Strona 2 z 3

: 2014-11-07, 05:05
autor: nismo46
ja leje valvo 5w50 i nie narzekam;)

: 2014-11-07, 10:11
autor: primeraP10
Ja leje motul 300V 15w50 1 bańka 2L ok 95zł. Wymiana co ok 5kkm max 7kkm.
Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej. A jeśli ktoś należy do oszczędnych niech se leje najtańszy olej. Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro , czy u stefana na mecie. bo maja banke o 15zł taniej.

: 2014-11-07, 15:46
autor: Arias
primeraP10 pisze:Wymiana co ok 5kkm max 7kkm.
Chyba lekka przesada, nawet w Sky czy Suprach co tyle nie wymieniają. ja zmieniam co 8-10kkm
primeraP10 pisze:Niestety sr20 przy zrywniejszej jezdzie powiniem mieć często wymieniany olej.
jakiś argument ??
primeraP10 pisze:Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro
niektóre oleje tylko tam dostaniesz, a dwa sklepy też sprzedają na allegro, właśnie taniej

: 2014-11-07, 16:37
autor: janusz
Arias pisze:
primeraP10 pisze:Druga sprawa drogich olei nie kupuje się na allegro
niektóre oleje tylko tam dostaniesz, a dwa sklepy też sprzedają na allegro, właśnie taniej
Na przykład Innochem sprzedaje oleje Royala na alledrogo, a z tego co wiem jest jedynym przedstawicielem na PL

: 2014-11-07, 21:46
autor: Arias
U mnie koniec, końców wpada jutro Valvo 10W60 + Knecht

: 2014-11-08, 07:52
autor: adam_N14
Ja również latam na Valvo 5W50 i chwalę :-D ładnie trzyma ciśnienie i silnik przyjemniej pracuje na wysokich obrotach :-P .
Raz miałem na zimę zalany 10W60 i szybko zlałem :-P zanim auto się rozgrzało ospale silnik pracował :-P

: 2014-11-08, 08:51
autor: Arias
Ostatnie trzy zimy przejeździłem na Motulu 20W60, więc i tak na pewno będzie lepiej :P Jakoś bałem się tak rzadki olej wlać :P

: 2014-11-08, 09:18
autor: adam_N14
Gęstość to jedno a lepkość drugie :-P Ja czy zima czy latem na 5W50 już latam tylko zmiany u mnie to max co 6tyś. :-P

: 2014-11-10, 12:03
autor: Arias
Pierwsze kilometry zrobione i powiem, że w porównaniu do Synergie 10W40, to jest mega ten VR1. Motor pracuje ciszej, płynniej i ma znacznie lepszy rozruch. Kontrolka gaśnie w pierwszej sekundzie odpalenia. Może to efekt placebo, ale wydaje mi się, że elastyczniejszy się zrobił, jakby miał mniejsze opory. Zobaczymy co będzie przy upalaniu, bo na razie przy cieknącym uszczelnieniu to nie deptam, bo kropki zostawiam :P

: 2014-11-10, 16:01
autor: tumba
Ja mam z kolei pozytywne odczucia po przejściu z Motula 10w40 na Mobila 5W50. Silnik też pracuje równiej, ciszej, rozruch łatwiejszy, a na wysokich jakby pracował przyjemniej dla ucha :) Po za tym mocno zmniejszyło się kopcenie silnika - na niskich nie kopci w ogóle. Po około 400km nie zauważyłem ubytku oleju , a paliło mi około 0,5-0,6 l na 1000km. Może to być też zasługa kolejnej płukanki silnika (druga w przeciągu pół roku). Ogólnie jak na razie jestem bardzo zadowolony ;-)

: 2014-11-10, 16:40
autor: janusz
Tumba, Agip (Eni) robi jeszcze 5W50 i jest to dostępne u nas w kraju :] LM też robi, ale jak się pytałem to wszyscy robili mi wielkie oczy :]

: 2014-11-10, 18:09
autor: tumba
Ok, przy kolejnej wymianie będę myślał co dalej lać. Raczej na pewno jakieś 5w50, może valvo vr1.

: 2014-11-10, 18:28
autor: HakeN
tumba, lepiej pomysl o remoncie albo o nowym silniku jak kopci i zjada olej

: 2014-11-10, 19:26
autor: janusz
HakeN, mój nie kopci, nie puszcza bąków, świece czyste, wycieków nie ma, oleju w płynie również a olej ginie :]

: 2014-11-10, 19:36
autor: tumba
HakeN pisze:tumba, lepiej pomysl o remoncie albo o nowym silniku jak kopci i zjada olej
Pokaż mi DEH-a który nie bierze w ogóle oleju ;-) Jak widzę na swoim przykładzie dużo zależy od oleju w tym silniku. Poza tym jest już pewien pomysł na wiosnę na ten silnik :-P

: 2014-11-10, 20:44
autor: Ad@mus
cały czas bede twierdził ze problem olejowy w DEH to zamki pierscieni i konstrukcja pierscienii zgarniajacych, bo silniki kompreche trzymaja a olej znika...

przyklad ten potwierdzil Janusz, gdzie po płukankach i namaczce naftowej udalo sie zbic sporo na spalaniu oleum

: 2014-11-10, 20:46
autor: Arias
to niech ktoś włoży pierścionki PRIMA i zobaczymy co będzie, tam 1szy pierścień jest prosty, drugi ma parapet, a trzeci jest dwuczęściowy ze sprężynką. Dopasowane są mega, dlatego trzeba porządnie docieranie odbębnić.

