Strona 1 z 2

: 2016-03-13, 09:46
autor: VE Killer
błotnik z laminatu waży jakies 1.5-2 kg stalowego nie wazyłem. tak dla porównania jaka jest róznica i jakie sa zyski na masie z elementów z laminatu to dach stalowy (poszycie) waż 12,5 kg. natomiast dach z laminatu + dwa błotniki tylne całe az do dachu + dwa błotniki przednie 12kg.

[ Dodano: 2016-03-13, 09:50 ]
pomijam oczywiście fakt że nie zgniją jak stalowe. no i jak bys chciał to dach z laminatu tez posiadam :-P

: 2016-03-13, 10:06
autor: d3mox
Pytanie czy dach z laminatu przejdzie w kjs, skjs i RO :)

: 2016-03-13, 10:08
autor: Lukicrx
Nic z laminatu nie przejdzie BK w KJS, SKJS i RO, chyba że będzie homologowane

: 2016-03-13, 10:24
autor: VE Killer
no tak to trzeba było od razu pytać... dokładnie nawet klapa nie przejdzie BK w niektórych klubach przymykają oko na szyby z poliwęglanu

: 2016-03-13, 10:27
autor: Lukicrx
a nawet jak Ci jakimś cudem maska czy klapa przejdzie BK, to jak już staniesz na pudle to się ktoś wku** i Cię oprotestuje :mrgreen: także trzeba się skupić na przeróbkach zgodnych z homologacją i załącznikiem

: 2016-03-13, 10:27
autor: VE Killer
w rajdach jest zdaje się klasa Open od zeszłego sezonu ale nie znam dokładnie przepisów. poczytać trzeba na stronie PZM. aczkolwiek to już nie kjsy i trzeba mieć wyposażenie bezpieczeństwa

[ Dodano: 2016-03-13, 10:28 ]
albo pójść w wyścigi ;)

: 2016-03-13, 10:45
autor: Lukicrx
VE Killer, no w Open by można było ale kolega raczej jeszcze do RSMP się nie wybiera :mrgreen:

fragment regulaminu ale to dotyczy tylko RSMP

[ Dodano: 2016-03-13, 10:46 ]
3.8. Nadwozie
:
-
wszelkie modyfikacje nadwozia nie mogą obniżyć poziomu wytrzymałości
konstrukcji nośnej nadwozia w odniesieniu do bazowej konstrukcji danego modelu
samochodu. Ponadto:
-
Seryjny kształt nadwozia musi być zachowany, z wyjątkiem dowolnych błotników,
Zał. 3a
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
—
2015
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
Str.
32
Regulamin ramowy RSMP
—
załączniki
których max. poszerzenie w stosunku do oryginalnego nadwozia, mierzonego na
poziomie osi przedniego i tylnego koła, wynosi w sumie 140 mm.
-
Zderzak przedni i tylny może być zmodyfikowany w celu dopasowania do poszerzeń
nadwozia.
-
Listwy ozdobne itp. mogą być usunięte.
-
Urządzenia aerodynamiczne są dowolne pod warunkiem, że nie wystają poza obrys
nadwozia w rzucie poziomym i są solidnie zamocowane.
-
Oryginalne miejsce na koło zapasowe („niecka” na kolo zapasowe) może być
zastąpione płaską płytą metalową, posiadającą tę samą grubość co oryginalna
podłoga.
-
Drzwi muszą pozostać oryginalne lub mogą być zmodyfikowane zgodnie z Art.255
-
5.7.3.4. pokrywa bagażnika, silnika, błotniki, listwy ozdobne i nakładki nadwozia
mogą być wykonane z mocnego nieprzezroczystego materiału, pod warunkiem
zachowania oryginalnego kształtu zewnętrznego.

