TURBO - co potrzeba i ile kosztuje?? Kompendium wiedzy

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-06-25, 19:56

bombel, a co myslisz o tej turbinie http://allegro.pl/gt28-turbina-turbospr ... 08204.html ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11217
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-25, 21:06

Regeneracja z jakies 1500 PLN. Chyba słabej jakości, bo wygląda na całkiem nową, a juz zepsuta

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-25, 21:44

w s13 , GT28 ? Wydaje mi się że tylko taka turbawka była w japsach 180sx z sr20 , ale mogę się mylić ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 997
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-06-26, 00:26

To nie jest oryginalna turbina, raczej podejrzewam że to chinol albo jakieś turbo zabytkowe bo nawet chłodzenia wodnego nie posiada.

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-06-26, 13:54

mozecie dac namiar na jakąś ?? :-(

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-26, 14:47

Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11217
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-06-26, 15:15

Nie działa bez logowania

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-06-26, 16:53

Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-02-23, 13:40

wkladanie malej turbiny np z diesla ma jakis sens w planie soft turbo (turbo z focusa 1.8 tddi)?
co rozumuje pod pojeciem soft turbo?
doladowanie ok 06-08b, moc maxymalna 220ps
zabieg nie na kreske tylko do dupowoza, czyli elastyczne poruszanie sie na codzien plus mniej meczaca trasa vmax 130km/h,

kolektor wydechowy self made, orurowanie self made, wydech ori po wycince, seryjne wtryski z sr20de + darmo wozowa instalacja LPG (podobno stag ma spory potencjal)

no i wiadomo napewno ecuM

IC z opla frontiera (alu korpus niski, gruby i dlugi idealny na srodek zdesia)

całość fantow na ww spec to max 2000zl ale czy moze sie to udac?

uznajmy to za set startowy bo i tak chcac go wykonac musialbym nowa glowice robic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

hubert90
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-02-23, 11:49
Lokalizacja: WWY

Post autor: hubert90 » 2014-02-23, 14:09

proponowałbym garrett t2 z P11 TD, przynajmniej powinna być P&P pod kolektor z gti-r
a icka z aklasy 1.7, grande punto, corsy d czy nawet scenica 2

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11217
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-23, 14:14

hubert90 a ile byś na tym chciał KM ugrać?

hubert90
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-02-23, 11:49
Lokalizacja: WWY

Post autor: hubert90 » 2014-02-23, 14:33

raczej niewiele bo turbina będzie wąskim gardłem :/ ale 0,7-1bara w serii pompuje

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11217
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-23, 14:43

hubert90, wiec jaki jest sens ładowania duzych pieniędzy w instalacje a dawanie małego turbo?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-02-23, 16:47

wlasnie to by byla proba ladowania malych pieniedzy w miekkie doladowanie zeby usprawnic dayly cara

wczora jechalem 1.2 tsi w fabii-bardzo przyjemne 85ps w benzyniaku, elastycznosc i dynamika na zadowalajacym poziomie

po co nowe generacje malych silnikow maja turbiny skoro 1.2 n/a bez trudu moze uzyskiwac 85ps?

taka dywagacja-turbo na codzien, nie do sportu:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 674
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-02-23, 17:36

hubert90 piszesz o turbinie z P11 TD, czyli cd20T ? to ma 90 koni i jak sam napisałeś pompuje 0.7 bara. Piszesz też o kolektorze z GTi-R'a, czyli chcesz założyć to na SR'a ... ? Turbo z 90 konnego auta do wolnossącego 130 konnego ? Gdzie tu sens ? Gdzie tu logika ?

Ad@mus niżej uzyskiwany moment obrotowy- subiektywne odczucie lepszego przyśpieszenia
więcej części zamiennych związanych z osprzętem turbo
większe koszty serwisowe
wystarczy :)
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1423
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-02-23, 17:46

Po co dawać małe turbo? Są plusy i minusy, które raczej większość zna. Wiadomo, jeśli chcemy dmuchnąć więcej powietrza, to przy małej sprężarce mocniej ją wysilimy niż większą oraz będzie cieplej. Ale z drugiej strony wstanie szybciej i zmniejszy laga, a przy wydajnym IC nie będzie zauważalnej różnicy.
Ad@mus pisze:po co nowe generacje malych silnikow maja turbiny skoro 1.2 n/a bez trudu moze uzyskiwac 85ps
Różnie ludzie na to patrzą, ogólnie jest obecnie wśród producentów tzw. downsizing. Tak samo jak w n/a jeden silnik może generować różne wartości momentu, i później mocy. Ale takie dwa silniki różnią się szczegółami (uszczelka pod głowicą, tłoki itp), które wpływają na trwałość takiej jednostki. Więc wysilone n/a ma się gorzej do podobnego tylko, że doładowanego, z którego można wyciągnąć jeszcze więcej.

Po co jeszcze turbo? Chyba przede wszystkim, żeby uzyskać więcej momentu obrotowego, dzięki któremu możemy powiedzieć, że silnik jest elastyczny. A słowo "elastyczność", zaraz po sprawności, to najbardziej porządany parametr silnika :)

edit: uprzedziłeś mnie trochę, ale już nie będę zmieniał.
yapko pisze:Turbo z 90 konnego auta do wolnossącego 130 konnego ? Gdzie tu sens ? Gdzie tu logika ?
A wyjaśnij mi, dlaczego uważasz że nie da się użyć takiej turbosprężarki czy jakiejkolwiek innej podobnej? Co ma moc auta w którym była, do mocy auta w którym będzie? Przecież ona służy do sprężania powietrza, z którego później wraz z odpowiednią dawką paliwa po spaleniu wytworzy się ostatecznie moc.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11217
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-21, 20:55

Dopisałem cos w pierwszym poście

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2593
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-07-21, 21:45

Znaczy się ja bym również dopisał że, takie zabawki jak DET 2-3/ SMT6 to już przeżytek.
Nikt kto myśli poważnie o Turbo nie bawi się w tego typu gadżety.

EMU EMU jeszcze raz EMU. Czyli postęp, postęp jeszcze raz postęp :D

Cena ~ 1800 zł plus wiązka 200 zł + adapter Bluetooth 200 zł i strojenie 1000 PLN

W grę wchodzą również inne gadżety takie jak czujniki i sonda szerokopasmowa.

O podłączeniu wiązki nie piszę bo to indywidualna sprawa :)

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-07-22, 06:56

Ad@mus , jeżeli masz gaz to strojenie masz na własną ręke i dużo łatwiej . Jeździł swojego czasu gościu uturbiona panda 1.4 i miał zakład gdzie zakładali gaz napis na jego aucie "jazda zaczyna się po przełączeniu na gaz" czy podobnie i robiło te auto robote na gazie lepsza niż na benzynie :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta”