze zapominam o tej serwisowce :) na kompie mam na pulpicie i mi choć bym chciał to nie zapomnę a że piszę z telefonu to zapominam.
bombel, no właśnie auta nie mam, kupiłem części potrzebne do buggy. Silnik jest z GT ale jak robiłem diagnostykę spinaczem to zauważyłam, że w instalacji nie ma pinow do diagnostyki ABSu. Coś mi śmierdzi przekładką silnika i być może,że silnik był wymieniony a wiązka już nie. No chyba, że wiązki silnika są takie same.

: 2015-04-06, 22:30
autor: Vendo
Zamieniłem aparat zapłonowy i większej różnicy nie zauważyłem.
Dopatrzyłem się trzech rzeczy:
- silnik po odpaleniu ma dość długie czasy wtrysku - około 7ms, a jak przygasa to nawet ponad 12ms, a to na bank dużo za dużo na wolne obroty
- po przekroczeniu temperatury płynu około 40C problemy ustają
- śmierdzi paliwem z wydechu tuż po odpaleniu na zimnym

Wychodzi na to, że silnik jest zalewany.
Co ma wpływ na czasy wtrysku na zimnym?
1. Na pewno mapa zapisana w ECU - ale zmieniałem ECU i nic to nie dało
2. Sygnał z przepływki - niby tak ale czemu miałby się jakoś strasznie zmieniać na zimnym?
3. Czujnik temperatury płynu - wyznaczyłem pełną charakterystykę czujnika ale gdzieś wcięło mi tą kartkę
Coś jeszcze?
Jak możesz to podgrzej czujnik w garnku w domu, podłącz i spróbuj odpalić auto.
Jak Ci się nie uda, to ja tak zrobię w weekend i zobaczę co się stanie.
Szczerze mówiąc powoli kończą mi się pomysły...