-
Zamocowanie pokrywy bagażnika i silnika jest dowolne, niemniej w tym przypadku
każda pokrywa musi być zamocowana w 4 punktach i musi posiadać możliwość
otwarcia z zewnątrz.
-
Zezwala się na wykonanie otworów wentylacyjnych w pokrywie silnika, ale muszą
one posiadać kratkę o oczkach o boku max. 10 mm.
-
W zderzaku można umieścić dwa okrągłe otwory o maksymalnej średnicy 10 cm,
które będą wykorzystywane wyłącznie do zamontowania przewodów chłodzących
hamulce.
-
Otwory wentylacyjne w dachu muszą być zgodne z Art.279
-
3.2.4.
-
Osłony spodu samochodu muszą być zgodne z Art.255
-
5.7.2.10

: 2016-03-13, 10:56
autor: VE Killer
a w rajdach okręgowych (np. rajdowy puchar slaska ) nie ma tej klasy?? qrde ja nie ogarniam przepisów rajdowych a one dość odbiegają od wyścigów. oczywiście przepisy bezpieczeństwa są podobne ale zakres modyfikacji mocno się rózni

: 2016-03-13, 10:58
autor: Lukicrx
nie ma tej klasy

: 2016-03-13, 10:59
autor: VE Killer
oki to nie ma chyba tematu :) sorki za zamieszanie w temacie :)

: 2016-03-13, 11:04
autor: Lukicrx
nie ma zamieszania, jest nowa wiedza ;)

: 2016-03-13, 17:48
autor: d3mox
Z fragmentu regulaminu który wrzuciłeś wnioskuje ze klapa z laminatu może być. Jest to nieprzezroczysty i dość solidny materiał. Dobrze myśle?

: 2016-03-13, 18:31
autor: Lukicrx
To jest fragment regulaminu klasy OPEN do RSMP, jak planujesz Sunny startować w Mistrzostwach Polski to dobrze myślisz

: 2016-03-13, 19:09
autor: d3mox
Wychodzi na to, że tylko w RO są niedozwolone laminaty.

: 2016-03-13, 19:13
autor: Lukicrx
KJS i SKJS też, tylko w RSMP masz Open, nigdzie indziej w imprezach rajdowych nie możesz zastosować laminatu chyba że homolgacja samochodu na to zezwalała, w przypadku Sunny boczne szyby bodajże.

: 2016-03-13, 19:21
autor: janusz
Wydzieliłem Wam temat, tak więc możecie sobie teraz dywagować na temat rajdów, przepisów, wymagań :]

: 2016-03-13, 19:23
autor: Lukicrx
janusz, mała rzecz a cieszy :mrgreen:

: 2016-03-13, 19:27
autor: VE Killer
o jak miło:)

[ Dodano: 2016-03-13, 19:31 ]
no właśnie z tymi przepisami jest tak bo kiedyś w KJSach jeździły praktycznie zwykłe cywilne samochody. teraz zrobił się wyścig zbrojeń już na najniższych szczeblach. tak wiec i przepisy się w związku z tym zaostrzyły. przepisy w rajdach będą zawsze inne niż na zawodach na torach zamkniętych z prostego powodu. samochód rajdowy musi być zgodny z przepisami ruchu drogowego bo dojazdówki jedzie w ruchu ulicznym.

: 2016-03-13, 19:53
autor: Lukicrx
VE Killer, bingo, dotknąłeś sedna do tego dochodzi jeszcze jedna kwestia, na torach łatwiej o bezpieczeństwo widzów, na rajdach ciut trudniej dlatego ingerencja w konstrukcję która może mieć różne skutki w praktyce jest dużo bardziej ograniczona, koniec kropka, w WRC poza bocznymi szybami nie ma laminatu tak to już działa, albo ktoś to akceptuje albo nie, wybór drogi w życiu i dyscypliny zarazem, ot co.

: 2016-03-13, 21:30
autor: Vendo
Z tymi przepisami, to zawsze są jakieś jaja...
Lukicrx, możesz podrzucić przepis, który zakazuje laminatów w KJS i SKJS?
Planujemy tam starty, a mamy właśnie klapę z laminatu i lepiej by było mieć pewność przed pierwszym BK.

Edit:
Ma ktoś homologację do Sunnego GTI N14 w pdf?

