Strona 2 z 2

: 2015-07-02, 19:05
autor: Zielkq

: 2015-07-02, 22:45
autor: Ad@mus
wg tabel mojego ostatnio ulubionego producenta to 5w40 do dci, no i wymienial bym co 5000km jak tak gnasz ;)

: 2015-07-03, 08:23
autor: VE Killer
ze wzgladu na moje doswiadczenia z panewkami w tych silnikach 10w 40 i zadnymi tabelami bym się nie sugerował. wymiana co 10 tysi nie jak to serwis mówi co 30 bo to jest kompletna bzdura.

: 2015-07-03, 08:39
autor: HakeN
potwierdzam ! 10w40 !!!

: 2015-07-03, 18:33
autor: frezeer
Nigdy nie wymieniałem co 30 tyś. Przeważnie co 15tys .Kiedys lalem 10w40 teraz leje 5w40. Jak na razie w weekend silnik wjeżdża do budy. Zregenerowalem spiek. Teraz dylemat czy regenerować wirnik czy używane turbo. Idąc za patentem na zmienna geometrie będziemy przekładać gt 17 do trzeciej almery w dom :lol: Ta jest bez programu i ma skrzynie dluzsza niż Tino.
Ps. Kolego powiedz coś o panewach w tych silnikach. Tutaj to akurat nie była wina panewki.

: 2015-07-03, 19:08
autor: VE Killer
rzecz nie w panewkach a w oleju... robiłem już nie jedna kapitalkę która wymagała wymiany wału zarówno w 1.5dci 1.9dci 2.2dci wszystkie te silniki maja zalecane fabrycznie 5w40 jakoś po przejściu na 10w40 nie ma problemów. moze panewki dostaja juz w dupe gdy silnik jest jeszcze na gwarancji a producent przewiduje wymiane co 30 tysi i olej 5w40 ktory jak dla mnie jest niczym innym jak tłusta wodą i nie chodzi o gestość a o lepkość która ma znaczący wpływ na film olejowy. nie chce się tu z nikim spierać na temat olejow ale smarowanie musi być konkretne i wolę nawet w zimie odpalić silnik i chwile zaczekać niz mieś siki w motorze zalane :mrgreen:

: 2015-07-05, 15:35
autor: frezeer