Strona 1 z 1

Primera P12 2.2 di - Jakie możliwości jednostki napędowej.

: 2015-06-11, 18:05
autor: gabson
Witam serdecznie.
Od kilku dni wertuję forum ale niestety na temat P12 di jest strasznie mało informacji.
W związku z tym że w zeszłym roku zrobiłem pompę i wtryski a w tym roku turbawka zaczyna niedomagać i muszę z nią zrobić postanowiłem coś coś dłubnąć przy silniku ponieważ te 126 KM przy kombi to jakaś porażka.
Jak myślicie czy jest sens kupienia turba ze zmienna geometrią ? czy wiązałoby się to z dużymi modyfikacjami.? Czy zrobienie dolotu pomoże a jeżeli tak to co proponujecie?
Tak czy siak będę chciał zrobić program w GCSTunig ale przed tym muszę zrobić porządek z turbem.
Spotkałem się z informacją ze w tych silnikach są już mocno wyżyłowane pompy.
Czy ktoś podejmował się może zaadaptowania jakiejś bardziej wydajnej pompy paliwowej?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
Gabson

: 2015-06-11, 18:31
autor: frezeer
Pompa raczej niewymienna. Ale zmienna geometra owszem.

: 2015-06-11, 21:41
autor: gabson
Wydlalem ci właśnie kolego wczoraj pytanie na PW w sprawie turbawki bo widziałem ze robili cos takiego u siebie.
Czy pomijają katastrofę motoru efekt byl warty zachodu ?

: 2015-06-12, 05:11
autor: frezeer
Efekt jest taki ze mozna plynnie przyspieszyc juz od 1500rpm. Przeplywomierz sam dolewa paliwa z dołu. Zmienia sie charakterystyka motoru. Na zmiennej geometri nie trzeba tak wysoko krecic. Przekladka turbo wbrew pozorom bardzo prosta.