: 2016-03-13, 21:35
autor: Lukicrx
Ja mam homo do Sunny

[ Dodano: 2016-03-13, 21:40 ]
Jaja z przepisami są jak się ich nie zna, polecam przeczytać , dla Siebie, potomnych i bezpieczeństwa osób 3-ich, zał. nr 3 do Regulaminu mówi

"Do startu w KJS dopuszczone będą samochody zgodne z homologacją producenta
oraz rozporządzeniem właściwego ministra,
w zakresie dopuszczenia do
ruchu drogowego."

http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... s_2016.pdf

i jeszcze biblia rajdów:

http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... 2_2016.pdf

: 2016-03-13, 22:05
autor: Vendo
Uwierz mi, czytałem to wszystko nie raz jednak dalej nie mogę odnaleźć przepisu, który bezpośrednio zakazuje stosowania maski i klapy z laminatu. Doczytałem się kiedyś co prawda, że w rajdach zabronione są drzwi laminatowe ale o masce i klapie już nie.

: 2016-03-13, 22:07
autor: Lukicrx
To Ci zacytowałem wprost "dopuszczone będą samochody zgodne z homologacją producenta" czy homo do Sunny coś mówi o laminacie poza bocznymi szybami ?

To Ty masz wykazać że coś jest dopuszczone a nie Oni Tobie że jest zabronione, amen

Homo mam jako JPG. w sumie 72 MB , trochę tego jest, jak chcesz to podaj gdzie Ci to udostępnić , jakiś chomik czy cuś :-D

: 2016-03-13, 22:17
autor: Vendo
Dlatego też się pytam o homo :)

Jednak dalej:
"Samochody niezgodne z homologacją producenta muszą być zgodne
z rozporządzeniem właściwego ministra, w zakresie dopuszczenia do ruchu, a zakres
wykonanych przeróbek musi być zgodny z Zał. J
"

Homo możesz wrzucić jako rar na http://www.filedropper.com/
Wrzucałem już na ten serwer pliki i wszystko było OK.

Jaką macie średnicę pompy od ręczego?

: 2016-03-13, 22:22
autor: Lukicrx
No to w zał. J pkt. 1.1 Ci zburzy dalsze dywagacje na ten temat ;) pompe mamy 0,625 ale jest za duży skok. będziemy szukać coś o mniejszym skoku tłoka.

: 2016-03-13, 22:43
autor: Vendo
To możemy się zamienić;)
Ja mam 0.7 i niestety nie działa to tak jak powinno w moim IRP S14. Za dużo siły trzeba przykładać. Doszło do tego, że pękła dźwignia od ręcznego.
Kolega ma 0.625 w tym RRS:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-1 ... onowy.html
i wszystko działa jak należy.

: 2016-03-13, 22:52
autor: Lukicrx
Jak będziemy zmieniać faktycznie to dam Ci znać, za około tydzień + będę wiedział, mam Willwooda 0.625 praktycznie nowa pompa

: 2016-03-13, 22:56
autor: Vendo
W moim IRP, to na pewno chińska pompa, może to też swoje robi...

: 2016-03-13, 23:08
autor: d3mox
Ja też bym poprosił homo do sunny jeśli można :).

: 2016-03-14, 10:35
autor: VE Killer
generalnie stosuje sie w KJS zasadę bardzo prostą. auto ma być albo seryjne albo jeśli jest modyfikowane to musi być zgodne z homologacją FIA natomiasat wyposażenie bezpieczeństwa zgodne z zał. J czyli przykładowo klatka z rur ze starego trzepaka nawet w KJS nie przejdzie.

[ Dodano: 2016-03-14, 10:40 ]
a tu macie załacznik J:
http://www.pzm.pl/samochody/regulaminy/ ... j-fia-2012

art 253 to podstawa przygotowania auta do sportu jesli wogóle zaczynamy jakieś modyfikacje typu montaz fotela czy pasów wielopunktowych.
art 255 dotyczy samochodów A grupowych jesli czegoś nie ma w Homo FIA danej fury trzeba sie do niego stosować

[ Dodano: 2016-03-14, 10:45 ]
każdy kto chce i tak startować gdzies wyzej niż KJS i tak musi posiadać oryginał HOMO FIA bo tego wymagaja na BK i jest to też jasno napisane w przepisach. do KJS honorowane spokojnie sa kserówki.

[ Dodano: 2016-03-14, 10:48 ]
....a jak ktos lubi modyfikacje to zapraszam do wyścigów klasa E1 ;) zakres modyfikacji ogranicza jedynie budżet i wyobraźnia ;)