Nissan Micra K11 1.3 - modyfikacje silnika, zawieszenia(KJS)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Nissan Micra K11 1.3 - modyfikacje silnika, zawieszenia(KJS)
Cześć,
Przymierzam się do zakupu samochodu do kjs.
Rozważam zakup Nissana Micry K11 z silnikiem 1.3 16v 75KM
Pytanie brzmi prosto - jak zwiększyć moc ?
1. Przelotowy wydech - wiadomo. Ale co z kolektorem ?
2. Co z dolotem powietrza? Poza dolotem zimnego powietrza ze zderzaka, co dalej, jakieś gotowe zestawy dolotowe zakończone stożkiem ?
3. Pytanie co do skrzyni - Czy skrzynia z silnika 1.0 jest krótsza ? Warto się zainteresować swapem na skrzynię z litrowego silnika ? Jak w takim wypadku wygląda dalsza operacja ? Czy trzeba poza samą zmianą skrzyni ingerować w jakąś regulacje elektroniczną ? Czy skrzynia z 1.0 pasuje bez problemu pod ten silnik ? Mam na myśli mocowania.
Jakie zabiegi można jeszcze wykonać aby trochę odetkać ten silnik ? (uturbianie rzecz jasna odpada). Zdaję sobie sprawę, że silniki N/A trudno modyfikować ze sporym efektem.
Przymierzam się do zakupu samochodu do kjs.
Rozważam zakup Nissana Micry K11 z silnikiem 1.3 16v 75KM
Pytanie brzmi prosto - jak zwiększyć moc ?
1. Przelotowy wydech - wiadomo. Ale co z kolektorem ?
2. Co z dolotem powietrza? Poza dolotem zimnego powietrza ze zderzaka, co dalej, jakieś gotowe zestawy dolotowe zakończone stożkiem ?
3. Pytanie co do skrzyni - Czy skrzynia z silnika 1.0 jest krótsza ? Warto się zainteresować swapem na skrzynię z litrowego silnika ? Jak w takim wypadku wygląda dalsza operacja ? Czy trzeba poza samą zmianą skrzyni ingerować w jakąś regulacje elektroniczną ? Czy skrzynia z 1.0 pasuje bez problemu pod ten silnik ? Mam na myśli mocowania.
Jakie zabiegi można jeszcze wykonać aby trochę odetkać ten silnik ? (uturbianie rzecz jasna odpada). Zdaję sobie sprawę, że silniki N/A trudno modyfikować ze sporym efektem.
Ostatnio zmieniony 2015-05-25, 13:20 przez seku145, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie rozumiem ? Były różne wersje 1.3 i 1.0 ?MacGayver pisze:Nawet na 1.6 skrzynia zostaje. Ale pytanie jeszcze które 1.3 masz i którą skrzynie od 1.0 kupisz bo może będzie to wymagało również zakupu kompletu sprzęgła i koła zamachowego
a to 1.6 skąd ? Nie było takich silników w micrach z tego co się orientuje.
seku145, trzymaj temat Micry Maca: http://forum.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=8394&start=0
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Dobra, poczytałem, poszukałem - mniej więcej wiem o co chodzi, jednak z tym już jest więcej zabawy i większy nakład pieniędzy + trzeba mieć o tym pojęcie, a oddanie komuś kto się na tym zna = większy nakład finansowy, a budżet nie będzie wygórowany.
Przed przystąpieniem do takich zabaw jak ITB wypadałoby zrobić podstawowe rzeczy w silniku o które właśnie mi chodzi, czyli 'odetkanie', zwykłego silnika 1.3 CG13
edit:
Dodatkowe pytanie, tym razem odnośnie zawieszenia (tył). Osobno jest amor, osobno jest sprężyna - czy wymiana samych sprężyn na krótsze opuści i usztywni samochód ?
Tak na mój rozum, to sprężyna działa na amor, nie na odwrót, więc efekt powinien być pozytywny, tylko pytanie czy mam racje ?
Gwintu nie mam zamiaru wkładać, za duże koszta do tak niskobudżetowego projektu.
Ewentualnie utwardzenie oryginalnych amorów poprzez dodatkowe ich uszczelnienie.
Sama w sobie Micra na 13" jest strasznie wysoka, dlatego też zależy mi tak na opuszczeniu na dół i usztywnieniu. Felga 13 wydaje mi się też za mała, orientuje się ktoś jak mniej więcej jest optymalnie ? 14 czy 15 cali ?
Dalej,
Czy wszystkie K11 na wyposażeniu standardowym posiadały ABS i wspomaganie kierownicy ?
Przed przystąpieniem do takich zabaw jak ITB wypadałoby zrobić podstawowe rzeczy w silniku o które właśnie mi chodzi, czyli 'odetkanie', zwykłego silnika 1.3 CG13
edit:
Dodatkowe pytanie, tym razem odnośnie zawieszenia (tył). Osobno jest amor, osobno jest sprężyna - czy wymiana samych sprężyn na krótsze opuści i usztywni samochód ?
Tak na mój rozum, to sprężyna działa na amor, nie na odwrót, więc efekt powinien być pozytywny, tylko pytanie czy mam racje ?
Gwintu nie mam zamiaru wkładać, za duże koszta do tak niskobudżetowego projektu.
Ewentualnie utwardzenie oryginalnych amorów poprzez dodatkowe ich uszczelnienie.
Sama w sobie Micra na 13" jest strasznie wysoka, dlatego też zależy mi tak na opuszczeniu na dół i usztywnieniu. Felga 13 wydaje mi się też za mała, orientuje się ktoś jak mniej więcej jest optymalnie ? 14 czy 15 cali ?
Dalej,
Czy wszystkie K11 na wyposażeniu standardowym posiadały ABS i wspomaganie kierownicy ?
przed liftem i po lifcieseku145 pisze:Nie rozumiem ? Były różne wersje 1.3 i 1.0 ?
swap, nie produkowali z 1.6, a powinnia to 1.6 skąd ?
minimalnie usztywni, opuści zależnie od firmy w graniach 40mmseku145 pisze: czy wymiana samych sprężyn na krótsze opuści i usztywni samochód ?
ja mam akurat '15, ale wydaje mi sie że przy 1.3 '14 w zupełności wystarczaseku145 pisze:Felga 13 wydaje mi się też za mała, orientuje się ktoś jak mniej więcej jest optymalnie ? 14 czy 15 cali ?
i wspomaganie i ABS to była opcja w MicrachCzy wszystkie K11 na wyposażeniu standardowym posiadały ABS i wspomaganie kierownicy ?