Strona 2 z 2

: 2014-11-22, 15:49
autor: VE Killer
może komyś by się chciało i powrzucałby kilka fot różnych rozwiązań dyfuzorów i dociskow przednich ;)

: 2014-11-23, 21:58
autor: tumba
Arias pisze: obrazki, obrazkami, a fizyka fizyką
Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Ja tylko zwróciłem uwagę na to, że dyfuzor zawsze będzie spowalniał przepływ powietrza i to jest właśnie fizyka. A to, że to co dzieje się pod samochodem to proces złożony to się oczywiście zgadzam :)

VE Killer
Pewnie nikomu nie będzie chciało się wrzucać zdjęć, ale mam coś ciekawego dla zainteresowanych :-) :
http://sportcars-history.com/assets/con ... dition.pdf

Do tego są jeszcze inne książki:
"Race car aerodynamics"
"Competition car aerodynamics"

: 2014-11-23, 22:03
autor: Ad@mus
ja twierdzę, że Nissany z lat '90 mają niezłą aerodynamikę.
porownaj aerodynamike primery z aerodynamika calibry :)

: 2014-11-24, 09:09
autor: VE Killer
Ad@musto może qźwa z Polonezem jeszcze:))))))

: 2014-11-24, 10:12
autor: Ryba
tumba, bardzo ciekawe chociaż gdyby człowiek chciał choć połowę tych modyfikacji zastosować w seryjnym aucie to ilość laminatu szpachli i nitów liczylibyśmy w tonach ;)

Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa ;)

Polecam również tytuł Competition car aerodynamics

: 2014-11-24, 12:19
autor: Arias
Ad@mus, Calibra ma Cx 0,26 tyle samo ma najnowszy GTR. Primera P11 ma 0,3 ; GT ma 0,29; Sportline 0,28. W konfrontacji z resztą chołoty wcale źle nie wychodzi na tle szajswagenów, bolidów młodych wieśniaków itd :]

Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.

[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:

1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)

2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...

3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.

4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.

5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.

Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza :] Najpierw ogarnąć co jest, turbo, hamulce itd...

: 2014-11-24, 16:43
autor: Zielkq
Arias pisze:4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.
Czy za to również nie poleci dowód? Też w sumie ostra, dodatkowa krawędź...

: 2014-11-24, 17:27
autor: Arias
Zielkq, W sumie też mogą, zresztą jak do wszystkiego do lotki z carbonu też się mogą doczepić