: 2014-11-10, 22:03
autor: primeraP10
dla tego sie ciesze ze mam stare DE

: 2014-11-11, 00:22
autor: janusz
Ad@mus, żeby tylko nafta..... była także ropa i nitro, i mieszanka, i jeszcze inna różna, dziwna chemia, którą znalazłem w domu. Jednak najwięcej i tak dały płukanki.
Jednakowoż nie zmienia to faktu, że zbiłem prawie 0,5L/1000km.....

No i podstawa to dobry olej.

: 2014-11-11, 09:28
autor: Ad@mus
a czy ktoś miał już styczność z olejem Ford, Formula 5w50?
kiedys latalem na 10w40 i bylem zadowolony a ostatnio temat poruszylem z wujasem, ktory od kilku lat dogina fieste 1,4tdci, zalewa wlasnie forda 5w50 i:
-silnik ma 320tys nalotu
-nie pobiera oleju
-turbina fabryczna nie regenerowana od nowosci
-ori kat
-chodzi jak zegarek

dodatkowo ten olej ma rekomendacje do silnikow z DPF, i podobno mam najmniej substancji mazutowych w olejach dostepnych na rynku

czekam na opinie

: 2014-11-11, 14:18
autor: wod2u
Coś co nadaje się do DPF-ów z definicji jest słabe do silników benzynowych - są to oleje nisko popiołowe, które nie chronią silnika tak dobrze jak oleje full SAPS.
Jak się komuś chce poczytać to co nieco jest wyjaśnione tutaj:
http://e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/n ... ikowe.html

[ Dodano: 2014-11-11, 14:19 ]
janusz, niezłe parametry ma ten LM 5W50, trzeba się będzie zainteresować chyba :-D

: 2014-11-11, 14:23
autor: Ad@mus
wiec nie tylko lepkosc i gestosc ale i zawartosc

oki, zrobmy burze musgof, jaki olej najlepiej w teorii i praktyce wlac do srki?

: 2014-11-11, 14:33
autor: janusz
Ad@mus, do normalnej jazdy na co dzień i okazjonalnego przegonienia 5W40

: 2014-11-11, 14:39
autor: Ad@mus
jaka marka? ja jakos jestem kupiony przez mobila nie wiem czemu...

: 2014-11-11, 14:49
autor: janusz
Na pewno nie Castrol, Lotos, Orlen, K2 i inne marketowe oleje. Co do Mobila, to i tak i nie.

: 2014-11-11, 14:55
autor: Ad@mus
janusz pisze:Castrol, Lotos, Orlen, K2
nic z tego w zyciu nie zlalalem
do stawki dodaje ELFa i Orlena

Mobila lałem do toyki, leje dalej bo silnik lepiej na tym lata jak na motulu-oczywiscie mowa o 10w40

: 2014-11-12, 10:29
autor: wod2u
Jak chodzi o 5W50 to jest jeszcze Fuchs: http://olejefuchs.pl/titan-supersyn-5w50-pl.html

Ad@mus, a propo zawartości, popatrz sobie na normy ACEA, do benzyn najzdrowiej zalewać A3/B3 A3/B4, oleje łapiące się na C są dedykowane do diesli:

Klasyfikacja ACEA A
ACEA A1 Jakość standardowa.
ACEA A2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

Klasyfikacja ACEA B
ACEA B1 Jakość podstawowa.
ACEA B2 Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

Klasyfikacja ACEA A/B
ACEA A1/B1 Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,6 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA A3/B3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA A3/B4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3.

ACEA A5/B5 Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,0 do 3,5MPa.s. oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Klasyfikacja ACEA C
ACEA C2 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C3 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

ACEA C4 Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.

Źródło: http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/ozn ... _grup.html

: 2014-11-12, 12:19
autor: Ad@mus
wod2u, bardzo fajny material, daje jakis poglad na sprawe oleum

a ten Fuchs tez ciekawie wyglada

: 2015-06-19, 12:04
autor: Arias

: 2015-06-22, 21:35
autor: tumba
Jaki olej zalać do skrzyni (p11gt) ? Co lepiej 75w90 czy 80w90? Nysa raz na jakiś czas dobrze przegoniona. Ktoś coś poleci?